Jump to content

Rör Till Länkarmar


dmc12Hank

Recommended Posts

Hej alla!

Jag har hängt här på forumet till och från några år och planerat att starta mitt egna bygge och har nu äntligen kommit igång.

Håller på att strippa en -87 sierra och svetsar ram.

Måste säga att det finns imponerande mycket kunskap hos alla som hänger här. Har lärt mig otroligt mycket.

Jag kommer att bygga efter Chris Gibbs bok och funderar på att köpa färdiga länkarmar fram och bak från http://www.3gecomponents.com

Jag frågade om han kunde skicka med nån spec på vilka rör som han använder så att det inte blir strul med att få den genom besiktningen och detta var svaret jag fick:

We can supply a Certificate of conformance for our wishbone tubing, would this be satisfactory?

it states that the material is produced to BS3602-part1-CFS360NBK & BS6323-part4-CFS3BK standards

Funkar det eller måste jag ha uppgifter om sträckgräns osv.

Vet du Gustav eller nån annan.

Jag vet att det finns flera trådar om detta i forumet men har inte hittat svar riktigt.

Tack.

Henrik.

Link to comment
Share on other sites

Nja, det räcker inte. Jag har ingen aning om vad BS3602 osv betyder, det kan ju innebära att rören är gröna med skära blommor ;-)

Tar du (eller någon annan) fram data på vad standarderna innebär, så är det en annan sak. Om man kan visa vilken sträckgräns, brottgräns och förlängning till brott som rören har baserat på intyget, så det okej (om värdena är okej förstås).

En vild gissning är att "CFS360NBK" pekar på någon sorts normalisering av rören och det är ett gott tecken.

/Gustaf

Link to comment
Share on other sites

Hej.

Är också intresserad av dessa armar. Har egentligen tänkt att svetsa själv men inser att det finns annat i livet som tar tid.

Har annars för avsikt att vänta lite med att starta mitt bygge då jag inte riktigt har lust att vara tvungen att bygga om allt eftre det att de eventuella nya reglerna börjar gälla. (Jaa jag har fyllt i formuläret.)

Företaget 3sge verkar annars ha bra rykten på den Engelska marknaden. så ett köp är inte uteslutet.

Hade Martin.

Med planer på att bygga Sierra baserat och Toyota 4age/t50 kombo.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...