Magoo Posted August 21, 2006 Share Posted August 21, 2006 Är det någon som har gjort första bes utan att ha "ordnat" tankinfästning samt batterifästen? Vill gärna komma lite längre så jag kan laborera med vikten innan jag sätter dit dessa pryttlarna... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mathias78 Posted August 21, 2006 Share Posted August 21, 2006 Hade varken tank el. batteri infästning på första sfro Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thomas Posted August 21, 2006 Share Posted August 21, 2006 Inte jag heller. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Magoo Posted August 22, 2006 Author Share Posted August 22, 2006 det verkar fint!! :notworthy: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zyxx Posted August 22, 2006 Share Posted August 22, 2006 (edited) Hur är det med handbroms och infästningarna till säkerhetsbältena ? Edited August 22, 2006 by Zyxx Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
therealpinto Posted August 22, 2006 Share Posted August 22, 2006 Infästningar till bältena bör vara klara, tycker jag. Lättare att bedöma dem vid byggbesiktning. Jag brukar säga ungefär så här till byggarna; Ju mer du har klart till byggbesiktningen, desto mindre riskerar du att få nedslag på vid slutbes. Bältesinfästning är ett bra exempel, buslätt (för det mesta) att korrigera mellan bygg- och slutbes om det behövs, men kan vara riktigt jobbigt när bilen är "klar" med paneler osv. /Gustaf Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Magoo Posted August 22, 2006 Author Share Posted August 22, 2006 (edited) Infästningar till bältena bör vara klara, tycker jag. /Gustaf Kan jag passa på å glida vidare på denna delen av besiktningsfråga. Jag har svetsat dit fästen för bälte men inte borrat hål ännu i dom (3mm godstjocklek) pga att jag inte kan bestämma mig för vilken typ av säte jag skall ha och då vart bältet skall komma... är det ok att komma in med "fästen" klara fast det inte är hål i dom? Edited August 22, 2006 by Magoo Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
therealpinto Posted August 23, 2006 Share Posted August 23, 2006 Kan jag passa på å glida vidare på denna delen av besiktningsfråga. Jag har svetsat dit fästen för bälte men inte borrat hål ännu i dom (3mm godstjocklek) pga att jag inte kan bestämma mig för vilken typ av säte jag skall ha och då vart bältet skall komma... är det ok att komma in med "fästen" klara fast det inte är hål i dom? Tja, det är ju "din" besiktningsman som avgör. Det beror lite på hur fästena ser ut också, men generellt sett skulle jag nog tycka att det är OK. /Gustaf Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts