Jump to content

Volvo 140-spindlar och 240 ok/bromsskivor


Recommended Posts

Det krävs ju lite bearbetning av oken för att det ska passa. Hur har ni gjort? Hardcore med vinkelslip, fräst eller lämnat bort till mekanisk verkstad?

Och kan man köpa konborr eller brotsch eller vad det heter, för att få konan lite större så övre spinelleden passar (transit styrled)?

Link to comment
Share on other sites

Det krävs ju lite bearbetning av oken för att det ska passa. Hur har ni gjort? Hardcore med vinkelslip, fräst eller lämnat bort till mekanisk verkstad?

Och kan man köpa konborr eller brotsch eller vad det heter, för att få konan lite större så övre spinelleden passar (transit styrled)?

Polaren har provat att köra med vinkelslip, och när det sitter på plats ser man att det lär funka hur bra som hellst! jag kommer göra likadant.

brotschen får någon annan svara på.

Link to comment
Share on other sites

Och kan man köpa konborr eller brotsch eller vad det heter, för att få konan lite större så övre spinelleden passar (transit styrled)?

Skit i det och köp spidelleden på Kontima istället, dom passar.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Har beställt leder på Kontima, lägger inte ut artikelnumret på dem förrän jag vet om de passar...

Nu till den dumma frågan. Jag har köpt mina spindlar, ok och skivor löst så jag har inte sett hur 240-bromsarna ser ut med bromsbelägg monterade. Köpte belägg och monteringssats på Biltema igår, men jag fattar inte riktigt hur det ska passa... Någon som kan 240-ok och bromsbelägg på sina fem fingrar? Det var 2 sprintar som gick genom hela oket och båda beläggen, så långt är jag med. Även de små, små clipsen fattar jag. Men sen var där nån fjäder som jag utgår från att den ska hålla isär beläggen när man inte bromsar, den får jag inte att passa på något bra sätt. i vilken ordning ska allt på? Känns dumt att löpa serviceboken bara för att få på ett par bromsbelägg...

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...