Jump to content

Var bor ni?


Dezza

Recommended Posts

Hej!

Jag bor i Örebro. Bygger "enligt boken". Första besiktningen är klar, håller nu på med el och bromsrör. Hoppas på att vara ute på vägarna i vår. Du är välkommen på besök.

M.V.H.

Per-Erik

Link to comment
Share on other sites

Mellan Coventry och Birmingham, men jag flyttar hem till Göteborg om en dryg månad.

Väntar på delar....

Vad kostar en trimkam till en pintomotor i england? behöver byta ut min standard kam pga slitage och hörde att man får en ny trimkam där för samma pengar som en original här hemma.... stämmer det?

Link to comment
Share on other sites

Vad kostar en trimkam till en pintomotor i england? behöver byta ut min standard kam pga slitage och hörde att man får en ny trimkam där för samma pengar som en original här hemma.... stämmer det?

Kolla Burton's hemsida bland länkarna jag lagt in. Jag har för mig att dom har mycket prylar till pinton.

Link to comment
Share on other sites

Hejsan,

Det verkar inte vara någon som bor i Linköpingstrakten! Själv bor jag i Borensberg(Göta hotell finns där, var med i filmen GÖTA KANAL) Ca 30 km väster om Linköping.

m ;o) h

Janne

Link to comment
Share on other sites

Så många svar och så mycket aktivitet.

Vi skall flytta till hus vid månadsskiftet och då har jag ett garage igen. Projektet är i planeringsstadiet; skall det vara minimalistisk à la Colin Chapman eller lyxig med en fet turbo motor osv.

Jag kommer gärna och hälsa på när vi har kommit lite mer i ordning efter flytten.

Hörs!

Link to comment
Share on other sites

Bor i Helsingborg men har garaget i Åstorp 2,5 mil därifrån. Bygger för närvarande första prototypen av en breddad Locost med delad bakaxel från Sierra. När alla lösningar är färdigtestade blir det nog 2-3 chassi till ;)

Link to comment
Share on other sites

Hej!

Har du vägarna förbi Karlstad är det bara att slå en signal!

Vi är flera stycken som håller på och bygger här, "kumlan" och "leto" mfl.

Ramen är i stort sett klar på mitt bygge, så nu försöker vi få dit hjulupphängningar, motorfästen rattstång osv.

Hälsningar,

Bengt

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Jag bor mellan sturup flygplars och malmö :angry:

störe hus och garage först eller tvärt om :D

vill gärna åka och hälsa på någon som bygger kör förbi gbg när jag kör till morsan :)

Link to comment
Share on other sites

Jonte!

Jo! Det ska väl kunna ordnas någon gång!

Men ja bygger ju inte "locost" så det kommer att skilja sig mycket från det du skall göra!

Conco

Link to comment
Share on other sites

Köping, håller på att skruva ihop ett gammalt avstannat projekt i garaget så jag får plats att börja bygga. Håller på och försöker få till lite ritningar när jag har tid över som utgår från boken men det kommer bli breddat och för 140spindlar, saabmotor och lite sånt skojj :)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...