sorin Posted May 8, 2007 Share Posted May 8, 2007 På slutet av denna månad ( Maj ) tänker jag beställa en Mk Indy kit från Michael i Sjövik. Är det nån mer som är intreserad så vi kan dela på frakten ? Skika pm eller svar i dena tråden i så fall. Mvh sorin Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
daromer Posted May 8, 2007 Share Posted May 8, 2007 Hej har du någon info om de kitten? pris och lite sådant. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Arrowsmith Posted May 8, 2007 Share Posted May 8, 2007 Daromer: Sök och du skall finna..... Michael har egen tråd om sin firma och där finns länkar till all info du behöver Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
sorin Posted May 8, 2007 Author Share Posted May 8, 2007 Hej www.mwsportbilar.se Här har du allt info Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RoXa Posted December 4, 2009 Share Posted December 4, 2009 Finns www.mwsportbilar.se kvar? Har inte varit inne på sidan på flera månader, men nu har jag försökt komma in på deras sida hela kvällen utan att lyckas. Hoppas att den bara är nere tillfälligt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Arrowsmith Posted December 4, 2009 Share Posted December 4, 2009 Nä, jag har för mej att han lagt ner...... Har även för mej att det finns ett inlägg från Michael för en eller två månader sedan här på forumet där han meddelade det och tackade för tiden som varit typ... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
cealm Posted December 4, 2009 Share Posted December 4, 2009 http://forum.locostsweden.se/index.php?showtopic=8064&view=findpost&p=81459 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Michael Posted December 5, 2009 Share Posted December 5, 2009 Som jag skrivit tidigare på forumet har jag lagt av. Lev väl Michael w Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Daffe Posted December 6, 2009 Share Posted December 6, 2009 Om det är någon som behöver något från MK kan jag ombesörja det, har god kontakt med dem och skall över dit innom kort och hälsa på. Kommer också själv att lägga en beställning så om någon är intresserad kan vi dela frakt. /john Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fredrik i Trollhättan Posted December 6, 2009 Share Posted December 6, 2009 Jag behöver fortfarande stolar och ett par av MKs är ett alternativ. Antingen det eller EN dyr Tillett-stol.... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Daffe Posted December 10, 2009 Share Posted December 10, 2009 Hej Fredrik! Jag planerar en tripp till MK och en del andra leverantörer i mitten av Januari, hör av dig om du är intresserad av stolar. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jocke4U Posted December 10, 2009 Share Posted December 10, 2009 Skulle kunna vara intresserad av 2 stolar jag med. - Någon som har bilder på MK's stolar? - Hur är kvalitén om man jämför med http://www.tritonraceproducts.co.uk/ ? - Mått? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Daffe Posted December 10, 2009 Share Posted December 10, 2009 Hej Jocke4u gå in och kolla på hemsidan så finns det lite bilder på den svarta och röda 7ans stolar det är MK, känns helt och och är riktigt sköna att sitta i. /john Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jonte Posted December 11, 2009 Share Posted December 11, 2009 Kvaliten på MKs stolar är helt ok. Men jag har märkt vid roligare körning att de är lite svajiga i sidled. Dom skulle behöva förstärkas i ryggen om man kör mycket bana t.ex Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
sorin Posted December 12, 2009 Author Share Posted December 12, 2009 Daffe Vet du vad Mk tar för en aeroscreen i kolfiber ? HA det Sorin Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Daffe Posted December 12, 2009 Share Posted December 12, 2009 Hej Sorin! Skall maila MK om priser på Stolar, Aeroscreen både kolfiber och vanlig glasfiber, komplett paket med skärmar fram, bak och noskon. Lägger upp lite priser mot slutet av nästa vecka, jag beräknar att åka över i mitten eller i slutet av Januari. Kommer att ta en lite skåpbil över så platsen är lite begränsad. /john Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
sorin Posted December 12, 2009 Author Share Posted December 12, 2009 Blir det ett bra pris på aeroscreenet i kolfiber vill jag ha en. jag väntar på prislistan :) Ha det bra Sorin Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Morty Posted December 13, 2009 Share Posted December 13, 2009 Kvaliten på MKs stolar är helt ok. Men jag har märkt vid roligare körning att de är lite svajiga i sidled. Dom skulle behöva förstärkas i ryggen om man kör mycket bana t.ex Jag har också MK's stolar och känner inget flex i dem när jag kör på bana. Mina är stumt monterade i bilen vilket kan styva upp dem. Hur har du monterat dina Jonte? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jonte Posted December 13, 2009 Share Posted December 13, 2009 Mina sitter på justerbara undereden men så är jag lite större i volymen så massan påverkar nog stabiliteten :icon_oops: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
sorin Posted January 4, 2010 Author Share Posted January 4, 2010 Hej Sorin! Skall maila MK om priser på Stolar, Aeroscreen både kolfiber och vanlig glasfiber, komplett paket med skärmar fram, bak och noskon. Lägger upp lite priser mot slutet av nästa vecka, jag beräknar att åka över i mitten eller i slutet av Januari. Kommer att ta en lite skåpbil över så platsen är lite begränsad. /john Hej Daffe Hur har det gått med prislistan från Mk ? Ha det bra Sorin Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Daffe Posted January 17, 2010 Share Posted January 17, 2010 Ledsen att det tagit tid, har varit krasslig ett tag och är inte riktigt ok ännu, resa till UK och MK är planerad till 21-24 februari om hälsan vill, återkommer snart med priser och vad jag tänkt handla med mig. Priser kommer upp före avfärd, john Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
JonasJonson Posted January 26, 2010 Share Posted January 26, 2010 Hur lång brukar leveranstiden vara från MK på chassi? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Robban1 Posted January 26, 2010 Share Posted January 26, 2010 Hur lång brukar leveranstiden vara från MK på chassi? Mitt tog ca 13 veckor, systersonens tog ca 10 veckor Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
JonasJonson Posted January 26, 2010 Share Posted January 26, 2010 Mitt tog ca 13 veckor, systersonens tog ca 10 veckor Jag kollade på beställningsformuläret som jag hämtade ner på deras sida. Där vill de att man ska deponera en handpenning på den totala ordern. Men det står inte hur mycket.. är det en symbolisk summa eller hur har de tänkt? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Robban1 Posted January 26, 2010 Share Posted January 26, 2010 Jag kollade på beställningsformuläret som jag hämtade ner på deras sida. Där vill de att man ska deponera en handpenning på den totala ordern. Men det står inte hur mycket.. är det en symbolisk summa eller hur har de tänkt? Har för mig att det är ca £100 dom vill ha Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fredrik i Trollhättan Posted January 31, 2010 Share Posted January 31, 2010 £100 i handpenning var det när jag köpte mitt kit. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Morty Posted January 31, 2010 Share Posted January 31, 2010 Jag betalade aldrig någon handpenning på mitt och jag fick hem alla delar innan jag betalt :blink: . Det säger lite om deras affärsverksamhet :prop: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MkIndyPal Posted February 5, 2010 Share Posted February 5, 2010 Ledsen att det tagit tid, har varit krasslig ett tag och är inte riktigt ok ännu, resa till UK och MK är planerad till 21-24 februari om hälsan vill, återkommer snart med priser och vad jag tänkt handla med mig. Priser kommer upp före avfärd, john Hej Daffe, Mitt namn är Pål Nyman och jag beställde genom mikael Wernström (MW Sportbilar) höger bakskärm i Svart redan i maj 2009 och har ej fått någon ännu. Den gick sönder i en olycka i en rondell som finns här på forumet, 3 steg neråt i listan. Är naturligtvis fortfarande i behov av en ny och undrar om du hade plats/möjlighet för en sådan på din resa till MK i GB. Mvh Pål Nyman Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Michael Posted February 5, 2010 Share Posted February 5, 2010 Jag vet och kan bara beklaga. Jag har ringt ca var annan vecka sedan i juni och de lovar varje gång. Jag väntar själv på ett nytt kyl :banghead: :banghead: :banghead: :banghead: :banghead: :banghead: :banghead: Michael Wänström Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jocke4U Posted February 17, 2010 Share Posted February 17, 2010 Daffe: Hoppas du mår bättre! Undrar om resan till UK blir av då 21/2 är ganska nära. Är intresserad av 2 st stolar och dess pris. Sen är det intressant vilken väg du kör om man kan möta upp och fixa leverans etc för skall dom skickas i Sverige då försvinner en hel del av poängen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fredrik i Trollhättan Posted February 17, 2010 Share Posted February 17, 2010 Också intresserad av stolar från MK. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
JonasJonson Posted February 18, 2010 Share Posted February 18, 2010 Engelsmännen verkar vara ett släkte för sig.. jag blir nästan lite orolig.. behöver en ny v8 huv o lite annat smått.. är lite orolig när de ska skicka dem för den engelska posteriverksamheten är väl inte bättre än något annat företagande ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Daffe Posted February 26, 2010 Share Posted February 26, 2010 Har lagt upp lite priser på webben nu, åker till MK runt den 20Mars En huv med scopp kostar ca 2400kr Leveranser kommer att kunna ordnas kostnadsfritt till Helsingborg, Göteborg, Jönköping och Stockholm. I vissa fall går det att mötas upp med vägen men det beror lite på hur mina bilar kör. /john Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fredrik i Trollhättan Posted February 26, 2010 Share Posted February 26, 2010 Lagt lite priser var någonstans? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Daffe Posted February 26, 2010 Share Posted February 26, 2010 jag la upp dem på hemsidan, http://www.teamseven.se/tillsalu.html /john Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
sorin Posted February 27, 2010 Author Share Posted February 27, 2010 Inget pris på en kolfiber aeroscreen ?? :( Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Filip Posted February 27, 2010 Share Posted February 27, 2010 Sitter och funderar över om det är något man kommer att behöva. Coilovers skulle vara bra att köpa, hur ligger dessa i pris/kvalitet från mk? MVH Filip Arvidsson Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Daffe Posted March 2, 2010 Share Posted March 2, 2010 Hej Sorin! Har tyvärr inte fått pris på Aeroscreen i kolfiber, MK har sagt att de gjorde en uppsättning men att de blev för dyra. Jag skall dit om tre veckor skall kolla vad som finns i deras gömmor. Hej Filip MK coilovers har fungerat bra på mina MK bilar, jag har också testa AVO som jag också var mycket nöjd med. Pris på en uppsättning MK 5500sek Pris på en uppsättning AVO 4800sek /john Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jonas Posted March 2, 2010 Share Posted March 2, 2010 Hur ser MKs stolar ut, har dom ingjutna järn för att fästa dom mot golvet? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Daffe Posted March 2, 2010 Share Posted March 2, 2010 De har ingjutna fästen i botten, gängan är M8 Jag har byggt en liten adapter som bygger 3mm i höjd för att de skall passa direkt på de justerbara undereden som Realcar säljer. Om du använder dessa underreden och min adapter är anläggningsytan från stolens botten och golvet ca 3,5cm, lågt och bra om man vill fila naglarna under färd. /john Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Filip Posted March 4, 2010 Share Posted March 4, 2010 AVO lät intressanta, de var lite billigare... Finns det fler alternativ eller är de att välja mellan? MVH Filip Arvidsson Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Daffe Posted March 4, 2010 Share Posted March 4, 2010 Hej Filip! Jag kan bara tillhandahålla AVO och MK, Det finns en uppsjö av tillverkare av dämpare, kolla på Rally design, demon tweek, Roadster. Det finns billigare också det du dock skall tänka på är att ta ett material som in korriderar. /john Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts