Jump to content

Vilka stolar passar i bokram???


Recommended Posts

Nu har jag läst och läst i forumet och letat efter lämpliga stolar och blir bara mer och mer förvirrad.

Vilka stolar passar i bokram???

De jag har hittat hittills är:

Cobra Roadster Som finns att köpa lite varstans.

MWS Baby Cub Finns hos www.midlandwheels.com

Fyll gärna på...

mvh

Fredrik

Link to comment
Share on other sites

Micro har släppt en stylingkatalog i sammarbete med Auto-Style med massa fräcka tillbehör i. De har stolar för 149 Euro (skenor inkluderat). Dom har dessutom skitcoola rattar, växelspakar mm för ok priser.

Link to comment
Share on other sites

Micro har släppt en stylingkatalog i sammarbete med Auto-Style med massa fräcka tillbehör i. De har stolar för 149 Euro (skenor inkluderat). Dom har dessutom skitcoola rattar, växelspakar mm för ok priser.

Ingen info om detta på Micro´s svenska hemsida. Du säger 149 Euro, vilken Micro är det?

Link to comment
Share on other sites

Micro har släppt en stylingkatalog i sammarbete med Auto-Style med massa fräcka tillbehör i. De har stolar för 149 Euro (skenor inkluderat). Dom har dessutom skitcoola rattar, växelspakar mm för ok priser.

Fast hur är det med bredden?

Sedan vet jag inte om grejorna kan kallas "skitcoola". De ser mest ut att höra hemma på plastiga japanare.

Link to comment
Share on other sites

Hej!En sak som slagit mig när man kör och har vindavvisare,typ Brooklandsruta,så är det att man sitter för högt i en stol på skenor.Skall man bort från vinddraget,så får man sitta på golvet.Om man tittar på bilder på gamla racerbilar,så tittar de igenom rutan.

Om jag byggde min bil idag,skulle jag ha en dyna på golvet,samt ett ryggstöd.Sitta så lågt som möjligt.

mvh pixbo :)

Link to comment
Share on other sites

Inför den här säsongen har jag snidat ihop glasfiberstolar med hög rygg och sidor.

Den som kommer till Elmia kan se och provsitta. :) Inga bilder just nu, tyvärr.

Link to comment
Share on other sites

Anledningen till att jag är på jakt efter stolar istället för bara stoppning :D är att jag har stoppning så det räcker bra till att sitta still i ramen, behöver bara något mjukt bakom ryggen, men Anna vill ju gärna sitta fast hon med och nå fram till pedalerna. Så vår ide är att ha två olika stolar och flytta mellan platserna, allt för att göra det lite jobbigare :prop:

Jag får helt enkel våldgästa er allihop och provsitta :racesmile: :racesmile: :racesmile:

/Fredrik

Link to comment
Share on other sites

Anledningen till att jag är på jakt efter stolar istället för bara stoppning :D är att jag har stoppning så det räcker bra till att sitta still i ramen, behöver bara något mjukt bakom ryggen, men Anna vill ju gärna sitta fast hon med och nå fram till pedalerna. Så vår ide är att ha två olika stolar och flytta mellan platserna, allt för att göra det lite jobbigare :prop:

Jag får helt enkel våldgästa er allihop och provsitta :racesmile: :racesmile: :racesmile:

/Fredrik

Justerbara pedaler och ratt.... ;)

Välkommen, ring i förväg bara så sätter jag på kaffet.

//Magnus

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...