Jump to content

Alfa-seven


plyshe

Recommended Posts

Nya nav blir nog bäst men det är kanske lätare m en adapter bara. Hoppas det blir fint!

Kommer du ut i sommar tror du? :thumbup:

Visst är det som du säger. Nya nav är bäst men klart dyrast. Sen blir det ju trubbel om jag vill sätta på en vanlig fälg. Med adapter kan jag använda båda andra typer av fälgar.

Näe jag kommer inte ut i sommar. Det har kommit för mycket emellan. Nästa sommar ska den vara klar. Ganska skönt att slippa tidspress..

Link to comment
Share on other sites

Kortning o kortning...det blir ju orginal det!

Hmm, just det. Men jag tänkte på att om man vill korta lite, då kanske man kan göra nya splines på de befintliga axlarna och lägga mellan på båda sidorna så det blir lagom. Man måste ta så mycket för att få nya splines så det blir lätt för kort. Men, men... får se hur det blir :)

Link to comment
Share on other sites

Omj ag skulle korta en axedl så skulle jag kapa den o svetsa ihop det som blir kvar. Jäkla bökigt med att göra nya splines...

Om det går på alla jagga-axlar m bigblock v8or och 1500kg streetrod så går det på en pillefjuttbil som en seven.

Att seghärda fixar jag i våran ugn som går till 1600 grader o sen ner i härdolja.

:thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Nej dom har en till upphängning som e option.

Jag ska göra en ritning o lägga upp på hemsida, då den hoppar igång inom kort...

jag läste på dax hemsida att systemet med kamberkomp inte var till salu i kitform. utan att man fick beställa en ram med färdig framvagn på grund av att instälningarna av den var så avanserade.

inte nått som jag skulle ge mig på att bygga.

men som sakt får man det att funka är det nog grymt

Link to comment
Share on other sites

Nej dom har en till upphängning som e option.

Jag ska göra en ritning o lägga upp på hemsida, då den hoppar igång inom kort...

jag läste på dax hemsida att systemet med kamberkomp inte var till salu i kitform. utan att man fick beställa en ram med färdig framvagn på grund av att instälningarna av den var så avanserade.

inte nått som jag skulle ge mig på att bygga.

men som sakt får man det att funka är det nog grymt

Som det ser ut just nu så blir det vanliga a-armar först för att få ned bilen på hjul så fort som möjligt.

Kan nog bli så att jag bygger en ram till sedan med cambercomp.

Har simulerat lite och det skall nog gå att bygga... den som lever får se!

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

lita bilder på framvagn i gigg till den.

undre bärarmen kommer att fpå en liten boxning längst ut mellan det böjda röret o plattan som spindeleden sitter i. :D

Övre armen har sleeve and turnbuckle infästnong för en m16 uniball. Armen kommer att sitta i ett justerbart fäste som kan justera caster steglöst. :prop:

post-6-1086038481.jpg

Link to comment
Share on other sites

-Plyshe

-ljuddämpare i kolfiber. Bygger själv. Vill du ha så finns det att köpa av mig!

Har du bild?

Pris?

Klarar dom bulerkrav för bes?

Kan man köpa kolfiber av dig?

Tjo..

Ska genast fixa lite bilder på dämpare. Vore nog inte så dumt m titan heller kanske!

Jag samarbetar med han som bygger avgassystem o grenrör till königgsegg eller va fan bilen nu heter. De är i titan alltihopa.

Va gäller bullerkrav kan man nog inte lova ngt. Det beror ju på ganska mkt mera än bara avgassystemet!

Det jag kan lova är att jag kan tillverka nån slags extra insatt att trä i den främre delen av dämparen så att det blir jävlit tyst om den...

Pris e lite beroende på storlek o vilket material man vill att gavlarna skall vara av tex!

jag ska kolla vad det gan bli i ett grundutförande imorron.

Tex rostfria gavlar o rör till den samt ett böjt utåt/neråt.

Link to comment
Share on other sites

Diggar dina vita bussningar...  :D

Jo du de är bra fina de!

Det bästa är att de går att göra precis som man vill!!!

Kostar 1000:- +moms för 16st. Måttbeställt o med rostfri hylsa för m12 bult.

jag skulle aldrig tordas köra m nån M8!!! i hjulupphängningen. Oavsett vad de godkänner v besiktning.

Link to comment
Share on other sites

Lite prov på fiber.

Fr vänster:1 Lite grov uta som e lite "knölig". Rå o snygg,

2 Slät o blank.

3 Slät blank o med tätare väv.

Pris på dämpare i kolfiber hamnar kring 5-6000:-St.Kanske mer tilkl o med.

Då är den 150mm grov o rund m gavlar o in/utrör i rostfritt.

Jag vet att det e rätt mkt pengar men bara kolfiber röret kostar ca 1800:- in t mig.

post-6-1086211172.jpg

Link to comment
Share on other sites

plyshe när du tilverkar kolfiberdetaljerna bakar du dom i vanlig ugn eller har du tillgång till en autoklav?

till avgassystemet på ett flygplan använder man inkornel har jag för mig att det heter, lätt starkt rostar alldrig men det kostar nog en slant. :thumbup: :)

Link to comment
Share on other sites

plyshe när du tilverkar kolfiberdetaljerna bakar du dom i vanlig ugn eller har du tillgång till en autoklav?

till avgassystemet på ett flygplan använder man inkornel har jag för mig att det heter, lätt starkt rostar alldrig men det kostar nog en slant. :thumbup:  :)

Kallas Inconel och är en kopparlegering som används till Ariannraketens dysa.

Har en väldigt hög smältpunkt och kostar multum :(

Caper :D

Link to comment
Share on other sites

Jag har nåra dämpare till salu, Alu/kolfiber, diameter 100 ,anslutning 2" ,längd mellan 380-450mm.

Klarar bilprovningens ljudnivå men inte bullerprovet.

1500:- styck, köper man 2 av mig så blir det 2500:-

Caper :D

post-6-1086265830.jpg

Link to comment
Share on other sites

Jag har nåra dämpare till salu, Alu/kolfiber, diameter 100 ,anslutning 2" ,längd mellan 380-450mm.

Klarar bilprovningens ljudnivå men inte bullerprovet.

1500:- styck, köper man 2 av mig så blir det 2500:-

Caper  :D

Du har mail!!!!!!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...