auditsq Posted June 12, 2009 Posted June 12, 2009 när jag kör på t.ex Falkenbergsbanan och efter rakan bromsar från ca165 ( enligt RaceChrono ) ner till ca 60..går från 5an till 3an ( ca 3400rpm ) .. vilket känns vettigt i 90 gradarn där för att undvika hjulspinn.. då bluddrar motorn och beter sig som den inte får nog med bränsle.. går jag ner till 2an så är det inga problem men då ligger jag på ca 4600rpm och där en den lite vild på att spinna i dessa tajta svängar ..jag ligger på gränsen till underbestyckad lågfartsdel ( 2 1/2 varv ut på blandskruvarna ) han går som en dröm på tomgång dock.... märkte inget av detta problem på kinnekulle.. iof inga så tajta böjar..... såg den här varianten på en ganska känd 7a som kör MSCC KM's.. dubbla Pacet's.. jag har bara 1.....kan det va nåt ? nej jag kan inte plocka ut denna typ av data från mitt Dunnel tändsystem väldigt tacksam för tips snart dax att träffa skåningarna på Knutan.. bäst att ha grejorna i ordning :notworthy: Quote
Robban1 Posted June 12, 2009 Posted June 12, 2009 snart dax att träffa skåningarna på Knutan.. bäst att ha grejorna i ordning :notworthy: :515: :D Quote
Morty Posted June 12, 2009 Posted June 12, 2009 Om motorn får för lite bränsle i detta läget låter det mer som om pumpen suger luft. Då hjälper inte dubbla pumpar utan du behöver skvalpskott i tanken eller en catchtank. Hade du lite bensin i tanken när det hände? Quote
Thomas Posted June 12, 2009 Posted June 12, 2009 Webrar antar jag? du kanske skulle börja med att gå upp i lågfartsmunst. men det är lätt att de beter sig så här vid kraftiga inbromsningar, bränslet kastas runt i flottörhuset. det kan t.om. gå över luftmunstyckena Quote
auditsq Posted June 12, 2009 Author Posted June 12, 2009 (edited) webers.. jovisst...mm...jag misstänkte att det sögs luft...tanken e en riktig "touringtank"... 50 l ...LOL troligtvis utan skvalpskott..men ..samma problem med full tank .Sedan man förbättrade bromsar...Mintex 1144 ..blev det klart förändrade G krafter..men då är det ju lite skumt att den då får gott nog med bränsle att glatt varva 5000 på 2an utan att att bluddra,,,, tack så mycket till er som hittils funderat... :notworthy: hmm...KG trim får nog skicka lite fetare lågfarts munstycke... kan ju ställa lågfart lite fetare på bekostnad av tomgångskultur.. än en gång TACK till alla som funderar.... och.. testa... RACE CHRONO.. the free lap logger Edited June 12, 2009 by auditsq Quote
Thomas Posted June 13, 2009 Posted June 13, 2009 när du har rätt lågfart så ska det räcka med 1-1,5varv på tomgångsblandningsskruven. Mikuni:na är mindre känsliga. Quote
auditsq Posted June 13, 2009 Author Posted June 13, 2009 när du har rätt lågfart så ska det räcka med 1-1,5varv på tomgångsblandningsskruven. Mikuni:na är mindre känsliga. tack Thomas.... beställer större lågfarts hos KG...2 1/2 varv anses ok om motorn går bra men som du säger indikerar det att man har för mager lågfart :racesmile: Quote
auditsq Posted June 17, 2009 Author Posted June 17, 2009 (edited) KG trim är grymt duktiga.... och trevliga KG hade koll direkt .. och ett större nålventil ..storlek 2.25 behövs på bana ..just för att motverka bludder i kurvor..sedan blir det en koll på flottörnivån..8mm på mina 45or ..med plast flottörer... :racesmile: det är samma som på jobbet ..vägen till lösningen.. e det som nuförtiden e roligast //>p Edited June 17, 2009 by auditsq Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.