Sören Posted May 26, 2007 Share Posted May 26, 2007 Jag tänker köpa en bensintank. MK vill ha 700:- för frakten! Tänkte att tanken kanske kunde hänga med en annan frakt till lägre pris. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mats G Posted May 26, 2007 Share Posted May 26, 2007 (edited) Tjenare Sören. Jag har beställt en plaststol och han skulle återkomma ifall det blev några chassiebeställningar , det lät som om det skulle bli någon eller några leveranser innom det snaraste..billigare att skicka med i ett chassiepaket. // Mats Edited May 26, 2007 by Jocke E Onödig citering Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tommy Posted May 26, 2007 Share Posted May 26, 2007 Vi väntar på dämpare och kylare mm. men när dom skall få "tummen ur" och skicka, det vet jag inte? :( Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mats G Posted May 27, 2007 Share Posted May 27, 2007 Hejsan. Vet inte om jag missuppfattade lite grann igår när jag läste inlägget från Sören , jag fick för mej att han skulle köpa tank via killen i Sjövik , det är honom jag talat vid och han skulle ev ta hem chassien och samtidigt ta med en stol till mej.. // Mats Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sören Posted May 27, 2007 Author Share Posted May 27, 2007 OK, "killen i Sjövik" är tillfrågad. Tack för tipset. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jocke E Posted May 28, 2007 Share Posted May 28, 2007 Annars kan du ju kolla med tillverkaren av MK's soppatankar.... http://www.mkdevelopments.co.uk/partsstore.htm. Kanske är lite lättare att ha att göra med ;) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fredrik i Trollhättan Posted May 28, 2007 Share Posted May 28, 2007 Jag har haft lite maildiskussioner med Martin Keenan angående grenrör och karln var blixtsnabb på att svara. Hans kompetens finns heller ingen anledning att ifrågasätta... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sören Posted May 29, 2007 Author Share Posted May 29, 2007 Låter som ett bra tips. Ken på MK verkar milt sagt lite virrig. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jocke E Posted May 29, 2007 Share Posted May 29, 2007 Å dessutom rätt packad när vi mötte honom på Stoneleigh. Fast det kanske är ett konstant tillstånd för gossarna på MK? :P Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fredrik i Trollhättan Posted May 29, 2007 Share Posted May 29, 2007 Var Ken full? :wacko: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jocke E Posted May 30, 2007 Share Posted May 30, 2007 Som en rallare :P Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
anton Posted May 30, 2007 Share Posted May 30, 2007 Jag beställde skärmar från mk för ett år sen och dom har inte kommit änn :wacko: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Arrowsmith Posted May 30, 2007 Share Posted May 30, 2007 Det är bara att inse fakta... Engelsmännen ligger 50 år efter oss i flera avseénden..... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Morty Posted May 30, 2007 Share Posted May 30, 2007 Håller med. När jag jobbade i England brukade jag säga att de är 1 timme och 40 år efter Europa i många frågor. Det är även ett högteknologiskt U-land..... Mvh Magnus Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fredrik i Trollhättan Posted May 31, 2007 Share Posted May 31, 2007 Jag besökte en engelsk underleverantör som hade jordgolv i godsmottagningen. Dom körde truck i lervälling på vintern... I regel är engelsmän dock rätt trevliga människor. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Micael Posted May 31, 2007 Share Posted May 31, 2007 Jag gillar deras stil. Vilka skulle komma på tanken att bygga en locost på verandan?? eller att ha heltäckningsmatta i garaget. Eller renoverar motorn i köket/tvättstugan (vilket ofta är samma rum). I London drar man vattenledningsrören på utsidan av husen, så att det ska vara lätt att byta dom när dom fryser :wacko: Dom är coola Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
sorin Posted June 5, 2007 Share Posted June 5, 2007 Lördag eller söndag ska jag upp till Michael i Sjövik och bäställa en kit från Mk. Är det nån som ska ha nånting från Mk så prata med Michael om det går att frakta de tillsammans ,jag har ingeting emot det. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sören Posted June 6, 2007 Author Share Posted June 6, 2007 Synd att det är så långt mellan Malmö och Ludvika.... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fredrik i Trollhättan Posted June 6, 2007 Share Posted June 6, 2007 Bussgods.... http://www.bussgods.se/ Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sören Posted June 9, 2007 Author Share Posted June 9, 2007 Jamenvisst!! :doh: Tack! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mats G Posted June 9, 2007 Share Posted June 9, 2007 Jag hoppas att min stolsbeställning finns kvar , jag är gärna med och delar på fraktkostnaden bara så att min stol kommer hem har inget att sitta i , måste stå hela sommaren.. // Mats Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sören Posted June 10, 2007 Author Share Posted June 10, 2007 Tur att du inte har tak i bilen då :prop: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
sorin Posted June 10, 2007 Share Posted June 10, 2007 Mats Jag gjorde min beställning i går och din stolbeställning var med fast det kommer att ta lite tid. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Eddy Posted June 10, 2007 Share Posted June 10, 2007 Jag undrar om han har kvar våra beställningar. ser i allafall inte ut att bli nå´n MK färdig i sommar :mad: Fy fn va strul det varit med leveranserna till det här bygget, är inne på andra året nu. Eddy Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mats G Posted June 10, 2007 Share Posted June 10, 2007 Sorin. Jag är van att vänta , bara så jag vet att det är pågång Fick mina fälgar som jag väntat på i ca 6 månader , den som väntar på något gott............... tack på förhand- // Mats Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mats G Posted June 27, 2007 Share Posted June 27, 2007 Du Sorin!!! Fick du någon tidplan! Får du grejorna på denna sidan jul! Lite grann nyfiken bara... // Mats Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
sorin Posted June 27, 2007 Share Posted June 27, 2007 Hej Mats jag ska på semester den 27 juli . Michael sa att jag ska få kitet innan men det är engelsmän som ska skycka det så.........man vet aldrig. mvh Sorin Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sören Posted July 3, 2007 Author Share Posted July 3, 2007 Min tank kommer nog med den leveransen. :) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mats G Posted July 19, 2007 Share Posted July 19, 2007 (edited) Hejsan. Är det någon som hört något om leverans datum..... // Mats Edited July 19, 2007 by Mats G Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
sorin Posted July 19, 2007 Share Posted July 19, 2007 Hej Mats Väntar på svar från Michael.Sist jag har hört från honom var att de skull skyckas på slutet av denna vecka. mvh Sorin Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mats G Posted August 2, 2007 Share Posted August 2, 2007 Hello bojs... Är det någon som vet när det blir leveras från england....eller heter det (regnland) // Mats Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mats G Posted August 16, 2007 Share Posted August 16, 2007 Hejsan igen... Nu har det gått 14 dagar igen , någon som vet när våra delar från England dyker upp , börjar bli lite otålig :unsure: mvh Mats Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Michael Posted August 16, 2007 Share Posted August 16, 2007 Jag är skitledsen men varorna skall vara på nordsjön nu Michael W Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mats G Posted August 17, 2007 Share Posted August 17, 2007 Hejsan på er igen. Bra att man får veta att våra saker är pågång....tackar. Ser fram emot att få provsitta chassit med en egen stol.. // Mats Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts