Jump to content

Förlåt,men Denna Fråga är Väl Som Att Svära I Kyrkan


Antas

Recommended Posts

Trots hustruns ihärdiga motstånd och att jag har blivit kallad för supertönt av sonen kan jag inte undvika att ställa denna fråga. Jag vet inte var den ska ställas men provar på detta eminenta forum. Finns det någon som vet om och var man kan få tag på ritningar och byggbeskrivningar till en "Three wheeler" som liknar Morgan eller Lomax (byggd på CV 2)?

Skulle vara häftigt att bygga en sådan efter att Locostbygget blir färdigt (McSorley 442).

Bästa hälsningar från ett allt kallare Luleå.

Antas

Edited by Antas
Link to comment
Share on other sites

Såg flera såna här på mässan i Stoneleigh. Helsköna men crazy.

Antas, du kommer att bli tagen för en galen engelsman, men bli världsberömd i hela Luleå! :D

post-270-1162275138.jpg

post-270-1162275162.jpg

post-270-1162275177.jpg

Link to comment
Share on other sites

Vilket häftigt bygge!

Precis denna typ och modell är det jag suktar efter. Inte direkt något vinterfordon men vi har långa dagar under sommaren här uppe i de befriade områdena.

Tyvärr innehöll hemsidan inga kontaktuppgifter. Någon som kan hjälpa mej?

Sonen och min hustru tycker att jag har överskridit alla gränser för en supertönt men jag tar det som en man dvs med fattning.

-10c i Luleå,knappast väder för att köra nercabbat.

Antas

Link to comment
Share on other sites

Hjärtligt tack för informationen!

Det kan vara förenligt med vissa risker att meddela min hustru att jag har kontaktat honom. Min Locostbyggkollega (yngste sonen) kom i lördags hem med ytterligare ett "fynd", Daihatsu Charade med turbo. Enligt hans utsaga tar den ingen plats,endast 3 cyl, 900 cc och liten turbo! Själv är jag på jakt efter en Alfa med V6 motor (till Locosten). Hustrun utstötte div gutturala naturljud på lördageftermiddag: "nu får det fan i mej vara nog,tomten är snart fylld med bilar från hela alfabetet!". Ack ja, dessa kvinnor som inte förstår vad moderna män kräva för att få lite livskvalité!

Antas i Luleå

Link to comment
Share on other sites

Min håller på med Feng Shui:

"Rensa i röran och förändra ditt liv. Här får du inspiration att röja och rensa som aldrig förr. Att gå igenom lådor, garderober, bokhyllor, vinds- och källarutrymmen, lägga i olika högar beroende på vad som ska hända med sakerna, skänka bort, sälja på loppmarknader, annonsera.

När du städar och röjer ut befriar du dig samtidigt från negativa känslor och bereder plats för ny och positiv energi. Karen Kingston har många års erfarenhet av att arbeta med feng shui och hon förklarar hur alla onödiga saker vi har i våra hem får energin där att stagnera. I den här boken ger hon handfasta råd och många inspirerande exempel på hur andra har gjort - och vilka omvälvande resultat de har uppnått."

Man ska skänka bort eller sälja alla gamla bilgrejer, så man får energi - vad trött jag blir!! :D

Link to comment
Share on other sites

En till:

blackjak.gif

"The Blackjack Avion is a new two seater special, based on the Citroën powertrain and front suspension, fitted to a structural polyester body moulding and subframes. Front suspension has vertically mounted dampers and Blackjack anti-roll bar. Rear suspension has a special swinging arm with spring and damper unit. The wheels are 16" polished stainless steel wires, with aluminium hubs. The Avion has a moulded air deflector / windscreen - a full screen and weather equipment is under development.

Richard Oakes Ltd, Garland Villa, Cross Street, Helston, Cornwall. TR13 8NQ, England

Telephone & Fax: 44 1326 574464 (UK: 01326 574464) "

Link to comment
Share on other sites

Ännu en

tripacer.gif

"The Tripacer boasts a hand-formed aluminium body, in a classic style. The manufacturers will take your own car and convert it for you, or will supply the necessary bits for you to do the job yourself. The car is available in three or four wheeled versions, or the two rear wheels can be set close together for a very narrow rear track!

Classic Car Panels, Frome, Somerset, England

Telephone: 44 1373 461589 (UK: 01373 461589)"

Inget i närheten av det svenska hembygget , dock

Link to comment
Share on other sites

En till som har en fru som vill ränsa i röran!!!!!

Min fru brukar också dra upp all bildelar som jag har i förådet (har inget ordentligt garage att förvara delarna i, det jag har huserar en bubbla och massa byggmatrial), men ni andra har vell samma känsla när ni går in i garaget:

ATT DÄR FLÖDAR ENERGIN OCH ATT MAN "LADDAR BATTERIERNA"

Var för skall vi ränsa där???? Det skulle vara för att få plats till något nytt i så fall. :prop:

När hon blir för påstridig i sitt Feng Shui ande så brukar jag säga att hon får göra det på sina grejor, så kan jag ta mitt när hon är klar :D .

Tro nu inte att jag är negativ till Feng Shui, har provat och det funkar :racesmile: . Men mina bildelar och saker som hör till mina intressen dom ger mig ENERGI.

Trehjuling....... man blir som barn på nytt :eclipsee_steering:

Link to comment
Share on other sites

Ännu en

tripacer.gif

"............. or the two rear wheels can be set close together for a very narrow rear track............."

Var annars i hela världen än i England kan man som tillval få välja bort väghållningen? Visst har dom stil, engelsmännen? :D

Link to comment
Share on other sites

Två hinder för att fullfölja finns fn:

1.Hur få tag på en Citroen hel eller i delar. "Blocket" indikerar att modellen är ytterst sparsamt förekommande. Ska försöka leta i Finland.

2.Hustrun. Svårforcerat hinder,mutor brukar ha en kortsiktig effekt!

Trägen vinner.

-12,1 i Luleå

Antas

Link to comment
Share on other sites

Prutmån på 11000, inte mycket va?

Det är ingen gammal Sierra utan ett kulturföremål... :notworthy:

Men som donator med 25000 mil på klockan, kanske den är tveksam. Men JAG blev sugen, ingen Feng Shui här!! :D

Edited by apex
Link to comment
Share on other sites

Slaktar du en sån så får du säkert en veteranbilsklubb efter dig....

Hade en kollega som körde MG 60-talare som vinterbil. Han blev faktiskt kontaktad av en MG-klubb som hade åsikter. Varför han gjorde så är en gåta. Det var ingen bra vinterbil. Jag hade även en gång en chef som körde MB e320 cabriolet som sommarbil kombinerat med en e200 cabriolet som vinterbil....

Ursäkta ot....

Link to comment
Share on other sites

Eller kanske gå upp ett snäpp till fyrcylindrigt. Inte för att det finns så många GS kvar heller men de har inte riktigt samma status som CV2. Sedan tycker jag det är ju lite pampigare med en V-motor i fronten, som en del Lomax har. Ut och plundar nån gammal HD. :D

Link to comment
Share on other sites

..klart fränare......?? Acke, skärp dig! En pruttande, blårykande motor i total avsaknad av design och karisma! :angry:

Nä, det är klart att det ska sitta en Citroenmotor i nosen :D

Link to comment
Share on other sites

2-takt kan ALDRIG bli fel.. ;) :D

någon gång skall jag renovera klart min Husqvarna frän -82 som är en 490 cc 2-takt.. :wub: :wohow:

ps, plåttank är manligast.. :prop:

post-101-1162642785.gif

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Ja, det stämmer säker . Bilar är DYRA där, så man köper det billigaste man kan hitta i högre utsträckning.

Ficken offert på en färdig, röd, beetle-back 1933 Morgan-replica. $18000 med Honda 500CX-motor

Edited by apex
Link to comment
Share on other sites

  • 5 years later...

En tråd-upp-bumpning Antas.

--- Skulle vara häftigt att bygga en sådan efter att Locostbygget blir färdigt (McSorley 442). --- Från ditt första inlägg i den här tråden och nu börjar ju Sevenbilen gå mot SFRO2 och regbes eller hur.

Vad blir nästa steg, en 3-wheeler?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...