laangen Posted April 13, 2004 Share Posted April 13, 2004 TV 4+ Tis 27/4 20.00 En hel timma om en trång liten Sjua som tydligen passar i Rodsport o Modsport :whistling: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jonte Posted April 13, 2004 Share Posted April 13, 2004 Det är noterat.....ska bara komma ihåg att ladda videon också Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Acke Posted April 13, 2004 Share Posted April 13, 2004 Hmm.. jobbar ju ikväll.. :( jag får nog oxså ladda videon då.... Tack för tippset.... :D Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jonte Posted April 13, 2004 Share Posted April 13, 2004 Hmm.. jobbar ju ikväll.. :(jag får nog oxså ladda videon då.... Tack för tippset.... :D Acke...kolla in datumet.....det är ett tag framåt.... ;) jag är upptagen på tisdagkvällar....därför jag skrev så Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Acke Posted April 13, 2004 Share Posted April 13, 2004 Hmm.. mummel mummel... jobbar kväll den 27 oxså så det hjälpte inte så mycket.... :( men tack för att du påpekade det.. annars hade jag suttit å undrat vad dom håller på med på t4+..... ;) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest real7 Posted April 13, 2004 Share Posted April 13, 2004 Mera Motor kommer att köra en hel serie där de bygger en Esther... B Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Arrowsmith Posted April 13, 2004 Share Posted April 13, 2004 då hoppas vi att vi kan hjälpas åt att hålla reda på sjuor i tv så att ingen missar något..... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Baalzamon Posted April 13, 2004 Share Posted April 13, 2004 Acke kanske kan lägga upp det i kalendern, så att man ser det direkt på forumets framsida? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Acke Posted April 13, 2004 Share Posted April 13, 2004 Acke kanske kan lägga upp det i kalendern, så att man ser det direkt på forumets framsida? fixat... :) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marcus a Posted April 13, 2004 Share Posted April 13, 2004 Det får jag inte missa:) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Janne L Posted April 13, 2004 Share Posted April 13, 2004 Tusan, måste man skaffa en "markbox" eller parabol nu åxå! B) B) m :D h Janne Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Angelven Posted April 27, 2004 Share Posted April 27, 2004 Huh ? :icon_angry: Satt bänkad och det kom inget *kollar klockan och datum* "27/4 20:00" - efter en timmes tittande på evil kanivils son ... :icon_blink: Vart tog det vägen :( ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Arrowsmith Posted April 27, 2004 Share Posted April 27, 2004 :icon_angry: :icon_angry: :icon_angry: :icon_angry: :icon_angry: :icon_angry: :icon_angry: :icon_angry: Där blev man blåst på en hel timme av sina surt förvärvade "sparetime moments" :icon_angry: :icon_angry: :icon_angry: :icon_angry: :icon_angry: :icon_angry: :icon_angry: :icon_angry: Stridsyxan är uppgrävd.......Detta var en krigsförklaring gentemot locost fantaster........ :Hmm: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Michael Posted April 27, 2004 Share Posted April 27, 2004 Ett förslag alla på forumet utrycker sin besvikelse till tv4+ :whip: :whip: :whip: :whip: :whip: :whip: :whip: :whip: :whip: :whip: :whip: :whip: :whip: :whip: :whip: Michael SJÖVIK Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Superswift Posted April 27, 2004 Share Posted April 27, 2004 Mera Motor kommer att köra en hel serie där de bygger en Esther...B Om det här var säsongsavslut låter det ju mer troligt att det börjar sändas i höst, speciellt om det är en serie.... Var kom informationen ifrån att det kommer överhuvudtaget? Är det någon som kan bekräfta ATT det kommer att sändas? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marcus a Posted April 27, 2004 Share Posted April 27, 2004 Var det något i huvudtaget? Satt och kolla nästa hela tiden, telefonen ringde så var tvungen att sprinag iväg men var inte borta mer än 3min. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
svante Posted April 27, 2004 Share Posted April 27, 2004 Blev konfunderad då jag spelade in programmet och snabbspolade för att se inslaget.... I slutet säger Håkan Mattsson något om att vi fått sett ett inslag om ett bilbygge (något åt det hållet).... :icon_angry: :icon_angry: fan heller.. :icon_angry: :icon_angry: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
viggen Posted April 27, 2004 Share Posted April 27, 2004 vilken tur att jag inte har tv4+ så slap jag bli besviken. men jag ger dom ett par piskrapp i sympati :whip: :whip: :whip: :whip: :whip: :whip: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest real7 Posted April 28, 2004 Share Posted April 28, 2004 Såvitt jag vet har de jobbat med Estherserien sedan slutet av förra året. Varje program skall innehålla ett byggsegment samt presentation av en av bilarna som tävlar i historisk GT/GTS. Det är en Historisk GT-förare från Växjö som gör programmet. Han var väldigt angelägen om att få med min bil på ett hörn men det blev knäpptyst för ett par månader sedan & jag vill helst slippa så jag har inte tagit kontakt... Hursomhelst, sist jag snackade ed honom sade han att det skulle sändas i höst med ev. något före sommaren. B Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
gka Posted April 28, 2004 Share Posted April 28, 2004 Så det blev inget? Trist... jag kollade på halva och spelade in resten. Hoppas iaf de har fixat bättre bild här när det väl sänds. Jag tittar aldrig på det programmet annars, men lite intressant var det ju. Hubbe Berg som biltestare tyckte jag dock var lite smått pinsam. Fast gasa kunde han... :) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
svante Posted April 28, 2004 Share Posted April 28, 2004 Men vad var det för bil då... ser ut som en sportbil men går som en säck potatis... med automat tillika.... ;) Är inte så förtjust i vettar utom de tidiga...50 och 60tal Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
gka Posted April 28, 2004 Share Posted April 28, 2004 Nja, jag tycker nog att den är marginellt bättre än en genomsnittlig potatissäck iaf ;) Ärligt talat är det nog den amerikanska bil (av nuvarande modeller) som väcker mest habegär hos mig. Men jag håller med om det borde varit manuell låda... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Superswift Posted April 28, 2004 Share Posted April 28, 2004 Ärligt talat är det nog den amerikanska bil (av nuvarande modeller) som väcker mest habegär hos mig. :icon_offtopic: GT40? Eller nya Mustangen? Du kan väl inte mena att en sur Cheva kan mäta sig med dessa? ;) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
laangen Posted April 28, 2004 Author Share Posted April 28, 2004 Äntligen ett svar Med hälsning från Johan Maceus från produktionsbolaget bakom Mera Motor: "Jag kan bara beklaga den extremt sena ändringen i programet, men lovar att via mail "i god tid innan det kommer att sändas" kontakta dig via mail" för vidare spridning...... (Personerna bakom Esther visste heller inget) Mellan raderna kan man förstå att det inte är klart att det blir tv4 + som till hösten skall sända hela programserien.(Bygg din Svenska sportbil) Men serien kommer att sändas till hösten i någon kanal......... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
JohanB Posted April 28, 2004 Share Posted April 28, 2004 Jag hade spelat in så jag behövde iaf inte titta på det där MC-hoppandet i mindre än 8x hastighet eller nått. På tal om vetten så är C5 cabben ruggit fin tycker jag, men bästa jänkebilen som nånsing byggts alla kategorier är ju iaf AC Cobra, Nästa bygge blir en sån, men en cobra är ingen cobra utan en stor V8 så det blir nog till att fuska lite då. *mmm...* en stor V8 med en elak kam, jättemassa komp, trattar och raka rör :wohow: "lite ameriakansk hevvy dutty" *hehehe* Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Olla Posted April 28, 2004 Share Posted April 28, 2004 Jaha då är det bara till att längta till hösten nu då :icon_blink: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest real7 Posted April 29, 2004 Share Posted April 29, 2004 bästa jänkebilen som nånsing byggts alla kategorier är ju iaf AC Cobra Ehhh, det är ju en engelsk bil... B Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Superswift Posted April 29, 2004 Share Posted April 29, 2004 Shelby Cobra menar han säkert - det bästa engelska och det bästa amerikanska mixat ;) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
gka Posted April 29, 2004 Share Posted April 29, 2004 Ärligt talat är det nog den amerikanska bil (av nuvarande modeller) som väcker mest habegär hos mig. :icon_offtopic: GT40? Eller nya Mustangen? Du kan väl inte mena att en sur Cheva kan mäta sig med dessa? ;) Ja oja, det kan jag visst mena! ;) En sån fast gul isf röd! 8-b... http://www.rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=9702 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Superswift Posted April 29, 2004 Share Posted April 29, 2004 Gillar den svarta bakänden...snyggt. :D Man får passa på att se den på bild, sen ser man väl den bara i backspegeln. ;) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
JohanB Posted April 29, 2004 Share Posted April 29, 2004 Shelby Cobra menar han säkert - det bästa engelska och det bästa amerikanska mixat ;) Ja just det... jänkarna klarar inte riktigt av det där med bilbygge själva ;) Inte shelby stangen, den heter väll cobra med? eller är det bara shelbymärket som är en kobra? Jag tror ni vet vilken bil jag menar. Jag såg på nått engelsk tv program där dom påstog att 427 cobran var anledningen till att dom fick hastighetsbegränsningar i england! oavsett vem som byggt den så är det fortfarande en av dom brutalaste bilar som finns! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Acke Posted April 29, 2004 Share Posted April 29, 2004 fanns en site som hette supersportscar.com eller liknande där det fanns med en Cobra som vägde 800 kilo och hade 800 hästar... :wub: :thumbup: :wohow: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bronto Posted February 11, 2009 Share Posted February 11, 2009 Ursäkta att jag drar upp en så här gammal tråd! Men måste bara fråga om det blev något utav Mera motor bygger Esther seven? Mvh Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Arrowsmith Posted February 12, 2009 Share Posted February 12, 2009 Vad jag minns så blev det väl inget alls av detdär..... Eller har jag fel??? Någon.... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts