Jump to content

Mera Motor


laangen

Recommended Posts

Hmm..  jobbar ju ikväll..  :(

jag får nog oxså ladda videon då....    Tack för tippset.... :D

Acke...kolla in datumet.....det är ett tag framåt.... ;)

jag är upptagen på tisdagkvällar....därför jag skrev så

Link to comment
Share on other sites

Hmm.. mummel mummel... jobbar kväll den 27 oxså så det hjälpte inte så mycket.... :(

men tack för att du påpekade det.. annars hade jag suttit å undrat vad dom håller på med på t4+..... ;)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

:icon_angry: :icon_angry: :icon_angry: :icon_angry: :icon_angry: :icon_angry: :icon_angry: :icon_angry:

Där blev man blåst på en hel timme av sina surt förvärvade "sparetime moments"

:icon_angry: :icon_angry: :icon_angry: :icon_angry: :icon_angry: :icon_angry: :icon_angry: :icon_angry:

Stridsyxan är uppgrävd.......Detta var en krigsförklaring gentemot locost fantaster........ :Hmm:

Link to comment
Share on other sites

Ett förslag alla på forumet utrycker sin besvikelse till tv4+ :whip: :whip: :whip: :whip: :whip: :whip: :whip: :whip: :whip: :whip: :whip: :whip: :whip: :whip: :whip:

Michael

SJÖVIK

Link to comment
Share on other sites

Mera Motor kommer att köra en hel serie där de bygger en Esther...

B

Om det här var säsongsavslut låter det ju mer troligt att det börjar sändas i höst, speciellt om det är en serie....

Var kom informationen ifrån att det kommer överhuvudtaget?

Är det någon som kan bekräfta ATT det kommer att sändas?

Link to comment
Share on other sites

Blev konfunderad då jag spelade in programmet och snabbspolade för att se inslaget.... I slutet säger Håkan Mattsson något om att vi fått sett ett inslag om ett bilbygge (något åt det hållet).... :icon_angry: :icon_angry: fan heller.. :icon_angry: :icon_angry:

Link to comment
Share on other sites

Guest real7

Såvitt jag vet har de jobbat med Estherserien sedan slutet av förra året. Varje program skall innehålla ett byggsegment samt presentation av en av bilarna som tävlar i historisk GT/GTS.

Det är en Historisk GT-förare från Växjö som gör programmet.

Han var väldigt angelägen om att få med min bil på ett hörn men det blev knäpptyst för ett par månader sedan & jag vill helst slippa så jag har inte tagit kontakt...

Hursomhelst, sist jag snackade ed honom sade han att det skulle sändas i höst med ev. något före sommaren.

B

Link to comment
Share on other sites

Så det blev inget? Trist... jag kollade på halva och spelade in resten. Hoppas iaf de har fixat bättre bild här när det väl sänds. Jag tittar aldrig på det programmet annars, men lite intressant var det ju. Hubbe Berg som biltestare tyckte jag dock var lite smått pinsam. Fast gasa kunde han... :)

Link to comment
Share on other sites

Men vad var det för bil då... ser ut som en sportbil men går som en säck potatis... med automat tillika.... ;)

Är inte så förtjust i vettar utom de tidiga...50 och 60tal

Link to comment
Share on other sites

Nja, jag tycker nog att den är marginellt bättre än en genomsnittlig potatissäck iaf ;) Ärligt talat är det nog den amerikanska bil (av nuvarande modeller) som väcker mest habegär hos mig. Men jag håller med om det borde varit manuell låda...

Link to comment
Share on other sites

Äntligen ett svar

Med hälsning från Johan Maceus från produktionsbolaget bakom Mera Motor:

"Jag kan bara beklaga den extremt sena ändringen i programet, men lovar att via mail "i god tid innan det kommer att sändas" kontakta dig via mail" för vidare spridning......

(Personerna bakom Esther visste heller inget)

Mellan raderna kan man förstå att det inte är klart att det blir tv4 + som till hösten skall sända hela programserien.(Bygg din Svenska sportbil)

Men serien kommer att sändas till hösten i någon kanal.........

Link to comment
Share on other sites

Jag hade spelat in så jag behövde iaf inte titta på det där MC-hoppandet i mindre än 8x hastighet eller nått.

På tal om vetten så är C5 cabben ruggit fin tycker jag, men bästa jänkebilen som nånsing byggts alla kategorier är ju iaf AC Cobra, Nästa bygge blir en sån, men en cobra är ingen cobra utan en stor V8 så det blir nog till att fuska lite då. *mmm...* en stor V8 med en elak kam, jättemassa komp, trattar och raka rör :wohow:

"lite ameriakansk hevvy dutty" *hehehe*

Link to comment
Share on other sites

Ärligt talat är det nog den amerikanska bil (av nuvarande modeller) som väcker mest habegär hos mig.

:icon_offtopic: GT40? Eller nya Mustangen?

Du kan väl inte mena att en sur Cheva kan mäta sig med dessa? ;)

Ja oja, det kan jag visst mena! ;)

En sån fast gul isf röd! 8-b...

http://www.rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=9702

Link to comment
Share on other sites

Shelby Cobra menar han säkert - det bästa engelska och det bästa amerikanska mixat  ;)

Ja just det... jänkarna klarar inte riktigt av det där med bilbygge själva ;) Inte shelby stangen, den heter väll cobra med? eller är det bara shelbymärket som är en kobra? Jag tror ni vet vilken bil jag menar. Jag såg på nått engelsk tv program där dom påstog att 427 cobran var anledningen till att dom fick hastighetsbegränsningar i england!

oavsett vem som byggt den så är det fortfarande en av dom brutalaste bilar som finns!

Link to comment
Share on other sites

  • 4 years later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...