Acke Posted August 10, 2006 Share Posted August 10, 2006 Sitter å försöker spåna på vilken storlek jag skall ha på huvudbromscylindrarna... inte helt rätt verkar det som.. :( Bilen som väger ca: 750 med mig i har Volvo 240 OK fram ( kolvarea 38? ) samt volvo 240 OK bak ( vet ej kolvarea.. någon som vet ?? ) Pedalstället är en WILWOODKOPIA med utväxling ca: 6:1 ( pedalen e någon/några cm längre på toppen) enligt detta exeldocumentet ja hittade via rejsa.nu ( Bromsar_revB.xls ) så bör jag ha 19,23 mm på framcylindern.. låter detta vettigt ?? jag har inte hittat mått på bakoken å bilen står 6 mil härifrån så jag kan inte mäta.. :( Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thomas Posted August 10, 2006 Share Posted August 10, 2006 Ja det tycker jag. Original tror jag Volvo har 22mm eller 21,8mm o det funkar också. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Acke Posted August 10, 2006 Author Share Posted August 10, 2006 det skall tydligen vara 38mm kolvdiameter ( inte area :icon_oops: ) på bakoken oxså... stämmer det så vill exeldocumentet ha 13,60mm till bakcylindern... iof efter förfrågan på rejsa så var det någon som tyckte att exeldocumentet inte var mycket att lita på och det är ju ett stort hopp från 13,6 till 19,23 som den vill ha till framoken.. hur har ni som kör bromsvåg valt ?? samma storlek både fram som bak ??? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
super7 Posted August 11, 2006 Share Posted August 11, 2006 iof efter förfrågan på rejsa så var det någon som tyckte att exeldocumentet inte var mycket att lita på och det är ju ett stort hopp från 13,6 till 19,23 som den vill ha till framoken.. Vilket exeldokument? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Acke Posted August 11, 2006 Author Share Posted August 11, 2006 finns länk i första inlägget men här har du den igen.. :) http://razer.mine.nu/excel/Bromsar_revB.xls Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thomas Posted August 11, 2006 Share Posted August 11, 2006 med den utväxlingen så kulle jag köra med original (trol 22mm) man vill ha lite reserv i pedalen också. 19 mm är det i Amazon till kopplingscylindern allar har du tänkt ha 2 beomscylindrar? med en balansvåg? ja då kan duå ner i dimension ännu mer. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Acke Posted August 11, 2006 Author Share Posted August 11, 2006 thosan: jepps, dubbla cylindrar med bromsvåg.. jag köpte detta eminenta pedalställ som blackbirdseven sålde.. ( http://forum.locostsweden.se/index.php?a...pe=post&id=1442 ) ruskigt fint måste jag säga.. :) jag har frågat på rejsa.nu oxså, men där får man bara svar som man måste vara ingenjör för att förstå.. :( ( http://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?p=423892#423892 ) så ju lägre mått, detsto mindre behöver jag trampa för att få samma tryck ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
super7 Posted August 11, 2006 Share Posted August 11, 2006 finns länk i första inlägget men här har du den igen.. :)http://razer.mine.nu/excel/Bromsar_revB.xls Det missade jag ju.... :icon_sorry: :doh: Jag har ett annat exeldokument angående bromsar, har fått det av Ice på rejsa. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Acke Posted August 11, 2006 Author Share Posted August 11, 2006 de e lätt at vara blind på öronen ibland.. :D hmm.. annant document säger du ?? har du lust att maila över ?? kan va skoj å se om jag får ungefär samma siffror... :) mailadressen står i min signatur.. :) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.