fege Posted May 13, 2013 Author Share Posted May 13, 2013 Då var körningen i fredags på Kinnekulle med SVKG avklarad. Lyckades komma under minuten med 59:48 som bästa tid. Testade lite olika däckstryck och bromsbalanser och med lite filande till så skall 58:or gå att lösa! Naturligvis var minneskortet i kameran fullt när det gick som bäst!! :banghead: Det blev totalt sju pass under dagen men jag tror inte det är intressant att kolla på alla dessa så ni får hålla tillgodo med ett av dem. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest micke r1 Posted May 13, 2013 Share Posted May 13, 2013 (edited) Bra kört fredrik :thumbsup:/> Tror att jag o Nicklas körde på dom tiderna i Niclas film, med lite mer v max på start o mål o under bron. De blir rejsing på locostträffen :racesmile:/> :thumbsup:/> Edited May 13, 2013 by micke r1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
fege Posted May 13, 2013 Author Share Posted May 13, 2013 Tackar! Ja, locostträffen kan bli riktigt kul! Jag har allt studerat eran film må du tro... och jag kom fram till samma resultat som du. Dock tror jag att ni var med konsekvent runt lite lägre tider än jag. Har gått igenom mina klipp (väldigt lärorikt måste jag säga) och skall prova att peta ner en kugge till på delar av varvet så att jag får lite mer sprutt ur böjarna. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest micke r1 Posted May 13, 2013 Share Posted May 13, 2013 (edited) Ja de visar ju bara att vi kör lite fortare på rakorna,o de är ju inte spec svårt , med en motorstarkare bil! bara hålla gasen i botten ju. I kurvorna där väghållningen o inte effekten spelar så stor roll är nog skillnaden mkt mindre. Som sagt bra kört :thumbsup:/>/> jag försökte ett antal gg när jag körde r1 o kom aldrig under minuten. och skall prova att peta ner en kugge till på delar av varvet så att jag får lite mer sprutt ur böjarna. Japp dom där får man varva på friskt kan man hålla dom på 11k rpm hela tiden varvet runt då roligt komma ..... Edited May 13, 2013 by micke r1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest micke r1 Posted May 13, 2013 Share Posted May 13, 2013 (edited) dubbel post :banghead: Edited May 13, 2013 by micke r1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
vedde Posted May 13, 2013 Share Posted May 13, 2013 Grymt jobbat Fredrik! Nu har jag massor att hämta in på dig. Ligger hopplöst efter känns det som. Jag får nog nöja mig med att slå cec:arna i sommar. / Fredrik Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
fege Posted May 13, 2013 Author Share Posted May 13, 2013 Tack igen! Vedde: Tricket är att ta det i sin egen takt. Prova att dela upp banan i delar och slipa på en del i taget. På Kullen känns det som att man tjänar på att ha bra flyt och inte bryta och bända i grejerna för mycket. Hellre släppa av lite tidigare och inte bromsa än att stå på och nita. För mig har det gått som fortast när jag inte försöker lägga snabba varv. Men ibland blir det såhär: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest micke r1 Posted May 14, 2013 Share Posted May 14, 2013 Snöade in på detta rejält.... juniors v max Osso bec v/s cec i sista kurvan innan start o mål Säger väl inte så mycket egentligan men rätt intressant iaf ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
LUPUS Posted May 14, 2013 Share Posted May 14, 2013 Ser kul ut , jädrar va sugen man blir Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
fege Posted May 14, 2013 Author Share Posted May 14, 2013 micke r1: Vet inte vad andra tycker men jag tycker i alla fall att det är väldigt intressant att analysera och jämföra på detta sätt. Är ju en bit kvar innan vi är ikapp herr Granfors... LUPUS: Det ÄR galet skoj! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
LUPUS Posted May 15, 2013 Share Posted May 15, 2013 LUPUS: Det ÄR galet skoj! 59:48 är ju inte helt långsamt det heller får hem och skruva ordning på chassit så jag kan ge dig en fajt låg någon tiondel långsammare än det förra året. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
fege Posted May 15, 2013 Author Share Posted May 15, 2013 59:48 är ju inte helt långsamt det heller får hem och skruva ordning på chassit så jag kan ge dig en fajt låg någon tiondel långsammare än det förra året. Nu var ju 59:48 det absolut snabbaste jag mäktade med denna dag. Jag låg mer konsekvent runt 59:8 - 1:00:5 när det inte var trafik ivägen så det kan bli spännande på locostträffen... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Packalen Posted May 15, 2013 Share Posted May 15, 2013 Man får en svårt begär....... Blir till att avsätta mer tid i garaget. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
fege Posted May 15, 2013 Author Share Posted May 15, 2013 Japp, ut och skruva bara!!! :) Finns inget som sätter fräs på inspirationen som ett besök på en bankörning... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ktm_micke Posted May 20, 2013 Share Posted May 20, 2013 Hej Nu har man ett ansikte på dig var framme och pratade med dig på Tjolöholm i går. Snyggt bygge. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
fege Posted May 20, 2013 Author Share Posted May 20, 2013 Tackar! Ja, det var ju en del ansikten under dagen men jag tror jag har koll på dig också nu.... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
fege Posted June 7, 2013 Author Share Posted June 7, 2013 Då har det anlänt lite nya delar att pilla dit. Nya skärmar och halvdörrar står på programmet. Halvdörrarna är till en Westfield så de kräver lite anpassning/förlängning och lack innan de går att få dit. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pac Posted June 8, 2013 Share Posted June 8, 2013 Kul leksaker! Har du nya skärmstag också? P.S. "Rattmuff på", redan???? :D Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
fege Posted June 8, 2013 Author Share Posted June 8, 2013 Japp, rattmuffen på! gäller att vara förberedd inför vintern... och så är den bra om man vill talla på fina mockaratten med skitiga fingrar. :) Nej, inga skärmstag ännu. Det blir till att snida ihop något framöver. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
AD7 Posted June 28, 2013 Share Posted June 28, 2013 Sweet! Kollade ett kit till min, med garanti 40 loppor, blit inte i år tror jag! ;-) /Fredrik Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2 Ett tips annars kan ju vara att köpa en komplett hoj med turbokit. Sälj allt utom motor och du har en extra motor med turbokit för 30.000kr Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest micke r1 Posted June 29, 2013 Share Posted June 29, 2013 fredrik ang dörrarna ! vi kollade v max med gps i en motorsvag Caterham i Finland (motopark) = jätte lång raka Den gick 7 km/t fortare med dörrar . :thumbsup: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
fege Posted June 29, 2013 Author Share Posted June 29, 2013 Gôtt!!! :racesmile: Har lite fixande kvar innan de kan komma på. De är ca 10 cm för korta så jag behöver förlänga dem i framkanten. Det får bli ett senare projekt. Håller för tillfället på att färdigställa skärmstagen till de nya framskärmarna. Sedan får det kanske bli dörrarna och så eventuellt turbon i vinter. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
fege Posted June 30, 2013 Author Share Posted June 30, 2013 Tog med lilltösen för att handla lim till framskärmarna idag. Hon hittade det perfekta tillbehöret för oss, eller vad tycker ni?!?!?!?! Till slut vågade jag inte chansa ändå och tog fram PL 400:an och smackade dit skärmarna. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
fege Posted July 8, 2013 Author Share Posted July 8, 2013 (edited) Då var det dags att summera körningen på Kullen. Tyvärr blev det inte så mycket vettigt filmat då jag vid ett tillfälle missade att stänga av kameran och lyckades filma 58 min när bilen står still under lunchen... :banghead:/>/>/> Hur som helst blev dagen mycket lyckad! Fick till slut hittat rätt växlar och mjukat upp dämparna två klick runtom vilket resulterade i pb med 58,99 s och regelbundna varv runt 59,2 - 59,7 s utan trafik. Tack micke r1 för givande samtal och peppning under dagen! Har bestämt mig för att lägga turbon på hyllan ett tag och se hur långt man kan komma med en förgasar-R1:a. Låga 58:or eller kanske 57:or... Vi får se! Den dassiga bilde får ni skylla på flugan som satt utsmetad i kanten av linsen. :) Edited July 8, 2013 by fege Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
vedde Posted July 8, 2013 Share Posted July 8, 2013 Ja skall studera din film och försöka förstå var jag fegar jämfört med dig. För det sitter i huvet på mig är jag övertygad om. Grattis till de fina tiderna. / Fredrik Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
fege Posted July 8, 2013 Author Share Posted July 8, 2013 Tackar! Jo, det är mycket på Kullen som sitter i huvudet. Jag tror att det vi pratade om ang. din "semestergas" spelar in en hel del. Det ligger förmodligen i bakhuvudet och gör att du bromsar tidigare än du behöver. Förra gången jag var på Kullen var bromsarna inte helt ok (luft i systemet) vilket gjorde att jag fick göra två snabba pumpanden innan det bet ordentligt. Jag kom på mig själv med att inledningsvis bromsa på samma sätt även denna gång så visst sätter det sig i huvudet... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
vedde Posted July 8, 2013 Share Posted July 8, 2013 Hittade semester gasen, en fjäder som släppt på pedalen, måste hitta bättre fjädrar, frågan är bara VAR? /Fredrik Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
fege Posted July 11, 2013 Author Share Posted July 11, 2013 Då var nattpasset till ända! Det här kommer bli bra!!! Toppfarten kommer öka med säkert 50% och jag kommer kunna köra i taket på tunnlar i 100 km/h... :)/> Eller så blir det ingen skillnad förutom att lådbilen blir tyngre... :icon_oops:/> Den som lever får se! Hur som helst, nu är jag trött. GOD NATT!!! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
xtimmyx Posted July 12, 2013 Share Posted July 12, 2013 (edited) Stiligt! :notworthy: Jag funderar på att göra exakt detsamma härnäst. Förbättra aeron lite med splitter/plant golv/diffuser och snortighta CSR-skärmar. Ska bli intressant att höra sen om du tyckte det gav resultat. Edited July 12, 2013 by xtimmyx Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
fege Posted July 12, 2013 Author Share Posted July 12, 2013 Tack! Ja, det jag är ute efter är primärt inte marktryck utan att få luften att strömma lite med gynnsamt runt kärran. Förhoppningsvis blir skillnaden åtminstone märkrbar! Återkommer med rapport. Fram blir det nog bara en plåt under motorn till att börja med. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
fege Posted August 5, 2013 Author Share Posted August 5, 2013 Då lyckades man klämma in en körning med MX5-racing på Kullen i fredags. Lika roligt som vanligt men varmt som f¤#3n! Diffusorn och plåten under motorn gav ingen märkbar skillnad i toppfart i alla fall. Kan bero på att motorn gick lite väl varm med plåten monterad och den åkte bort mot slutet av dagen. Tror jag tappade lite mos o motorn pga värmen så jag får testa att leda om luften lite genom kylare och insug innan jag bestämmer mig för om det var bra eller dåligt. Jag fick dock till några partier av banan lite bättre och om jag slår ihop körningen med Locostklubben och fredagens körning så har jag nu en optimal tid (summan av de bästa sektortiderna jag presterat) på 58.49. Spännande! Nytt är också planerna för motoruppdateringen. Kom över en Honda Fireblade spis från 2008 komplett med el, eftermarknadsbox m.m. till ett bra pris så nu är vintern räddad... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pac Posted August 5, 2013 Share Posted August 5, 2013 An all new CBR1000RR was introduced at the Paris International Motorcycle Show on September 28, 2007 for the 2008 model year. The CBR1000RR was powered by an all new 999 cc (61.0 cu in) inline-four engine with a redline of 13,000 rpm. It had titanium valves and an enlarged bore with a corresponding reduced stroke. The engine had a completely new cylinder block, head configuration, and crankcase with lighter pistons. A new ECU had two separate revised maps sending the fuel and air mixture to be squeezed tight by the 12.3:1 compression ratio. Ram air was fed to an enlarged air box through two revised front scoops located under the headlamps. Honda claimed power output to be at least 178 hp (133 kW) at 12,000 rpm Grattis! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
fege Posted August 6, 2013 Author Share Posted August 6, 2013 (edited) Tackar! Några kusar till skall nog gå att få ur den utan att trimma sönder den fullständigt. Standard verkar vara fullsystem och ommappning på hojarna. Skall ge mellan 10-14 hästar till. Boxen till sprutet som kom med motorn verkar spännande. Det går att justera precis allt med tillhörande programvara och så verkar det finnas en autotune-funktion för mappningen också. Den är också utbyggbar med div tillbehör så som quickshifter, pit speed limiter och jag tror den t.o.m. är förberedd för lustgas... Blir till att plugga på lite innan med börjar fippla med den! Edited August 7, 2013 by fege Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
fege Posted August 7, 2013 Author Share Posted August 7, 2013 Och så tar vi väl några varv från körningen med MX5-Racing på Kullen också. För en gång skull kom de snabbaste varven för dagen med. :) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
xtimmyx Posted August 7, 2013 Share Posted August 7, 2013 Och så tar vi väl några varv från körningen med MX5-Racing på Kullen också. För en gång skull kom de snabbaste varven för dagen med. :)/> Mycket snyggt kört! :notworthy: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
fege Posted August 7, 2013 Author Share Posted August 7, 2013 Tackar! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jocke4U Posted August 8, 2013 Share Posted August 8, 2013 Bra gjort! Såg två andra sjuor; några kändisar? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
fege Posted August 8, 2013 Author Share Posted August 8, 2013 Sjuorna är en Caterham som kördes av Anders och Malin från Skövetrakten och bilen med vinge som jag jagar i klippet är Torkel Kristenssons Westfield Aerorace som går i Modsport i SPVM. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
fege Posted November 5, 2013 Author Share Posted November 5, 2013 Igår åkte "nya" klumpen upp på arbetsbänken så vinterarbetet är officiellt igång... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
xtimmyx Posted November 5, 2013 Share Posted November 5, 2013 Igår åkte "nya" klumpen upp på arbetsbänken så vinterarbetet är officiellt igång... :thumbsup: :thumbsup: :thumbsup: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
fege Posted November 6, 2013 Author Share Posted November 6, 2013 Lite godis! Sump till motorn och "swirlpot" till tanken så att original soppapump kan användas. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RSr Posted November 6, 2013 Share Posted November 6, 2013 Köpt eller egentillverkat tråg? Ser riktigt fint ut. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
fege Posted November 6, 2013 Author Share Posted November 6, 2013 Det kommer från Andy Bates på www.abperformance.co.uk Trevlig och hjälpsam prick som har stenkoll på BEC coh framför allt Hondamotorer. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RSr Posted December 28, 2013 Share Posted December 28, 2013 Hur går det med motorbygget/bytet? //Rickard Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
fege Posted December 28, 2013 Author Share Posted December 28, 2013 Det har tyvärr stått still ett tag nu. Tänkte göra ett ryck nu mellan nyår och trettonhelgen så man kommer igång ordentligt. Kan bli tight med tid annars... :) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Christer J Posted December 28, 2013 Share Posted December 28, 2013 Det har tyvärr stått still ett tag nu. Tänkte göra ett ryck nu mellan nyår och trettonhelgen så man kommer igång ordentligt. Kan bli tight med tid annars... Kan bara hålla med.... Framgång i garaget borde premieras. Det är inte unikt att hobbyn hamnar i andra hand. Eller trdeje.. (väntar på att spacklet ska härda)) Christer :) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pac Posted December 29, 2013 Share Posted December 29, 2013 Säg till om du behöver lite hantlangning. :) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
fege Posted December 29, 2013 Author Share Posted December 29, 2013 Säg till om du behöver lite hantlangning. :)/> Tack för erbjudandet! Vi får se vilka eventuella problem som kan dyka upp. Har en liten lista med frågor jag tänkte dra iväg till Andy på AB Performance i dagarna. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RSr Posted December 29, 2013 Share Posted December 29, 2013 Är turbo planerna lagda på is iom den nya motorn eller ska den bli överladdad?vad är det för blinkers du har fram på bilen? Såg rätt fina ut. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
fege Posted December 29, 2013 Author Share Posted December 29, 2013 Ja, turboplanerna ligger på is för tillfället. Gillar sugmotorer och deras karaktär så det får bli så för tillfället i alla fall... :) Blinkarna fram fick min Ducati 900 SSie släppa till (originalblinkers). De passar bra i stilen med övriga lampor på kärran. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.