BjW Posted October 18, 2008 Share Posted October 18, 2008 Ska köpa mig en Zetec 2.0 nu till dagarna och undrade bara vilka årsmodeler på typ 9/N 5 lådan som passar. Hittade nämligen en från 90 som suttit i en sierra. + Hur gör jag med kardan.....skall köra med en 740 axel bak och har en 740 kardan, skarva ihop en med en ford krdan? Tack på förhand // Björn Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
super7 Posted October 18, 2008 Share Posted October 18, 2008 (edited) Den passar, sen så passar det ju med Mt-75 lådan också. Bara att kapa en Volvo axel och svetsa dit en Ford yoke. //Nisse Edited October 18, 2008 by super7 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
BjW Posted October 19, 2008 Author Share Posted October 19, 2008 Det va ju bra. Jag kan inte mkt om ford grejer, typ inte nått. MT 75? Med yoke menas det att svetsa dit en ford knut då eller? //Björn Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thomas Posted October 19, 2008 Share Posted October 19, 2008 yoke är fästet för knuten Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
super7 Posted October 19, 2008 Share Posted October 19, 2008 Den inringade grejer kapar du lös från en ford mellanaxel och svetsar fast på en volvo axel. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thomas Posted October 19, 2008 Share Posted October 19, 2008 Och tänk på att korsen MÅSTE vara i linje med varandra ,annars vibrationer Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
BjW Posted October 19, 2008 Author Share Posted October 19, 2008 Kalas, då vet jag ungefär vad jag behöver och vad som skall göras. Tack för svaren Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts