Michael Th Posted March 28, 2008 Share Posted March 28, 2008 (edited) Opel C Kadett dvs den sista bakhjulsdrivna Kadetten.--74 (ändrat) -79 spindeln nästan identisk med A Manta A Ascona Kadetten har mindre (kona)nedre spindelled och fast styrarm. tack Micke...för påpekandet...var osäker men nu när jag tänker på det...så har du rätt.. caterham använder i princip en ``Triumph herald´´ spindel.. men den nedre lagringen är utbytt till ett ledlager... dom äldre spindlarna går att svarva om för ledlager... jag vet.. ``Herald´´ spindeln användes av div olika Triumphar och andra lågserie bilar och tillverkades av en fristående tillverkare caterham har andra dim på spindel tappen numera, men den är enkelt utbytbar/uppdaterbar. liksom att alla bitar går att köpa över disk. Edited March 28, 2008 by Michael Th Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
heralue Posted March 28, 2008 Share Posted March 28, 2008 -74 till 79 tror jag det var Kadett C .... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Borken Posted March 28, 2008 Share Posted March 28, 2008 (edited) Hur ser asconaspindeln ut, finns det nån ritning? /Janne Edited April 7, 2008 by Borken Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
leto Posted March 28, 2008 Share Posted March 28, 2008 Jag har mätt lite på en men hade inga leder, så det säger inte så mycket. Lederna på ascona-spindeln sitter högre än på taunusen men lägre än på 140, särskilt över leden. KPI runt 8,5. Styrradien blir runt 35mm mindre än taunus med 13" fälg. Bultcirkeln är 4/100 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Panzer Posted May 4, 2008 Share Posted May 4, 2008 Fråga till therealpinto: Har ni kommit fram till något, beslut, på SFRO i denna fråga? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
therealpinto Posted May 5, 2008 Author Share Posted May 5, 2008 Nej, inte än, men snart tror jag. /Gustaf Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Myst Posted July 7, 2008 Share Posted July 7, 2008 En annan spindel som jag är intresserad av (Nytillverkad) http://www.wilwood.com/Products/010-spindl...pinto/index.asp Klicka på : Mounting Dimensions and Product Flyer till höger för ritningar och dimensioner. Säljs för övrigt på rallydesign, aluminium hub osv.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
BeLo Posted July 7, 2008 Share Posted July 7, 2008 En annan spindel som jag är intresserad av (Nytillverkad)http://www.wilwood.com/Products/010-spindl...pinto/index.asp Denna sneglar vi på till våra Lotus 23 byggen också! Verkar vettig, men en kommentar från SFRO vore naturligtvis uppskattat. /Bengt Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Michael Th Posted July 7, 2008 Share Posted July 7, 2008 enligt Gustav är denna spindel om inte optimal så i alla fall mycket bra... om jag inte fått fel info.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
therealpinto Posted July 8, 2008 Author Share Posted July 8, 2008 Ja, Wilwoodspindeln verkar ge bra geometri. /Gustaf Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts