Martin A Posted April 9, 2009 Share Posted April 9, 2009 Nån som har nåt bra tips på färg till avgassystemet? Kulören ska va mattsvart. Vad tror ni om pulverlack? MVH Martin A. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Martin A Posted April 10, 2009 Author Share Posted April 10, 2009 Ingen som har målat sitt avgassystem? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jonsolo89 Posted April 10, 2009 Share Posted April 10, 2009 Hej! Pulverlackering tror jag inte klarar värmen tillräckligt bra, fast det är bara som jag tror. Jag skulle ha köpt clas ohlsons heatproof sprayfärg (tror det är plastic padding som har gjort den), den har jag köp förut och den finns i en riktigt fin mattsvart. Har dock aldrig använt den till avgassystem. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
pacman Posted April 10, 2009 Share Posted April 10, 2009 jag har använt plastic paddings heatproof spray mattsvart. Riktigt bra, torkar fort så det går snabbt att lägga flera lager. Den vitnar iofs där det är riktigt varmt (efter turbon) men det är ju innanför sidopanelen så det går att leva med... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Grahm Posted November 25, 2009 Share Posted November 25, 2009 Hej. Jag har för mej att http://www.weirdperformance.se/ har en bra färg till grenrör, Black satin tror jag den heter. Dom kan lägga på färgen och bränna den för bästa resultat, kanske inte lowcost direkt. Mvh Micke. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thomas Posted November 25, 2009 Share Posted November 25, 2009 jag har kört Biltemas silver och den är kanonbra. håller färgen i värmen och sitter bra. Men nu i vinter så skickar jag antagligen mitt grenrör till Wierdperformance för Coating typ emalj. det är mer att likna vid lindade rör och håller värmen inne bättre. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Drake Posted November 25, 2009 Share Posted November 25, 2009 Nån som hittat en bra mattvit? Vet att PP har man har inte hittat den. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
cealm Posted November 26, 2009 Share Posted November 26, 2009 (edited) Sånt här finns också. Jet-hot coating, säkert rätt dyrt. Till bilar men kommer nog ursprungligen från flygindustrin. Edited November 26, 2009 by cealm Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Drake Posted November 26, 2009 Share Posted November 26, 2009 Verkar vara samma som wierdprformance. Keramisk coating. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts