Antas Posted October 30, 2011 Author Posted October 30, 2011 (edited) Hmm...texten försvann, måste vara något digitalt! Dagens byggeriaktivitet har hustrun till stor del stått för. Har använt spillbitar från skinnsoffan till växelspaksdamask. Skosymaskinen från år 1919 visade sej vara svårare att hantera än dess digitala yngre systrar (symaskiner är väl hon?). Hustrun har svurit och gormat och använt en vokabulär som inte finns i SAOL. Hon fick växelvis ta till den digitala varianten för att sy. Nåväl, till slut blev det en växeldamask i läder och lite andra detaljer. Har börjat klä kardantunnel och annat med svart vinyl som kontaktlimmas. Tänkte använda skinn från en svart skinnsoffa men kom på att vinyl är mera praktiskt (drar inte åt sej vatten) även om skinn ger ett mera exklusivt intryck ("imponera nesse est"!). Växelspaken är kapad till "sportbilslängd" och böjd bakåt för bättre ergonomi. Böjningen fixade en klient lätt i sin hydraulpress. I morgon ska jag hämta en mahognybräda som en fd kollega har fixat, den ska användas till instrbräda. Alltid kul med två instrbrädor, ek och mahogny!!!! Antas Kontaktlimsberuschaddd. Edited October 30, 2011 by Antas Quote
Janne E Posted October 30, 2011 Posted October 30, 2011 Mycke snyggt :) Har faktiskt oxå haft funderingar på instrumentbräda i trä, men det får vänta ett tag... Janne Quote
Jocke4U Posted October 30, 2011 Posted October 30, 2011 Snyggt! Är växelspaken verkligen i rätt läge? Quote
cealm Posted October 30, 2011 Posted October 30, 2011 (edited) Antas: En speciellt tillägnad låt från Ramones. Vid 0:15 kommer den passande refrängen till en ""Kontaktlimsberuschaddd"" Edited October 30, 2011 by cealm Quote
Antas Posted October 30, 2011 Author Posted October 30, 2011 Snyggt! Är växelspaken verkligen i rätt läge? Jodå, växlingen blir mera rakt upp och ner och nära ratten. Quote
Antas Posted October 30, 2011 Author Posted October 30, 2011 Antas: En speciellt tillägnad låt från Ramones. Vid 0:15 kommer den passande refrängen till en ""Kontaktlimsberuschaddd"" Kontaktlim är billigare än billigt rödvin på fredagkväll........hmmm..jag tror att vinet smakar bättre så jag håller mej nog till det även i fortsättningen. Quote
Thomas Posted October 30, 2011 Posted October 30, 2011 Instrumentbräda är i trä och instrumentpanel kan vara i valfritt material :hypocrite: Quote
Antas Posted October 31, 2011 Author Posted October 31, 2011 (edited) Fd kollegor är en tillgång! Förtäljde kollegan om svårigheterna att få tag på mahogny till instrumentbrädan, jag fick hålla mej till mindre sofistikerade ek som material. Han har nu fixat en STOR bit utsökt vacker mahogny till ver2. av instrumentbräda. Brädan ska nu få pryda vardagsrummet ca 2 mån för att jag ska vara säker på att virket är helt uttorkat innan den ska bli ett prydligt attribut till rörhögen. Mums!!!!! Antas Periodvis finsnickare. Edited October 31, 2011 by Antas Quote
Thomas Posted October 31, 2011 Posted October 31, 2011 Det var en rejäl bit.Frun kan ha den till strykbräda. Quote
Antas Posted October 31, 2011 Author Posted October 31, 2011 Hmm...får nog sno på att såga ut de bitar jag behöver så att den inte går att använda till lyxstrykbräda. Bästa att tillägga om någon feminist läser detta...män kan också stryka (så var det sagt!). Quote
Thomas Posted October 31, 2011 Posted October 31, 2011 Ja jag t.ex. jag bor ju själv så vill jag ha stryket så får jag ordna det själv. men som tur är så är det sällan. ha ha. vid dop o sånt. Quote
Antas Posted November 2, 2011 Author Posted November 2, 2011 (edited) Kolfiber är dyrt och därmed exklusivt. Lite fusk är tillåtet, har gjort damaskhållare till växelspak och handbromsspak av 3 mm aluminium och klätt med vinyl med "kolfiber-look". Stort TACK till "Stigge" som fixade vinylen! Som tur är syns fusket endast vid närmare granskning - på avstånd ser det riktigt dyrt ut! Viktigt att inte populasen tror att fordonet är byggt enl "Locost-principen", viktigare för mej att jag VET att det är bygget enl "Locost-principen". "Imponera nesse est" som det heter på norrbottenslatin. Lägg märke till att kardantunneln nu är klädd med vinyl med "läder-look". Tänkte klä med skinn men vinylen har fördelen att inte suga upp vatten. Nästa steg blir att bygga en "bagagelåda" av aluminium i aktern och att slutföra "eleriet". Generatorn börjar ladda endast om jag varvar upp motorn. Enl ett tidigare inlägg beror det på att laddningslampan är för svag. Tänker prova att montera en regskyltlampa på 5W under rattstången. Min tanke är då att den tänds och lyser på pedaler mm och slocknar när generatorn laddar. Laddningslampan (röd) på instrpanelen byts till en LED-lampa. Antas Har nyktrat till efter att ha insupit kontaktlimsångor. Edited January 11, 2012 by Antas Quote
Thomas Posted November 2, 2011 Posted November 2, 2011 (edited) Det blir väldigt fint o bra. Parallellkoppla lampan om du ska ha LED lampa på panelen. Edited November 2, 2011 by Thomas Quote
Antas Posted November 5, 2011 Author Posted November 5, 2011 Har varit på hantverksmässan i Luleå och att kollat in ett "Engelskt hjul". Vill ha, vill ha, vill ha !!!!!!! Undrar vad tomten säger, men hustrun lär väl viska, hmmm...kommendera, NEJ, nej, NEJ, han vill ha en ny diskbänk först! Quote
cealm Posted November 6, 2011 Posted November 6, 2011 Men Antas du har ju försvaret redan klart eller hur. Du köper det engelska hjulet och med det så "rullar du" den nya diskbänken. DEt blir första jobbet sedan har du hjulet och kan göra allt annat roligt till bil mm. Hon kommer till och med bli glad över hjulet eller om det var julen, ingen vet....! Quote
kengren Posted November 6, 2011 Posted November 6, 2011 Om du har svårt med argument när det gäller inköp av ett engelsk hjul, så kan du gå in på denna sajt http://www.metalmeet.com/ - det finns ett forum där du kan hitta allt - om hustrun behöver en diskbänk så är det inga problem för här finns också ritningar till engelska hjulet - du har några timmars jobb innan du är klar med denna adress I vår familj så är det jag som sköter disken så min hustru skulle inte komma på att hon behöver en ny diskbänk - däremot så har hon ett stort behov av kuddar, skor, handväskor kenneth Quote
Antas Posted November 9, 2011 Author Posted November 9, 2011 (edited) Bilbyggeri är ett ständigt "göraomande". Justeringen av motorplaceringen (ca 15 mm) medförde att ett nytt scoop över plenumet måste tillverkas. Fördelarlocket med tändkablar kom också högre med följdeffekten att motorhuven måste skäras upp bakåt. Det är roligt och spännande att bygga bil! I morgon tänker jag rulla ut "rörhögen ur garage/verkstad för att starta motorn och fylla glykol i kylsystemet. NEJ, NEJ ingen vinterkörning! Men det kan ju vara bra med frostskydd om man måste rulla ut vid något tillfälle om inte annat så för rostskyddet. Lägg märke till 7:an i grillen. Den är tillverkad av en skärbräda. Oljetempen i diffen mäts med en stektermometer - många användbara attribut finns bland kökets utensilier. Hittade en avgastempmätare på Biltema till det facila priset av 299 SEK. Kunde inte motstå frestelsen att införskaffa den! Har aldrig haft en sådan mätare så det blir intressant att se avgastempens variationer med körcyklarna. Givaren syns på grenröret framför katalysatorn. Extrakylen som jag monterade i somras pga överhettningshelve..... får sitta kvar tv, den är iofs lätt att demontera men den kan ju alltid vara någon som frågar och då får man ju briljera (enl. hustrun!). Under vintern ska ruta, vindrutetorkare och någon form av "vindrutedefroster" konstrueras. Hmm...höll på att glömma vindrutespolaren. Hustrun ska färdigställa stolklädslarna, bagagetäckning, tonneau och sufflett med vår skosymaskin sedan anno 1919. Antas Undrar vad man ska ta sej för efter detta projekt, näverslöjd eller snida ljusstakar? Edited November 10, 2011 by Antas Quote
cealm Posted November 10, 2011 Posted November 10, 2011 Antas: ---- Undrar vad man ska ta sej för efter detta projekt, näverslöjd eller snida ljusstakar? --- Något år kommer säkert modifieringslusten att hjälpa dig slippa bita på naglarna av ren uttråkning men sedan varför inte elkonvertera en "gammelbil" eller bygga en liten racerbil med Formula Junior konceptet som förebild. Eller som du säger näverslöjd och ljusstakar........ Quote
Thomas Posted November 10, 2011 Posted November 10, 2011 Kanon Antas. Snart färdig . Till våren blir det väl många goa mil.Och kanske frun åker med dig på semester nu när du har bil och kan ställa hojen. Som Cealm säger så kommer modifieringslusten fram. När man åkt lite så tycker man att man vill ändra och förfina/förbättra. Men man blir lite orolig om julskinkan är i farozonen nu när stektermometern sitter på bilen? :prop: :racesmile: :notworthy: Quote
Antas Posted November 10, 2011 Author Posted November 10, 2011 Antas: ---- Undrar vad man ska ta sej för efter detta projekt, näverslöjd eller snida ljusstakar? --- Något år kommer säkert modifieringslusten att hjälpa dig slippa bita på naglarna av ren uttråkning men sedan varför inte elkonvertera en "gammelbil" eller bygga en liten racerbil med Formula Junior konceptet som förebild. Eller som du säger näverslöjd och ljusstakar........ Formula Junior är mycket intressant! Kommer ihåg min ungdomstid när man körde backtävlingar i Hallstabacken (Sollefteå) med bl.a. Formula Junior. Jag och kompisarna satt i lingonriset i en favoritkurva där alla måste sakta ner. Kan än idag förnimma metanoldoften i avgaserna - det var tider det! Antas "Till flydda tider går...." Hmm...det var visst något ur "Fänrik Ståls sägner" anno 1809, sååå gammal är jag inte! Quote
Antas Posted November 10, 2011 Author Posted November 10, 2011 Kanon Antas. Snart färdig . Till våren blir det väl många goa mil.Och kanske frun åker med dig på semester nu när du har bil och kan ställa hojen. Som Cealm säger så kommer modifieringslusten fram. När man åkt lite så tycker man att man vill ändra och förfina/förbättra. Men man blir lite orolig om julskinkan är i farozonen nu när stektermometern sitter på bilen? :prop: :racesmile: :notworthy: Underskatta inte kalkon på julafton - vi blir ju alltmer amerikaniserade. Quote
Antas Posted November 10, 2011 Author Posted November 10, 2011 (edited) Har tack vare den yngre generationen lyckats registrera ett YouTube-konto och provat att lägga in dagens, eller årets, sista testkörning. Efter denna aktivitet tänker jag bara ägna mej åt lagliga körningar. Motorn går så att tom jag blir religiös. Man blir som en 16-åring av att köra på ishalkig vägbana, djä...vad jag har spunnit och handbromssladdat!!!! Inga kokningstendenser - minns mina bekymmer tidigare. Tomgången är jämn och låg. Resultat av körningarna: -vissa instrument måste kollas bl.a Biltemas bränslemätare tycks inte visa rätt volym (kan bero på för lite bränsle i tanken). -huvudsäkringen bryter ihop ibland (NEJ, jag röt inte åt den!)- vissa kretsar måste delas på flera säkringar. -framskärmarna är för nära strålkastarna vid fulla rattutslag och nerfjädring - måste ändras. På bilden bakifrån syns instrumentbrädan av ek, den ska bytas till mahogny. Sittbrunnsargarna ska få "insteg" av mahogny. Hmmm...ser att jag är före min tid och har angett 11 nov som bildnamn. Flåt mitt svåra misstag! Grannen ställde upp som filmare. testfilmen finns här (hoppas att den fungerar!): Antas Har nu övergått till laglig verksamhet. Edited October 23, 2012 by Antas Quote
Antas Posted November 10, 2011 Author Posted November 10, 2011 Fan, det här med YouTube är riktigt roligt!!!!! Lyckades få in ett filmklipp till när jag kör åt andra hållet. Test av bromsar! Antas Gubben börjar bli digital. Quote
kengren Posted November 10, 2011 Posted November 10, 2011 (edited) hej antas vi som är från norrland utnyttjar den långa sommaren - kanske vi kan göra ett samköp på vinterdäck. Jag har också varit ute ock kört några gånger den gångna veckan kenneth Edited November 10, 2011 by kengren Quote
r Anders Posted November 10, 2011 Posted November 10, 2011 Kul att se provkörningen av din bil. Du har fått till ett bra locost-stuk på 7:an :thumbsup: Quote
Antas Posted November 16, 2011 Author Posted November 16, 2011 Efter dagens slit och släp på gymmet har jag ägnat mej åt konst och kultur dvs bilbyggeri. Idag har mallar i papp överförts till aluminiumplåt som sedan har formats med vinkelslip, sticksåg, bandfil, plåtsax och hammare. Resultatet ska bli en "bagagelåda" ovanför bakhjulsupphängning och tank. Oavsett hur bra det passar med pappmallar blir det ett sjuhelve... tillpassande när plåten ska på plats. För att få till ett någorlunda stort bagageutrymme krävs mycket vinklande, böjande och formande av plåtarna. Fördelen med McSorley 442 är att den är 10 cm längre än "bokbilen", batteriet ryms alltså framför passagerarens fötter. Batterifacket utgör både fotstöd och vägg, materialet är durkaluminium som jag har fått gratis ("gratis är gott!"). Jodå, det ska bli täckplåtar under instrumentbrädan. Ska nog fortsätta med plåtmasserandet i morgon. Antas Plåtknycklare. Quote
kengren Posted November 16, 2011 Posted November 16, 2011 Det där ser riktigt bra ut - kommer att följa ditt byggande och då framförallt "bagagerummet" - ett bra utrymme som man borde använda till något vettigt - är generös med bilder kenneth Quote
Antas Posted November 19, 2011 Author Posted November 19, 2011 Även enkla jobb tar tid! Nu har jag "knådat" bagagelådan för att få till någon form av bagageutrymme. Fick göra en upphöjning på bakre sidan (grå plåt) pga manluckan till tanken och tankgivaren sticker upp. Utnyttjade även några centimeter ända ut till störtbågen, det fick bli utvikningar på båda sidorna. Övre plåtkanten ska kläs med en slitsad gummislang för att förhindra skavsår på bagageluckan (av vinyl). Mycket böjande, vikande och "göraomande" blev det men nu får jag i allafall med mej tandborste, domkraft, en skjorta och lite verktyg. Antas Reser lätt lastad. Quote
Antas Posted November 19, 2011 Author Posted November 19, 2011 Olika äro våra lördagkvällsnöjen. Har inköpt signalknapp till "rörhögen" på Kjell&Co. Den måste ju mätas eftersom det är alldeles för många anslutningar på baksidan - vilken går var och vilken funktion? Detta perversa nöje och tröst i eländet måste man ju ta till efter Luleås förlust mot HV71. Antas Tröstmätare dock icke tröstätare. Quote
Antas Posted November 20, 2011 Author Posted November 20, 2011 (edited) Små framsteg är också ett framsteg. Dagen har ägnats åt reparation av svägerskans bil. Detta var bara början - i min Pajero valde startmotorn att fara hem till sin himmel, eller for den till helve..... Med mitt språkbruk tror jag att den valde det sistnämnda! Nåja, hann även ägna mej åt konst och kultur dvs bilbygge - signalknappen nämnd i tidigare inlägg har nu funnit sin plats på instrumentbrädan. För säkerhets skull är den omgärdad av en "day-glow" ring så att tom SBP´s besiktningsmän hittar den. Knappen är dessutom omsluten av en diskret lysande blå inre ring. Tänkte i sann Locost-anda inköpa signalknapp på Biltema men tyckte att det mera var "top of the line" med belyst knapp för 109 SEK från Kjell&Co. Antas Tutare (haha...låter som att man dricker hembränt!) Edited November 20, 2011 by Antas Quote
Antas Posted November 21, 2011 Author Posted November 21, 2011 (edited) Barnens modellera (borde stavas modelllera) kommer också till användning i bilbyggeriet, de som har bra minne kommer ihåg att även köksutensilier har använts. Pga motorns förflyttning (10-15 mm) måste jag göra ett nytt scoop över plenumet. För att mäta scoopets frigång använde jag knådade "pinnar" av modellera och tryckte sedan ner det gamla scoopet på sin plats på motorhuven. Lätt som en plätt var det sedan att mäta frigången genom höjden på "modellerapinnarna" (vilket ord!). Har även under dagen fixat stänkskydd på framskärmarna. Har sett att andra har stänkskydd och då vill man ju inte vara sämre, tänk om man får skämmas!!! Antas I lektagen. Edited December 14, 2011 by Antas Quote
gka Posted November 21, 2011 Posted November 21, 2011 Stänkflapparna kommer du inte att ångra, det sparar lacken på bakskärmarna om inte annat. :thumbsup: Detdär med modelleran ska jag komma ihåg. Bra idé! Quote
Antas Posted November 27, 2011 Author Posted November 27, 2011 Eftersom det inte blev någon slutbesiktning 2011 kan jag ägna den förmodligen snöfria vintern åt lite "snickarglädje" i allt plåtjobb på "rörhögen". Har förfärdigat arm/handstöd på sittbrunnsargen, lägg märke till den "aerodynamiska utfyllnaden" mot instrumentbrädan. Materialet är ek men jag tänker göra en till modell i mahogny. Tidsmiljonär....mjaaa....roligt är det i allafall. Antas Tillfällig snickare. Quote
Antas Posted November 28, 2011 Author Posted November 28, 2011 Så har då friden (dvs inga svordomar!) och julstämningen infunnit sej i verkstan. Antas Hoppas att tomten kommer med svetstråd. Quote
Antas Posted December 9, 2011 Author Posted December 9, 2011 Minns mina tidigare debacle med snöslungehelve....... Säsongens första start krävde hårdhänt övertalning och kraftuttryck för att få den att ta reson. Den förorsakade dessutom en större förlust för mej, tappade spärrskaft och T-stiftshylsa i snön! Gick inte att återfinna trots att jag använde magnet och ny pannlampa!!!! Nåja, den lär komma fram till sommaren när den har sugits in i klippaggregatet på åkgräsklipparen. Murphys law är hård,skoningslös och går ej att förhandla bort. Antas Snöslungornas skräck. Quote
Thomas Posted December 9, 2011 Posted December 9, 2011 Har ni så mycket snö? Här är inte en flinga. Regn har vi och några plusgrader men förra året kom snön i November och låg till April och det har nog inte förekommit på minst 100-150år. Quote
Antas Posted December 9, 2011 Author Posted December 9, 2011 Eftersom vintern har kommit sent borde den försvinna tidigt! Frågan är om SMHI omfattas av den logiken? Jodå, det har kommit ca 10 cm blöt snö. Hoppas bara att inga "utbyssar" (=från söder om Dalälven) med bristande vana vid körning på is förirrar sej till dessa civiliserade trakter av Konungariket. Antas Kör 4WD. Quote
cealm Posted December 9, 2011 Posted December 9, 2011 Antas: Mycket har jag sett men att du borrat lättningshål på juldekorationen i verkstadsfönstret det slår alla tidigare rekord. Tveksamt om något redan borrat lättningshål eller ens kommande hittills oborrade lättningshål kan slå den bedriften. Nej, nu är det avgjort! Kollegor runt om i landet Det är bara att lägga ner borren och lättandet Antas har vunnit. Grattis Antas! Det vinnande beviset finns i original i inlägg #535 i denna tråd. Quote
Antas Posted December 9, 2011 Author Posted December 9, 2011 Hahaha.......det var det bästa jag har läst på länge! Calle, du är otrolig i din formuleringskonst (är det en påverkan från politiken?). Jag visade ditt inlägg för hustrun - hon höll på att skratta sej fördärvad! Hennes kommentar var: "hälsa Calle att det är jag som har tvingat Antas att borra hålen som terapi för hans hiskeliga svärande!". Tack för utnämningen, tyvärr är det inte bara skotthål i ängeln utan även i plånboken (typisk julsmitta!). Får väl leva efter en väl inövad Locost-filosofi resten av 2011. Här i Rikets utpost i norr skjuter vi på allt, levande som dött. Tjuvskytte är en normal aktivitet i dessa civiliserade trakter, om en och annan ängel kommer i vägen - so what! Antas Medaljör (självutnämnd). Quote
Drake Posted December 10, 2011 Posted December 10, 2011 Du får gärna ta med dig bössan ner hit och sätta några salvor varghagel i min kaross, det verkar vara faan så mycket enklare än att slipa ner den från insidan. Quote
cealm Posted December 10, 2011 Posted December 10, 2011 Antas: --- Murphys law är hård,skoningslös och går ej att förhandla bort. --- Du skall vara glad över att det bara är Murphys lag som gäller där uppe. O´Tools lag är värre. Kort versionen av O´Tools lag = Murphy var en optimist. Ref från Wikipedia: Lagen har gett upphov till flera korollarier, mer eller mindre skämtsamma, såsom O'Tooles lag som lyder "Murphy var optimist". Quote
Antas Posted December 12, 2011 Author Posted December 12, 2011 Jultomten har anlänt (från England)! Han kom med min nya ratt till "rörhögen". Inget fusk av vinyl eller plast utan riktigt läder som blir en njutning att smeka med slitna bilbyggarhänder vid kurviga färder. Antas Rattvridare. Quote
Antas Posted January 5, 2012 Author Posted January 5, 2012 Den ev intresserade kan även följa mina vedermödor med "rörhögen" på Facebook: https://www.facebook.com/#!/profile.php?id=1153273911 Antas Blir sakta men osäkert digital. Quote
Antas Posted January 9, 2012 Author Posted January 9, 2012 (edited) -20,5 c kl 10:46 idag. Myggfritt. Tror att det är vinterns kallaste dag - mycket märkligt när det kan vara -40 c i denna period. Global heating? Inte mycket händer på "rörhögen" för tillfället. I morgon ska jag uppsöka ett lokalt plåtslageri för att försöka få bistånd med att böja vindrutestolparna. Materialet är 5 mm aluminium vilket inte går att böja snyggt i ett skruvstycke. Hmmm.....visst går det att böja men blir kantigt och fult. Man vill ju att det ska bli "top of the line" som en bekant brukar uttrycka det. Torkarmotorn tänkte jag använda Biltemas för båtar - synpunkter? För att få två torkare blir det kanske ett parallellstag mellan båda torkararmarna på utsidan - synpunkter? Har inte riktigt klart för mej konstruktionen ännu - kom gärna med tips och förslag. Jag har kvar torkaraggregatet från donatorn (Ford Scorpio 2,9 -88) men det är tämligen tungt och klumpigt. Missade att demontera torkararmslagringarna vid slakten (klantis!!!) så jag måste försöka hitta något passande - förslag? OBS! Vindrutestolpen är inte färdigputsad! Antas Torkar tårarna efter klantigheten. Edited January 9, 2012 by Antas Quote
kengren Posted January 9, 2012 Posted January 9, 2012 (edited) hej antas Kolla denna länk http://www.nfauto.co.uk/wiper_kit.htm - mer information hittar du på Car Builders Solution (de har en webbaserad katalog) - i många artiklar med kitcar bilar har man löst vindrutetorkare med denna sats. De sitter orginalmonterade i BMC Mini (hundkojan). Man klipper av "kabeln/drivningen) i den längd som man behöver finns i olika svepstorlek (grader) Den här lösningen är mycket populär i England. Stigge har tagit initiativet till en ny tråd Stoneleig 2012 - för några år sedan var jag dit med tomas, anton, patrik och tord från umeå - då var Norrland också representerat - har du haft någon tanke på att fara dit nu till våren? kenneth Edited January 9, 2012 by kengren Quote
cealm Posted January 9, 2012 Posted January 9, 2012 Hmm, Antas: --- -20,5 c kl 10:46 idag. Myggfritt. Tror att det är vinterns kallaste dag - mycket märkligt när det kan vara -40 c i denna period. Global heating? ---- Här är Luleå-tempen för ett år tillbaka mätt vid Ltu. -32,9C som kallast och som varmast 30,8C under samma period. Synd att det inte var +32,9C det hade varit mer symmetriskt... Quote
Antas Posted January 9, 2012 Author Posted January 9, 2012 http://www.nfauto.co.uk/wiper_kit.htm Denna länk och katalog är rena guldgruvan! Bra nattlektyr. Antas Trött i morgon. Quote
stigge Posted January 10, 2012 Posted January 10, 2012 En gång i tiden var det lite svalare i Luleå. Fast det kändes faktiskt inte så hemskt. Vindstilla. Friskt i luften. Min gamla MB 240 Diesel startade efter fem timmar utan värmare. Månadens medeltemperatur blev ändå inte så låg. Nog var det bättre förr! Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.