Jump to content

Recommended Posts

Är det någon som har funderat på larm i bilarna?

Jag kommer att installera ett och har ett antal olika larm att välja på. Tyvärr är inget av dom godkända av försäkringsbolag, men de fungerar och skrämmer väl bort ev. bovar.

Det enklaste jag har sett är egentligen för MC och har ställbar rörelse-/vibrationsdetektor, fjärr, startspärr och självklart talar det :D . Det talar om att man t.ex glömt larma efter att man stängt av mc/bil.

Sen finns det billarmen med alla möjliga funktioner som man inte behöver men som har fjärrstart, anti-kapningsfunktion och mobil som gör att bilen kan spåras och att man hör personerna som pratar i bilen.

Link to comment
Share on other sites

Jodå, jag har ett touchgard TG-400 i vardagsbilen nu, som jag skall plocka ur (ingen som vill stjäla den ändå) och stoppa i sjuan när den blir klar. Inte mycket till larm kanske, men det har alla nödvändiga funktioner som vibrationssensor, startspärr och fjärrkontroll. Lägger man ner så mycket arbete på att bygga en bil, så vill man ju ha den kvar också!

Link to comment
Share on other sites

Hehe..  ja lite knöligt är det, men ganska roligt att se hur folk reagerar när man kommer knallande med en bilratt i näven..  :D

Är roligare och komma gående till bilen där den står parkerad utan ratt och höra barns kommentarer till sina föräldrar.... :P Pappa...den där bilen har ingen Ratt...men vad säger du pojk..klart den har ratt alla bilar har ju ratt...sen tittar pappan också mot bilen... :D

Link to comment
Share on other sites

Larm tycker jag verkar vara lite överarbetat:)

Bilen är väldigt lätt att sno även med larm, det är inteå svårt att komma åt batteriet då är det ju bara att klippa av sladen och sen bara rulla iväg bilen:)

så det räcker väl egentligen med ett par knappar som bryter lämplig ström :)

Ska jag köra med iaf.

Link to comment
Share on other sites

Jag satte in en imobilizer av märket Cobra i min bil. Jag fick rabatt när jag försäkrade den via Länsförsäkringar. Det är klart värt att ha ett stöldskydd, nackdelen var möjligtvis att försäkringsbolaget vid besiktning upptäckte min lilla Halonsläckare (olaglig) i bilen så nu måste köra med en två kilos pulverbomb. Ja, ja då får väl försäkringsbolaget lösa in hela bilen istället om nåt skulle hända, två kilo pulver förstör ju lika mycket som eld... tar en jäkla plats bara. Har ni krav på släckare i bilen? Var har ni satt era?

Link to comment
Share on other sites

inga problem med pulver, håller på inom racing och där har man vart med ett och annat.

Om man har använt pulversläckaren så räcker det att man sköljer av med vatten inom ett par timmar så blir det skinande rent. ;)

Caper :D

Link to comment
Share on other sites

Vad är det för krav dom har mera? Fick för mej att det var som att besiktiga en vanlig bil, men så är det kanske inte:)

ulver är ett helvet att hålla på med. Råkade trycka ut en pulver i firma bilen, det var pulver i den i över ett halvår hade säkert varit kvar nu också om bilen inte hade brunit upp:)

Superswift du har inte någon halon släckare över som man kanske kan få köpa? eller vet du vart man kan få tag på en? Har försökt att få tag i en länge men hittar ingen.

Link to comment
Share on other sites

Tyvärr slog en garagepolare ner min släckare i golvet i vintras så själva mekanismen gick sönder jag är inte hundra på om den går att laga eller går att få reservdelar till den. Om någon vill ha den och se om den går att laga så kan den avhämtas gratis i i mitt garage i Stockholm. Den var väldigt bra annars eftersom den var hälften så stor som en tvåkilos och en hel del lättare. Rymdes under benen framför sätet på passagerarstolen.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...