Jump to content

Cobra Kaross På Custat 7 Chassie


nova

Recommended Posts

Tror inte att en Cobra blir så mycket dyrare om man bygger själv och inte tittar för mycket på dom stora pojkarna och deras "fina" axlar och motorer m.m.

Hoppas själv på att hamna runt 100" men då blir det med orenoverad V8 och Sierraaxlar m.m.

Orginalfälgar, sidepipes och en massa orginalinstument m.m. gör att det snabbt drar iväg. Men det finns alternativ!

Kolla gärna mitt album på crocs.nu

Drake

Link to comment
Share on other sites

Knäckfrågan är väl dörrarna. 7-ram med dörrhål funkar inte bra. Sedan blir sittbrunnen ganska smal i förhållande till karossen eftersom bakhjulen ska få plats emellan. Vill du ha dörrar och full bred på sittbrunnen så finns ju stegramar, T-ramen i SFROhandboken ser varken komplicerad eller dyr ut.

Link to comment
Share on other sites

Gå in på forumet och kolla högst upp till höger.

Där finns albumet.

Drake

"Denna delen av forumet är endast för behöriga och kan bara ses av vissa användare. Återvänd till forumet."

:(

Link to comment
Share on other sites

"Denna delen av forumet är endast för behöriga och kan bara ses av vissa användare. Återvänd till forumet."

:(

Ja men det ä bara till att registrera sig och logga in, gratis....

Link to comment
Share on other sites

Varför inte bygga det bästa av 2 världar :) :) Cobran tycker jag är ballast :515: :515: förlåt förlåt alla 7:or :notworthy: Jag bygger själv en Cobra som jag precis provkört :prop: på grusplanen. :D :D Jag finns åsso på crocs.nu :lol: Men en 7:a är ju inte jämnförbar. 7:an är mer flexibel att bygga och kan ju bli sååå billig. :P Mycket bil för pengarna. Bygger du en Cobra så är du mycket mer styrd av orginalet, finns ju alltid folk som tycker olika. :) Det bästa och viktigaste är ju att man bygger nåt och har kul. :D :D

Link to comment
Share on other sites

Vore kul å bygga en RatCobra!

Dvs typ mattsvart utan bling!

Europeisk morot typ bmw sexa!

Individuellt hjulupphäng! Vindavisare!

Gjort för svänga...så lätt som det går.

/Janne

:racesmile: :racesmile: :racesmile:

Precis vad jag också skulle vilja bygga. Och gärna lite gulnad däcktextfärg på de hiskeligt breda däcken med hög profil. :wub:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...