fege Posted November 30, 2016 Author Share Posted November 30, 2016 Oj, det kommer jag faktiskt inte ihåg. Skall kolla om jag hittar någon anvisning hemma eller om det gått i "runda arkivet". Återkommer i frågan! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Christer J Posted November 30, 2016 Share Posted November 30, 2016 Borde rimligtvis vara samma moment om du inte bytt skruvkvalite. Det är ju skruven man drar fast. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RSr Posted November 30, 2016 Share Posted November 30, 2016 5 timmar sedan, Christer J sade: Borde rimligtvis vara samma moment om du inte bytt skruvkvalite. Det är ju skruven man drar fast. Stämmer nog bra det! Jag hade klantat till det så att tryckplattan inte riktigt var i läge, då bottnade fjädrarna innan man dragit åt. Men nu verkar det vara i ordning och draget enligt boken ;) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
fege Posted December 1, 2016 Author Share Posted December 1, 2016 Gott! Hittade inget men som Christer säger så borde det vara samma moment om det är samma kvalitet på skruven. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
fege Posted August 14, 2017 Author Share Posted August 14, 2017 Då var årets Locostträff på Kullen avklarad. Det blev en kanondag trots regnandet på förmiddagen. Eftermiddagen bjöd på solsken och lagom temperatur. Lyckades putsa personbästa till 57:73 och de två varven dessförinnan var 57:79 och 57:77. Fick även bjudit några passagerare på åkturer runt banan. Riktigt kul med passagerare måste jag säga även om bilen uppför sig lite annorlunda! 2 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
fege Posted March 3, 2019 Author Share Posted March 3, 2019 Nämen, vad hände nu då?!?!?!? 😪 Gamla Bettan har nu flyttat vidare till en ny, likasinnad ägare. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jocke4U Posted March 3, 2019 Share Posted March 3, 2019 Oooopppsss....Har du fått nån kaross än att fylla upp garaget med? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mikael Nordin Posted March 4, 2019 Share Posted March 4, 2019 Sålt, tråkigt! Vart i Sverige skall den tillbringa sitt fortsatta liv? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
fege Posted March 4, 2019 Author Share Posted March 4, 2019 (edited) Jocke: Inget ännu... 🙂 Mikael: Ja, såklart lite tråkigt men allt har sin tid och nu kändes det rätt att lämna kärran vidare. Hon kommer bli väl omhändertagen och lever vidare i trakterna kring Norrköping. Edited March 4, 2019 by fege Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mikael Nordin Posted March 4, 2019 Share Posted March 4, 2019 Synd du inte sålde i höstas för då hade jag varit intresserad... ja, ja vad blir det nu för bil då? Med vänlig hälsning, Mikael Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
vedde Posted March 6, 2019 Share Posted March 6, 2019 Oj då får vi jaga GT 40 på banträffar framöverSkickat från min SM-G960F via Tapatalk 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
fege Posted March 6, 2019 Author Share Posted March 6, 2019 Japp, så är det! 😂 Dubbla vikten och dubbla antalet cylindrar.... 😏 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
vedde Posted March 7, 2019 Share Posted March 7, 2019 21 timmar sedan, fege sade: Japp, så är det! 😂 Dubbla vikten och dubbla antalet cylindrar.... 😏 Hälften av farten🤣 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
fege Posted March 7, 2019 Author Share Posted March 7, 2019 2 timmar sedan, vedde sade: Hälften av farten🤣 Förmodligen... 🙄 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
heralue Posted March 8, 2019 Share Posted March 8, 2019 11 timmar sedan, fege sade: Förmodligen... 🙄 No way ! 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mikael Nordin Posted March 8, 2019 Share Posted March 8, 2019 Så det blir ner i V8:a träsket då alltså. Har ju själv precis kommit upp ur det träsket och duschat av mig, men visst har det sin charm. Vilken motor har du tänkt bygga på? 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
heralue Posted March 8, 2019 Share Posted March 8, 2019 Allt annat än SB Ford är FEL !!! (eller möjligen 427 ) 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
fege Posted March 8, 2019 Author Share Posted March 8, 2019 (edited) Ford SB blir det (står i garaget). Mer info kommer när byggtråden kommer igång. Edited March 8, 2019 by fege 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mikael Nordin Posted March 8, 2019 Share Posted March 8, 2019 Trevligt! Blir väl med sprut av nyare sort eller oldschool förgasare? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
fege Posted March 9, 2019 Author Share Posted March 9, 2019 Högst på listan står ju 8 trattar med sprut men prislappen är ju inte optimal på sådan utrustning. Har inte bestämt mig ännu men det kan bli en medelväg med en "insprutarförgasare" kanske. Vi får se. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andreas Engström Posted March 9, 2019 Share Posted March 9, 2019 Kör slidspjäll! Billigast och typ superbra! Dem skriker så gott på fullgas, sen skäller dem som en elak schäfer när man står och tomvarvar! 🤘 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts