Jump to content

Våga Fråga Sfro På Elmia


Recommended Posts

På Elmiamässan i påsk finns SFRO. Inte bara i Bilsports monter där vi visar ett exempel på ett amatörbygge...

...vi har också seminarier på lördagen där vi i lugn och ro förklarar vad vi håller på med - och där du kan ställa alla dina frågor om byggen till oss!

På lördag kl 13-15 och kl 16-18 hittar du oss i Kongresshuset, konferensrum 18. Seminariet kostar 50 kr men det är väl investerade slantar. Vi lovar att svara så noga vi bara kan!

Köp din biljett i Bilsports monter eller vid dörren till konferensrummet.

Välkomna!

Gustaf Ulander och Luigi de Barone

Link to comment
Share on other sites

Jag stjäl tråden en stund.

Är det någon som besökt mässan i år och kan ge ett betyg?

Funderar på att bege mig dit på måndag, men det är nästan 40 mil enkel resa för mig.

Är det värt tiden och kostnaden? Finns det bilar och prylar i vårt intresseområde? (jag gillar förresten det mesta utom bilstereodunkandet och de japanska plastsmyckade och dekaltrimmade åken)

Link to comment
Share on other sites

Mitt spontana svar är att det inte värt resan.

Var där idag, stog vid dörren när dom öppnade kl 10:00, kl 12:00 vardet så mycket folk att man bara ville ut därifrån.

Men det är nog inget problem på Måndag.

Annars var det väl mest biljud,plast och fälgar, såg 2 sjuor ett renoverings objekt och den andra hängde på en vägg (Michael Th) kan nog bidra med bild :) )

Jag åkte 20 mil enkel resa och tycker inte att detskulle vara värt det om jag inte hadde haft några anndra ärenden.

Link to comment
Share on other sites

sjuan mot väggen är ett snyggt bok bygge på börjades för 7 år sedan har första SFRO besiktiningen utförd av bosse bil... motor Opel gsi 8 v framspindlar volvo 140 bakvagn 4 delad med ford klump 19 tum fälgar... karossen i glasfiber ,avgjutning gjord i formar som en kolfiber firma i jönköping gjorde för ett antal år sedan.. wibe eller vad dom hette...

renoverings objektet.... är ett skol schassie me Taunus spindlar... SFRO fick det av skolan där det gjordes i rent undervisnings syfte... inte specielt välbyggt med endå ett exempel...

bilder... ja det fastnade nog någon...

tja annars mycket bling bling... tyvärr var inte tuvesons volvo rod där... han fick inte ställa ut den för volvo... platsen fanns men volvo sa nej....

finns en del monter tjejer... men dom tittade jag inte på...eller...

Edited by Michael Th
Link to comment
Share on other sites

vad jag förstått och hört hittills av årets evenemang så är det som vanligt samma skit i ännu en hög.

Jag personligen avstår därför årets mässa och sitter hellre hemma och pillar damm ur naveln än trängs

med ungdommar i olika stadier av fylla och ser samma sak om igen...

Ock inte saknar jag dunka-dunka hallen med öronbedövande väsen och epilepsi framkallande

strob- blixtar och hopplös neon ända in i handskfacken. Eller mr.fun's lcd skärmar i

dörrsidan - på utsidan av bilen ! Där gick liksom gränsen för min egen del.

Men gott folk, håll med om att det är fantastiskt att inte spacklet spricker på bilarna i

ljud-hallen. Där måste man ju ge en eloge till plast kits fabrikanterna och spackelblandarna....

Det jag däremot skulle velat göra är besöka SFRO´s monter som skrivs om här ovan.

Det hade varit kul att växla några ord med er i organisationen.

Så det finns ju en stor anlednig att åka dit för er som håller på och överäger om ni ska dit eller ej.....

Edited by Arrowsmith
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...