Jump to content

Var Köpa Tvåkomponentsfärg


dlt

Recommended Posts

Jag är urless på sprayburkar med fin beskrivning men som inte håller vad de lovar. Nyss råkade jag spilla bromsolja på mina ok målade med bromsoksfärg och vips - så var all färg borta. Annan färg råkar man komma åt med nån hylsnyckel och så chippas den.

Var köper man bättre färg, t.ex. tvåkomponentsfärg som billackerarna använder? Jag vill ha både primer, lackfärg och klarlack.

/ dlt

Link to comment
Share on other sites

Kolla säkerhetsdatabladet på den färg som du köper om det är riktig billackerarfärg. Kan vara rejält onyttig. Andningskydd av rätt sort, och heltäckande klädsel är att rekommendera för många färger har jag hört.

Link to comment
Share on other sites

Läs igenom tråden "Målning av ramen hur gör ni"

Biltemas topplack är en polyuretan precis som billack. Tål inte bromsvätska innehåller isocyanater = undvik om du saknar lack-box och friskluftsmask.

Primern är någon form av epoxy inget sägs om vilken sorts. För att en färg ska ha bra rostskydd används zink. Under vatten kan man inte använda zink utan använder i stället en väldigt tät epoxy som hindrar syre och fukft (vatten) att tränga igenom färgen. Mao är det något som inte stämmer med beskrivningen av produkten. Man ska väl kanske inte vara allt för elak men jag försökte få fram lite info om färgen på google, hittade ingenting utom en massa missnöjda som försökt använda färgen, så jag är nog ganska skeptisk till att rekomendera den över huvud taget.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...