Tobbe Posted April 2, 2006 Posted April 2, 2006 FÅR man bygga ett chassi som har fler fästpunkter för bärarmar, jag tänker främst på bakvagn. Dvs får man bygga en fyrlänk som ser ut såhär baktill? (Tror jag har läst en tråd om detta förut, innan jag bestämmde mig för att bygga, men jag kommer inte på några bra sökord som genererar vettiga svar.) Quote
Michael Th Posted April 2, 2006 Posted April 2, 2006 har för mig att man brukar använda sådant när man ställer in schassie reaktioner vid ``rattlåsracing´´ men kan nog fungera bra på en 7 a om man vet vad man gör...(som så mycket annat) jag kan inte tänka mig att det finns några förbud mot dylika fästen. :racesmile: Quote
Thomas Posted April 2, 2006 Posted April 2, 2006 ja det är ju bara bra att kunna ställa in chassit. Quote
Arrowsmith Posted April 2, 2006 Posted April 2, 2006 Jag har iallafall lite justering till mina bärarmar och ingen har någonsin nämnt något om det.... Så flera infästningspunkter borde vara ok rent principiellt.... Quote
therealpinto Posted April 3, 2006 Posted April 3, 2006 Jadå, det är inga problem. Men bakvagnen ska ju vara vettigt justerad vid besiktning, vilket också betyder att fästena måste medge korrekt geometri (normalt sett lika långa, parallella stag). /Gustaf Quote
heralue Posted April 3, 2006 Posted April 3, 2006 Jag har iallafall lite justering till mina bärarmar och ingen har någonsin nämnt något om det....Så flera infästningspunkter borde vara ok rent principiellt.... Hade du inte lite extra "aktiv" justering vid den bakre infästningen åxo från början .... Quote
Sonett7 Posted April 3, 2006 Posted April 3, 2006 Hade du inte lite extra "aktiv" justering vid den bakre infästningen åxo från början .... Du menar "adaptiv" - dvs den anpassar sig efter rådande omständigheter. Quote
Arrowsmith Posted April 3, 2006 Posted April 3, 2006 :biglaugh2: Jo, de fästena anpassade sej ganska omgående kan man påstå.... Otroligt vad lite det krävdes ändå för att böja dom.... krafterna på bärarmarna och fästen ska INTE underskattas... Som tur var krävdes bara unjefär 45 min. arbete totalt för att fixa alltihop inkl. svetsa dit förstärkningsplåtarna som låg på bänken i garaget sedan länge tillbaka... historien slutade som sej bör med att plåtarna kom på plats om än lite sent... Men vem f*n kunde låta bli att ut och provköra när första tillfället gavs.... men men .... man lär så länge man lever men det var defenitivt värt det..... :P EDIT: Men förresten, DU kan vara lugn heralue.... detta är inget som kan hända på en icke överladdad FIAT-motoriserad rullskridsko :515: :515: :P Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.