nova Posted October 25, 2006 Share Posted October 25, 2006 råkar ha en cobra kaross och 7an är ju gratis i jämförelse att bygga cobra...cobran är ju snyggare än 7an om man frågar mig men 7an är lättare och billigare.några förslag,ideer,tips på det? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
apex Posted October 25, 2006 Share Posted October 25, 2006 Finns en Cobra med Volvo-motor och seven-chassi. Var till salu nyss. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Drake Posted October 25, 2006 Share Posted October 25, 2006 Tror inte att en Cobra blir så mycket dyrare om man bygger själv och inte tittar för mycket på dom stora pojkarna och deras "fina" axlar och motorer m.m. Hoppas själv på att hamna runt 100" men då blir det med orenoverad V8 och Sierraaxlar m.m. Orginalfälgar, sidepipes och en massa orginalinstument m.m. gör att det snabbt drar iväg. Men det finns alternativ! Kolla gärna mitt album på crocs.nu Drake Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sören Posted October 26, 2006 Share Posted October 26, 2006 (edited) Hittar ingen Drake i medlemslistan! :( Var är ditt album? Edited October 26, 2006 by Wein Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sören Posted October 26, 2006 Share Posted October 26, 2006 Finns en Cobra med Volvo-motor och seven-chassi. Var till salu nyss. Cobra utan V8 är värre än sill utan snaps :mad: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Drake Posted October 26, 2006 Share Posted October 26, 2006 Hittar ingen Drake i medlemslistan! :(Var är ditt album? Gå in på forumet och kolla högst upp till höger. Där finns albumet. Drake Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
leto Posted October 26, 2006 Share Posted October 26, 2006 Knäckfrågan är väl dörrarna. 7-ram med dörrhål funkar inte bra. Sedan blir sittbrunnen ganska smal i förhållande till karossen eftersom bakhjulen ska få plats emellan. Vill du ha dörrar och full bred på sittbrunnen så finns ju stegramar, T-ramen i SFROhandboken ser varken komplicerad eller dyr ut. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rikard Larsson Posted October 26, 2006 Share Posted October 26, 2006 Vet inte om folk sett den men jag hittade av en slump en ganska brutal Cobra häromdan. 12,9 liters V8 1100 hk 1760 (!) Nm 0-200 4,9s 0-300 10s Har ni lite tid över så läs texten... http://www.seriouswheels.com/top-2006-Wein...ted-Edition.htm Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sören Posted October 26, 2006 Share Posted October 26, 2006 Gå in på forumet och kolla högst upp till höger.Där finns albumet. Drake "Denna delen av forumet är endast för behöriga och kan bara ses av vissa användare. Återvänd till forumet." :( Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rickard Posted October 26, 2006 Share Posted October 26, 2006 "Denna delen av forumet är endast för behöriga och kan bara ses av vissa användare. Återvänd till forumet." :( Ja men det ä bara till att registrera sig och logga in, gratis.... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thomas Posted October 26, 2006 Share Posted October 26, 2006 0,9 kg/hk underbart. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Drake Posted October 26, 2006 Share Posted October 26, 2006 VILL HA! :wub: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jonas H Posted October 27, 2006 Share Posted October 27, 2006 Varför inte bygga det bästa av 2 världar :) :) Cobran tycker jag är ballast :515: :515: förlåt förlåt alla 7:or :notworthy: Jag bygger själv en Cobra som jag precis provkört :prop: på grusplanen. :D :D Jag finns åsso på crocs.nu :lol: Men en 7:a är ju inte jämnförbar. 7:an är mer flexibel att bygga och kan ju bli sååå billig. :P Mycket bil för pengarna. Bygger du en Cobra så är du mycket mer styrd av orginalet, finns ju alltid folk som tycker olika. :) Det bästa och viktigaste är ju att man bygger nåt och har kul. :D :D Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
apex Posted October 27, 2006 Share Posted October 27, 2006 Ballast? Vi har en snubbe i klubben med en Cobra och den är ett skämt på banan. Det kan iofs bero på vem som kör... men han kör sakta, och ibland spinner han av. :blink: ...men snygg är den ;) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rikard Larsson Posted October 27, 2006 Share Posted October 27, 2006 Ballast? Kanske barlast... :biglaugh2: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Borken Posted October 27, 2006 Share Posted October 27, 2006 Vore kul å bygga en RatCobra! Dvs typ mattsvart utan bling! Europeisk morot typ bmw sexa! Individuellt hjulupphäng! Vindavisare! Gjort för svänga...så lätt som det går. /Janne Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
AlfaRonny Posted October 27, 2006 Share Posted October 27, 2006 Vore kul å bygga en RatCobra!Dvs typ mattsvart utan bling! Europeisk morot typ bmw sexa! Individuellt hjulupphäng! Vindavisare! Gjort för svänga...så lätt som det går. /Janne :racesmile: :racesmile: :racesmile: Precis vad jag också skulle vilja bygga. Och gärna lite gulnad däcktextfärg på de hiskeligt breda däcken med hög profil. :wub: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Drake Posted October 27, 2006 Share Posted October 27, 2006 Haha! Det är en sån jag bygger, typ! :wub: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
nova Posted October 28, 2006 Author Share Posted October 28, 2006 tack för alla svar! ja rat cobra med vindavvisare,låter ju strålande!dörrar?går ju att hoppa in eller custa chassiet...det är obegränsat med vad man kan göra med ett 7 chassie. :racesmile: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
nova Posted October 28, 2006 Author Share Posted October 28, 2006 LOcost-CObra. loco(galen på spanska).nytt fenomen kanske? :D :racesmile: :racesmile: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts