Jump to content

Max Hastighet


eslöv

Recommended Posts

Jag har varit uppe strax över 200 några gånger men det roliga slutar ett tag innan dess och övergår till en ganska otäck känsla.

I de hastigheterna drar den fortfarande som en best och vad toppfarten är känns ganska ovesäntligt i de stunderna.. :skull:

Link to comment
Share on other sites

Jag har precis bytt lager och ringar i min B234 16v + installerat ett ms. Körde på Emaboda i helgen och blev duktigt besviken. Ingen förbättring sen förra året och då var motorn riktigt slut. Alla värden ligger bra och har vågat mej till 32 grader tändning. Lambda vid full last ligger på 12.7-12.8. Har sjuorna så dålig aerodynamik? Ska dom bli så sega i högre farter? Känns som 50 hästar har gått och gömmt sej!! :mad:

Link to comment
Share on other sites

Jag har hört eller läst ( obs förhåll er till detta som hörsägen då jag inte kommer ihåg var jag fått det från) att vid 150 knutar går det åt 70 hk att övervinna luftmotståndet på en caterham.

Michael W

ps över 160 så vibrerar glasögonen så det är svårt att se hur fan såg flygarna på 30 talet ds

Link to comment
Share on other sites

det viktiga är väl ändå inte topphastigheten..utan snitthastigheten..eller.. det är ju inte bara raksträckor..

iofs har min 0kmt i snitt.. :banghead:

Link to comment
Share on other sites

ja kör man fort så blir det mycket turbulenser och huvet far o bilen skakar, har väl varit uppe kring 170kmh inget trivsamt åkande precis. jag skulle behöva annan utväxling. med denna skulle nog utvarvat på 5:an ligga vid 260km/h ungefär. lagom hade varit 200km/h

Link to comment
Share on other sites

- Jesper

Jag antar att du inte har kvar den mappen jag ändrade i åt dej till blackracet i Kalmar den 12:e .......

Där finns säkerligen en del att hämta isåfall.

Nä, mappen är ändrad. Det visade sej att det var kabelbrott till Björns lambda. När den var fixad visade lambdat 9.9! Lite fett?!

:blink:

Nu visar det 12.8. Ville gärna känt mer ork i maskin. Den vill inget över 6000 varv. Har annars hört att den ska pinna på bra där.

Efter allt jobb kan man väl få bli lite rädd när man gasar!! :mad:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...