XTR Posted September 18, 2007 Share Posted September 18, 2007 Det är dags att slänga i diffen i sjuan och jag tänkte vara riktigt noga och byta oljan så allt är tipp topp! Vad har ni använt för olja och hur mycket går det i? Det är en LSD slutväxel, förresten... spelar det någon roll?? // Mattias Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
therealpinto Posted September 18, 2007 Share Posted September 18, 2007 Eftersom viskobromsen är helt sluten är det samma olja som till "vanliga" diffen. 1 liter, API GL5 SAE90 enligt spec. /Gustaf Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thomas Posted September 18, 2007 Share Posted September 18, 2007 är det visco lsd i den, det visste jag inte. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
XTR Posted September 18, 2007 Author Share Posted September 18, 2007 TACKAR!!! // Mattias Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
gabbes Posted October 10, 2008 Share Posted October 10, 2008 OK/Q8 rekomenderade att använda en olja med LS tillsats...det har jag råkat slå i min.... Är det någon fara för viskokopplingen nu då?? Är viskokopplingen helt kaplsad inuti bakaxeln? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fredrik i Trollhättan Posted October 10, 2008 Share Posted October 10, 2008 Diffbromsen är helt sluten. Påverkas inte av oljan i bakaxeln. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
gabbes Posted October 10, 2008 Share Posted October 10, 2008 Tack för ett snabbt svar! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.