Rikard Larsson Posted August 26, 2006 Posted August 26, 2006 Det krävs ju lite bearbetning av oken för att det ska passa. Hur har ni gjort? Hardcore med vinkelslip, fräst eller lämnat bort till mekanisk verkstad? Och kan man köpa konborr eller brotsch eller vad det heter, för att få konan lite större så övre spinelleden passar (transit styrled)? Quote
Tobbe Posted August 26, 2006 Posted August 26, 2006 Det krävs ju lite bearbetning av oken för att det ska passa. Hur har ni gjort? Hardcore med vinkelslip, fräst eller lämnat bort till mekanisk verkstad? Och kan man köpa konborr eller brotsch eller vad det heter, för att få konan lite större så övre spinelleden passar (transit styrled)? Polaren har provat att köra med vinkelslip, och när det sitter på plats ser man att det lär funka hur bra som hellst! jag kommer göra likadant. brotschen får någon annan svara på. Quote
Rikard Larsson Posted August 26, 2006 Author Posted August 26, 2006 Gött, tackar för den infon! Då är det bara att köra. Bromsbeläggen sliter ju till sig om det skulle bli lite snett ...:) Quote
super "8" Posted August 26, 2006 Posted August 26, 2006 Gör som jag använd skivor och ok ifrån en 164. Quote
Rikard Larsson Posted August 26, 2006 Author Posted August 26, 2006 Finns 164 med ventilerade skivor? Hur som helst har jag alla delar, nu ska det bara passa. Quote
Arrowsmith Posted August 26, 2006 Posted August 26, 2006 Visst finns det ventilerade skivor på 164:an :thumbup: inga problem att få tag i m.a.o. Quote
Rikard Larsson Posted August 27, 2006 Author Posted August 27, 2006 Då får det bli sådana när jag kört sönder mina 240-ok med vinkelslipen.... Quote
Tommy Posted August 27, 2006 Posted August 27, 2006 Jag lämnade bort mina ok till en mek, verkstad tog bort ca: 2,15 mm eller ngt sådant! :unsure: Quote
svinto Posted August 27, 2006 Posted August 27, 2006 Och kan man köpa konborr eller brotsch eller vad det heter, för att få konan lite större så övre spinelleden passar (transit styrled)? Skit i det och köp spidelleden på Kontima istället, dom passar. Quote
Rikard Larsson Posted August 27, 2006 Author Posted August 27, 2006 Vilka ska man ta på Kontima? Hade varit kanon med ett artikelnummer... :P Quote
Rikard Larsson Posted October 9, 2006 Author Posted October 9, 2006 Har beställt leder på Kontima, lägger inte ut artikelnumret på dem förrän jag vet om de passar... Nu till den dumma frågan. Jag har köpt mina spindlar, ok och skivor löst så jag har inte sett hur 240-bromsarna ser ut med bromsbelägg monterade. Köpte belägg och monteringssats på Biltema igår, men jag fattar inte riktigt hur det ska passa... Någon som kan 240-ok och bromsbelägg på sina fem fingrar? Det var 2 sprintar som gick genom hela oket och båda beläggen, så långt är jag med. Även de små, små clipsen fattar jag. Men sen var där nån fjäder som jag utgår från att den ska hålla isär beläggen när man inte bromsar, den får jag inte att passa på något bra sätt. i vilken ordning ska allt på? Känns dumt att löpa serviceboken bara för att få på ett par bromsbelägg... Quote
Rikard Larsson Posted October 16, 2006 Author Posted October 16, 2006 Nu har jag löst även fjädern (tror jag). Det verkar som de bara ska trycka ner beläggen mot sprintarna. Antagligen för att de inte ska glappa och fladdra. Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.