Dezza Posted September 3, 2003 Posted September 3, 2003 Hej, jag är en alldeles färsk medlem och skulle gärna kommer i kontakt med andra som har byggd, eller håller på bygga, en Locost och bor inte alls för lång från solig Västerås. Hälsningar, Quote
pacman Posted September 3, 2003 Posted September 3, 2003 Välkommen i gänget! Jag bor i Katrineholm (strax utanför...). Du är välkommen på besök om du vill, men ring först. ;) Quote
Jonte Posted September 4, 2003 Posted September 4, 2003 Jag är också en västeråsbo. Dezza Håller du på och bygger nu? Quote
Sevenup Posted September 4, 2003 Posted September 4, 2003 Hej! Jag bor i Örebro. Bygger "enligt boken". Första besiktningen är klar, håller nu på med el och bromsrör. Hoppas på att vara ute på vägarna i vår. Du är välkommen på besök. M.V.H. Per-Erik Quote
Gripenland Posted September 4, 2003 Posted September 4, 2003 Mellan Coventry och Birmingham, men jag flyttar hem till Göteborg om en dryg månad. Väntar på delar.... Quote
svante Posted September 4, 2003 Posted September 4, 2003 Mellan Coventry och Birmingham, men jag flyttar hem till Göteborg om en dryg månad.Väntar på delar.... Vad kostar en trimkam till en pintomotor i england? behöver byta ut min standard kam pga slitage och hörde att man får en ny trimkam där för samma pengar som en original här hemma.... stämmer det? Quote
SJUAN Posted September 4, 2003 Posted September 4, 2003 Huddinge. Sammlar delar för bygget,Ska bygga en bred lågbudget Locost. Quote
Gripenland Posted September 4, 2003 Posted September 4, 2003 Vad kostar en trimkam till en pintomotor i england? behöver byta ut min standard kam pga slitage och hörde att man får en ny trimkam där för samma pengar som en original här hemma.... stämmer det? Kolla Burton's hemsida bland länkarna jag lagt in. Jag har för mig att dom har mycket prylar till pinton. Quote
Janne L Posted September 4, 2003 Posted September 4, 2003 Hejsan, Det verkar inte vara någon som bor i Linköpingstrakten! Själv bor jag i Borensberg(Göta hotell finns där, var med i filmen GÖTA KANAL) Ca 30 km väster om Linköping. m ;o) h Janne Quote
MickeJ Posted September 4, 2003 Posted September 4, 2003 Hej alla! Jag bor i Salem, straxt söder om Stockholm. Jag planerar för ett MK Indy bygge till nästa år. Quote
Guest Guest_Marcus Posted September 4, 2003 Posted September 4, 2003 Jag bor i Lerum (strax utanför Gbg) Håller på att planera bygge. Sätter igång när hus och garage är färdigt! Quote
Michael Posted September 4, 2003 Posted September 4, 2003 :D Jag bor i sjövik Skriv gärna en rad till mig på bearcat@passagen.se så kan vi utbyta ider Lev väl Michael Sjövik Quote
Guest Derek Posted September 5, 2003 Posted September 5, 2003 Så många svar och så mycket aktivitet. Vi skall flytta till hus vid månadsskiftet och då har jag ett garage igen. Projektet är i planeringsstadiet; skall det vara minimalistisk à la Colin Chapman eller lyxig med en fet turbo motor osv. Jag kommer gärna och hälsa på när vi har kommit lite mer i ordning efter flytten. Hörs! Quote
Sonett7 Posted September 5, 2003 Posted September 5, 2003 Bor i Helsingborg men har garaget i Åstorp 2,5 mil därifrån. Bygger för närvarande första prototypen av en breddad Locost med delad bakaxel från Sierra. När alla lösningar är färdigtestade blir det nog 2-3 chassi till ;) Quote
Per Wackt Posted September 5, 2003 Posted September 5, 2003 Själv bor jag utanför Jönköping. Håller som bäst på att bygger en "sjua". Quote
Bengt Norell Posted September 5, 2003 Posted September 5, 2003 Gånghester strax utanför Borås Ritar, letar delar och renoverar de jag hittat. Visst är det snyggt med illröda bromsok! Bengt Quote
Jonte Posted September 5, 2003 Posted September 5, 2003 Visst är det snyggt med illröda bromsok jag skulle satsa på BRG som finns på Jaguar XJR eller Aston Martin :rolleyes: Quote
BeLo Posted September 6, 2003 Posted September 6, 2003 Hej! Har du vägarna förbi Karlstad är det bara att slå en signal! Vi är flera stycken som håller på och bygger här, "kumlan" och "leto" mfl. Ramen är i stort sett klar på mitt bygge, så nu försöker vi få dit hjulupphängningar, motorfästen rattstång osv. Hälsningar, Bengt Quote
LUPUS Posted September 8, 2003 Posted September 8, 2003 Grästorp, Mellan trollhättan-Vara-Lidköping Quote
Jonte Posted October 17, 2003 Posted October 17, 2003 conco Här är en till västeråsare Skulle det vara möjligt att få göra ett besök hos dig i ditt gröna garage? :D Quote
bölse Posted October 17, 2003 Posted October 17, 2003 Jag bor mellan sturup flygplars och malmö :angry: störe hus och garage först eller tvärt om :D vill gärna åka och hälsa på någon som bygger kör förbi gbg när jag kör till morsan :) Quote
Guest Guest Posted October 18, 2003 Posted October 18, 2003 Jonte! Jo! Det ska väl kunna ordnas någon gång! Men ja bygger ju inte "locost" så det kommer att skilja sig mycket från det du skall göra! Conco Quote
Jonte Posted October 18, 2003 Posted October 18, 2003 conco Det gör inte så mycket....det är väl mest att se olika lösningar och få inspiration inför bygget som jag gärna gör ett besök. Quote
JohanB Posted October 18, 2003 Posted October 18, 2003 Köping, håller på att skruva ihop ett gammalt avstannat projekt i garaget så jag får plats att börja bygga. Håller på och försöker få till lite ritningar när jag har tid över som utgår från boken men det kommer bli breddat och för 140spindlar, saabmotor och lite sånt skojj :) Quote
Leffe Posted October 22, 2003 Posted October 22, 2003 Leffe ! jag bor i Vänersborg och letar efter ett BRA Garage som ox¨å är billigt! Quote
stesun Posted October 31, 2003 Posted October 31, 2003 Bor i Luleå, håller på att planera ingående detaljer. Det blir mest troligt MC-motor av något slag. :lol: Kommer nog att börja bygga ramen i vinter. Quote
Recommended Posts