Jump to content

Bränslepump ?


Recommended Posts

när jag kör på t.ex Falkenbergsbanan och efter rakan bromsar från ca165 ( enligt RaceChrono )

ner till ca 60..går från 5an till 3an ( ca 3400rpm ) .. vilket känns vettigt i 90 gradarn där för att undvika hjulspinn..

då bluddrar motorn och beter sig som den inte får nog med bränsle.. går jag ner till 2an så är det inga

problem men då ligger jag på ca 4600rpm och där en den lite vild på att spinna i dessa tajta svängar

..jag ligger på gränsen till underbestyckad lågfartsdel ( 2 1/2 varv ut på blandskruvarna ) han går som en dröm

på tomgång dock.... märkte inget av detta problem på kinnekulle.. iof inga så tajta böjar..... såg den här varianten

på en ganska känd 7a som kör MSCC KM's.. dubbla Pacet's.. jag har bara 1.....kan det va nåt ?

nej jag kan inte plocka ut denna typ av data från mitt Dunnel tändsystem

post-2697-1244823587_thumb.jpg

väldigt tacksam för tips

snart dax att träffa skåningarna på Knutan.. bäst att ha grejorna i ordning :notworthy:

Link to comment
Share on other sites

Om motorn får för lite bränsle i detta läget låter det mer som om pumpen suger luft. Då hjälper inte dubbla pumpar utan du behöver skvalpskott i tanken eller en catchtank. Hade du lite bensin i tanken när det hände?

Link to comment
Share on other sites

Webrar antar jag? du kanske skulle börja med att gå upp i lågfartsmunst. men det är lätt att de beter sig så här vid kraftiga inbromsningar, bränslet kastas runt i flottörhuset. det kan t.om. gå över luftmunstyckena

Link to comment
Share on other sites

webers.. jovisst...mm...jag misstänkte att det sögs luft...tanken e en riktig "touringtank"... 50 l ...LOL

troligtvis utan skvalpskott..men ..samma problem med full tank .Sedan man förbättrade bromsar...Mintex 1144 ..blev det klart förändrade G krafter..men då är det ju lite skumt att den då får gott nog med bränsle att glatt varva 5000 på 2an

utan att att bluddra,,,, tack så mycket till er som hittils funderat... :notworthy:

hmm...KG trim får nog skicka lite fetare lågfarts munstycke... kan ju ställa lågfart lite fetare

på bekostnad av tomgångskultur..

än en gång TACK till alla som funderar.... och.. testa... RACE CHRONO.. the free lap logger

Edited by auditsq
Link to comment
Share on other sites

när du har rätt lågfart så ska det räcka med 1-1,5varv på tomgångsblandningsskruven. Mikuni:na är mindre känsliga.

tack Thomas.... beställer större lågfarts hos KG...2 1/2 varv anses ok om motorn går bra

men som du säger indikerar det att man har för mager lågfart :racesmile:

Link to comment
Share on other sites

KG trim är grymt duktiga.... och trevliga

KG hade koll direkt .. och ett större nålventil ..storlek 2.25 behövs på

bana ..just för att motverka bludder i kurvor..sedan blir det en

koll på flottörnivån..8mm på mina 45or ..med plast flottörer...

:racesmile: det är samma som på jobbet ..vägen till lösningen..

e det som nuförtiden e roligast

//>p

Edited by auditsq
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...