Jump to content

Inför första sfro bes


Recommended Posts

Är det någon som har gjort första bes utan att ha "ordnat" tankinfästning samt batterifästen?

Vill gärna komma lite längre så jag kan laborera med vikten innan jag sätter dit dessa pryttlarna...

Link to comment
Share on other sites

Infästningar till bältena bör vara klara, tycker jag. Lättare att bedöma dem vid byggbesiktning.

Jag brukar säga ungefär så här till byggarna; Ju mer du har klart till byggbesiktningen, desto mindre riskerar du att få nedslag på vid slutbes. Bältesinfästning är ett bra exempel, buslätt (för det mesta) att korrigera mellan bygg- och slutbes om det behövs, men kan vara riktigt jobbigt när bilen är "klar" med paneler osv.

/Gustaf

Link to comment
Share on other sites

Infästningar till bältena bör vara klara, tycker jag.

/Gustaf

Kan jag passa på å glida vidare på denna delen av besiktningsfråga. Jag har svetsat dit fästen för bälte men inte borrat hål ännu i dom (3mm godstjocklek) pga att jag inte kan bestämma mig för vilken typ av säte jag skall ha och då vart bältet skall komma... är det ok att komma in med "fästen" klara fast det inte är hål i dom?

Edited by Magoo
Link to comment
Share on other sites

Kan jag passa på å glida vidare på denna delen av besiktningsfråga. Jag har svetsat dit fästen för bälte men inte borrat hål ännu i dom (3mm godstjocklek) pga att jag inte kan bestämma mig för vilken typ av säte jag skall ha och då vart bältet skall komma... är det ok att komma in med "fästen" klara fast det inte är hål i dom?

Tja, det är ju "din" besiktningsman som avgör. Det beror lite på hur fästena ser ut också, men generellt sett skulle jag nog tycka att det är OK.

/Gustaf

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...