Sword Posted April 3, 2006 Share Posted April 3, 2006 Nu har jag läst och läst i forumet och letat efter lämpliga stolar och blir bara mer och mer förvirrad. Vilka stolar passar i bokram??? De jag har hittat hittills är: Cobra Roadster Som finns att köpa lite varstans. MWS Baby Cub Finns hos www.midlandwheels.com Fyll gärna på... mvh Fredrik Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Liftarn Posted April 4, 2006 Share Posted April 4, 2006 Om man vill spara lite pengar kan man titta lite på stolarna i vissa japanska skåpbilar/truckar där man sitter tre i bredd. Sedan kan man klä om dom om man vill snygga till dom. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jonte Posted April 4, 2006 Share Posted April 4, 2006 Du har även http://www.richfieldseating.co.uk/ Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Björn P Posted April 4, 2006 Share Posted April 4, 2006 Micro har släppt en stylingkatalog i sammarbete med Auto-Style med massa fräcka tillbehör i. De har stolar för 149 Euro (skenor inkluderat). Dom har dessutom skitcoola rattar, växelspakar mm för ok priser. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sören Posted April 5, 2006 Share Posted April 5, 2006 Micro har släppt en stylingkatalog i sammarbete med Auto-Style med massa fräcka tillbehör i. De har stolar för 149 Euro (skenor inkluderat). Dom har dessutom skitcoola rattar, växelspakar mm för ok priser. Ingen info om detta på Micro´s svenska hemsida. Du säger 149 Euro, vilken Micro är det? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Arrowsmith Posted April 5, 2006 Share Posted April 5, 2006 Ingen info om detta på Micro´s svenska hemsida. Du säger 149 Euro, vilken Micro är det? Prova: www.micro.se Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Björn P Posted April 5, 2006 Share Posted April 5, 2006 Här har du lite bilder. Hittade reklamen utanför Micro Sisjön Gbg. Här har du lite bilder. Hittade reklamen utanför Micro Sisjön Gbg. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Liftarn Posted April 6, 2006 Share Posted April 6, 2006 Micro har släppt en stylingkatalog i sammarbete med Auto-Style med massa fräcka tillbehör i. De har stolar för 149 Euro (skenor inkluderat). Dom har dessutom skitcoola rattar, växelspakar mm för ok priser. Fast hur är det med bredden? Sedan vet jag inte om grejorna kan kallas "skitcoola". De ser mest ut att höra hemma på plastiga japanare. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
pixbo Posted April 6, 2006 Share Posted April 6, 2006 Hej!En sak som slagit mig när man kör och har vindavvisare,typ Brooklandsruta,så är det att man sitter för högt i en stol på skenor.Skall man bort från vinddraget,så får man sitta på golvet.Om man tittar på bilder på gamla racerbilar,så tittar de igenom rutan. Om jag byggde min bil idag,skulle jag ha en dyna på golvet,samt ett ryggstöd.Sitta så lågt som möjligt. mvh pixbo :) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
DIRAVI Posted April 7, 2006 Share Posted April 7, 2006 Javisst, inte skall man ha stolar i en sjua, jag har glasfiberholkar i min i dag, men nästa bil kommer ha sittdyna, högre under knäna och lägre bak, samt stoppad ryggplåt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
pacman Posted April 7, 2006 Share Posted April 7, 2006 Inför den här säsongen har jag snidat ihop glasfiberstolar med hög rygg och sidor. Den som kommer till Elmia kan se och provsitta. :) Inga bilder just nu, tyvärr. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sword Posted April 7, 2006 Author Share Posted April 7, 2006 Anledningen till att jag är på jakt efter stolar istället för bara stoppning :D är att jag har stoppning så det räcker bra till att sitta still i ramen, behöver bara något mjukt bakom ryggen, men Anna vill ju gärna sitta fast hon med och nå fram till pedalerna. Så vår ide är att ha två olika stolar och flytta mellan platserna, allt för att göra det lite jobbigare :prop: Jag får helt enkel våldgästa er allihop och provsitta :racesmile: :racesmile: :racesmile: /Fredrik Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Michael Posted April 8, 2006 Share Posted April 8, 2006 Jag funderade på en extra tjock ryggdyna som kan växlas mellan pasagerar och förarplats. Lev väl Michael W Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
DIRAVI Posted April 12, 2006 Share Posted April 12, 2006 Anledningen till att jag är på jakt efter stolar istället för bara stoppning :D är att jag har stoppning så det räcker bra till att sitta still i ramen, behöver bara något mjukt bakom ryggen, men Anna vill ju gärna sitta fast hon med och nå fram till pedalerna. Så vår ide är att ha två olika stolar och flytta mellan platserna, allt för att göra det lite jobbigare :prop: Jag får helt enkel våldgästa er allihop och provsitta :racesmile: :racesmile: :racesmile: /Fredrik Justerbara pedaler och ratt.... ;) Välkommen, ring i förväg bara så sätter jag på kaffet. //Magnus Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts