Jump to content

V6 I Locost


rickepumpen

Recommended Posts

Så här i elfte timmen av mina planer på en seven med v6 slår det mej: Är egentligen en bokram med 25x25x2mm profiler så lämplig egentligen om jag vill använda en v6? Visserligen är det bara en gammal Ford 2.8 med förgasare men ändå den har ju mer vridmoment än en gammal X-flow som ramen designades för. Lite förstärkningar kanske för att den ska kunna godkännas?

Link to comment
Share on other sites

Har försökt få tag i SFRO-mannen i Laholm som är den närmsta för min del men jag har inte fått svar ännu. Jag gick in på SFRO:s hemsida för att få tag namn o adress och såg då att besiktningsmännen är lite upptagna så jag bestämde mej för att skicka ett mail i stället för att ringa.

Givetvis har jag ju redan köpt materialet och börjat bygga när jag kommer på att det kanske inte går att få den godkänd. :banghead:

Link to comment
Share on other sites

Har försökt få tag i SFRO-mannen i Laholm som är den närmsta för min del men jag har inte fått svar ännu. Jag gick in på SFRO:s hemsida för att få tag namn o adress och såg då att besiktningsmännen är lite upptagna så jag bestämde mej för att skicka ett mail i stället för att ringa.

Har provat samma sak till ett par SFRO representanter i mitt närområde och det fungerar inte. De svarar inte på mail vare sig det första eller andra...

Den enda som jag fått kontakt med skriftligt är Gustaf via detta forumet.

Jag har däremot fått tag på dem via telefon.

/Magnus

Link to comment
Share on other sites

För de allra flesta är det nog lättare att prioritera telefon före mail när man har fullt upp. Skickar ni mail, vänta nån vecka med att ringa om samma sak så slipper vi dubbelarbete.

För den som vill nå mig av någon anledning funkar dock mail bra, men så är det ju också ett verktyg jag använt hela mitt korta yrkesliv ;-)

/Gustaf

Link to comment
Share on other sites

Fick tag i SFRO-mannen idag! Ringde honom och pratade om mina idéer och han sågade inte mej utan kom med goda råd om hur jag ska göra.

En noggrann triangulering av ramen så skulle det inte vara några bekymmer. Fyrväxlad manuell och ingen vindruta tyckte han att jag skulle fundera

en gång till på. Inte för ett godkännande utan för komforten. Han hade tydligen varit ute på en provtur idag med just en locost utan vindruta.

I alla fall: Nu blir det garage och bygga som jag hade tänkt mej för då finns det hopp om ett godkännande! :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...