Magoo Posted April 16, 2007 Share Posted April 16, 2007 Vilken "diffbroms" är att föredra av följande två alternativ ?lamell-diff och quaife's atb diff? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sonett7 Posted April 16, 2007 Share Posted April 16, 2007 Vad jag förstått så är den största skillnaden vid motorbroms då en lamelldiffbroms fortsätter att bromsa medan Torsen och Quaife's ATB släpper och låter hjulen rotera olika fort... Det finns en hel del mer utförligt om detta på Rejsa. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kimmen Posted May 14, 2007 Share Posted May 14, 2007 Vad har ford för diff i sina slutväxlar, lamell eller Atb Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Morty Posted May 14, 2007 Share Posted May 14, 2007 Ford använder en viscokoppling. Mvh Magnus Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kimmen Posted May 14, 2007 Share Posted May 14, 2007 Hur funkar dom i praktiken, är det svensson låsning (långsam) eller funkar dom att åka bana med?? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fredrik i Trollhättan Posted May 14, 2007 Share Posted May 14, 2007 Fords diffbroms i Sierra är nog monterad mer för framkomlighet än för racing. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
therealpinto Posted May 14, 2007 Share Posted May 14, 2007 Viskodiffbromsarna i Sierra/Scorpio är snälla, men de funkar ändå klart hyfsat i en bil där hjulupphängningarna håller någorlunda jämnt tryck på hjulen. Givetvis är det inte alls som en ATB eller liknande. /Gustaf Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.