Jump to content

Recommended Posts

Posted (edited)

Jag har den här över som jag gjort själv. 500 pix

Går ju att kapa ner om man vill ha det lägre.

Inte Mk-style men Ronny-style :)

post-407-1230633060_thumb.jpg

Edited by AlfaRonny
Posted (edited)

är det den som sitter på din bil ? (kanske dum fråga)

Ser i såfall lite hög ut för min bil då jag bara behöver 1 tum ca ... men kapa ner går ju

Edited by LUPUS
Posted (edited)

Jo det stämmer det är en likadan, runt 9cm hög. Men den har ganska raka kanter så den behåller sin bredd (ca 26cm har jag för mej) även om man kapar.

Edited by AlfaRonny
  • 4 months later...
Posted

Enligt vår svenska general agent :-) så var de inte så pigga på ett löst scoop eller huv

Posted

Hej

L200 Scoopet är väl från en Mitsubishi L200 pickup diesel om jag inte har helt fel, kolla hos din närmaste Mitsubishi handlare så ser du huur den ser ut i verkligheten.

Något som denna:http://71.18.211.120/images/mitsubishi%20l200%202005%202.jpg

/Fredrik

Posted

I min byggtråd, inlägg 99 finns en bild på scoopet som jag gjorde till min. Det är ca 30mm i höjd invändigt. Jag har en gjutform så jag kan göra fler om det är intressant eller om du vill ha formen.

I övrigt ser bilderna på din huv ut som om du behöver en minimal bula, men du kanske vill ha ett scoop?

Posted

Pro Aero L - lite nerkapad så får man en snygg svepande bula

L=105cm B=45cm H=20cm

5713880.jpg

Jag skojar alltså inte - funderar på denna själv! :racesmile:

Posted
I min byggtråd, inlägg 99 finns en bild på scoopet som jag gjorde till min. Det är ca 30mm i höjd invändigt. Jag har en gjutform så jag kan göra fler om det är intressant eller om du vill ha formen.

I övrigt ser bilderna på din huv ut som om du behöver en minimal bula, men du kanske vill ha ett scoop?

Det såg ju bra ut (kanske) . har du mått på det + att ca pris