Panzer Posted June 11, 2008 Share Posted June 11, 2008 Efter allt prat om scrubradie och Taunusspindlar funderar jag nu på Sierraspindlar. Jag har sökt i forumet efter uppgifter på vad man då skall ha som nedre spindelled, det jag har hittat har varit från den tiden då Mc Pherson-leder var godkända. Vad används idag? Behöver man modifiera något i spindeln? // JEK Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fredrik i Trollhättan Posted June 11, 2008 Share Posted June 11, 2008 Spindelled från Austin Maxi brukar man använda i Sierraspindlar. Hålet måste brotchas upp... http://forum.locostsweden.se/index.php?showtopic=5889 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
AlfaRonny Posted February 2, 2009 Share Posted February 2, 2009 Nån som har koll på bra undre spindelleds alternativ. Eftersom Austin Maxi är en gammal bil så är det ju lite trist om det inte går att få tag på nya när det är dax. Skulle va skönt med en lista på lämpliga skruvbara leder (och ritningar :w00t2: ) Jag börjar. 1. Austin Maxi art.nr. QSJ602S på widik.se 2. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Martin A Posted February 3, 2009 Share Posted February 3, 2009 Nån som har koll på bra undre spindelleds alternativ. Eftersom Austin Maxi är en gammal bil så är det ju lite trist om det inte går att få tag på nya när det är dax. Skulle va skönt med en lista på lämpliga skruvbara leder (och ritningar :w00t2: ) Jag börjar. 1. Austin Maxi art.nr. QSJ602S på widik.se 2. Lada 2100 serie art.nr. 08-70642 på Mekonomen Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
AlfaRonny Posted February 3, 2009 Share Posted February 3, 2009 1. Austin Maxi art.nr. QSJ602S på widik.se 2. Lada 2100 serie art.nr. 08-70642 på Mekonomen 3. Amazon Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
2fast4u Posted February 4, 2009 Share Posted February 4, 2009 (edited) 4. Lotus Elise QSJ883S, dubbla länkarmar och coilover som belastar "på rätt sätt" Edited February 4, 2009 by 2fast4u Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
therealpinto Posted February 4, 2009 Share Posted February 4, 2009 Jag skulle föreslå att ni som lägger upp info om spindelleder även kollar måtten och stigningen på konan. Det gör det lite enklare att se vilka leder som är lämpliga. Sierraspindeln har kondiameter 14,1 mm och stigning 1/6. Mazda Miata/MX5 har en snygg spindelled som borde kollas upp närmare. /Gustaf Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thomas Posted February 4, 2009 Share Posted February 4, 2009 var hittar man de uppgifterna? man kan lägga till volvo 140 opel ascona t.ex. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
therealpinto Posted February 4, 2009 Share Posted February 4, 2009 På www.sidem.be kan man klicka sig fram till en katalog som har uppgifter på en del leder i alla fall. Men det bör dubbelkollas, har jag sett, allt är inte 100% korrekt. Har man grejerna i handen kan man mäta :-) /Gustaf Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
AlfaRonny Posted February 6, 2009 Share Posted February 6, 2009 Har gjort en liten ritning på Lada-leden. Spontat så känns den väldigt klen. //Ronny Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
AlfaRonny Posted February 7, 2009 Share Posted February 7, 2009 Och här kommer en ritning på leden från Mazda MX5 1998-2005. Denna känns rejäl och mycket bra, fast dyr. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts