Jump to content

Snygga byggen


Recommended Posts

Hej hej...

Vilket locost bygge tycker ni är snyggast? vill se bilder...

Det här är iaf den som jag tycker är snyggast av alla jag sett, gillar luftintagen på huven:)

mycket snygg.....gillar när de har fällbar huv....

Link to comment
Share on other sites

Jag diggar Bagdad Bobs bild :)

Jag tycker också Caterham gör otroligt fräcka helburar på sina superlight! :)

Caterham

Om Jim Gallagher och hans Wankelmotoriserade Lotus Seven. Den såg rätt fet ut från mitten på 70-talet och framåt, inte sant? Inspirerande! :))

Simple Sevens

Link to comment
Share on other sites

  • 8 months later...
Tänk om vi ändå fick klämma i en 250hk+ motor i våra svenska byggen.. det hade vart mumma.

vikt 520kg & 250hk+ vem hade ens vågat prova dig vid rödljuset..

Micke här i stan som byggde en sjua i slutet av 80-talet början på 90 hade 410 bromsade hk på bakhjulen :blink:

nu har han sansat sig ner till 250hk

Link to comment
Share on other sites

Då sätter jag pricken över I:et med den absolut snyggaste se7en bilen :D

nja....till 90%

från noskon till mitten av bakhjulet...den där ankstjärten var inte snygg

Håller med dig :thumbup: Rumpan var inget vidare :mad:

Eddy

Link to comment
Share on other sites

Då sätter jag pricken över I:et med den absolut snyggaste se7en bilen :D

Det var väl inge fel på den bakdelen :D

Jag tyckte helheten på bilen gjorde att den passade in...

Men smaken är som baken ....Delad... och det är tur det !

ps / måste erkänna att jag är svag för den oranga färgen på rushen som visas på bild i denna tråd !

Link to comment
Share on other sites

Då sätter jag pricken över I:et med den absolut snyggaste se7en bilen :D

nja....till 90%

från noskon till mitten av bakhjulet...den där ankstjärten var inte snygg

Håller med dig :thumbup: Rumpan var inget vidare :mad:

Eddy

I natt Farsan går jag ner i garaget och bygger om våran "rumpa" he he..... :twisted:

Link to comment
Share on other sites

Då sätter jag pricken över I:et med den absolut snyggaste se7en bilen :D

nja....till 90%

från noskon till mitten av bakhjulet...den där ankstjärten var inte snygg

Håller med dig :thumbup: Rumpan var inget vidare :mad:

Eddy

I natt Farsan går jag ner i garaget och bygger om våran "rumpa" he he..... :twisted:

D :icon_angry: :whip: u skulle bara våga.

Farsan

Link to comment
Share on other sites

41651758103_0_ALB.jpg

Sånt gillar jag, låg och bred..!  :twisted:

Tänk om folk kunde sluta visa bilder på just denna bil - det är ju så toook feeeet..... :thumbup:

Ser ni vad det är som skiljer agnarna från vetet? Jo, det är luften i hjulhuset. Jag fattar inte varför så många S7or tillverkas med dessa giganstiska hjulhus. Betydligt bredare än däcken och flera kubik luft mellan däck och skärm....helt fel. Den gule visar hur rätt det blir när detta är fixat....:)

Fast smaken är ju som baken, som tur är....

Link to comment
Share on other sites

41651758103_0_ALB.jpg

Sånt gillar jag, låg och bred..!  :twisted:

Tänk om folk kunde sluta visa bilder på just denna bil - det är ju så toook feeeet..... :thumbup:

Ser ni vad det är som skiljer agnarna från vetet? Jo, det är luften i hjulhuset. Jag fattar inte varför så många S7or tillverkas med dessa giganstiska hjulhus. Betydligt bredare än däcken och flera kubik luft mellan däck och skärm....helt fel. Den gule visar hur rätt det blir när detta är fixat....:)

Fast smaken är ju som baken, som tur är....

Fast det fungerar ju bara framm, åtminståne om man vill ha lite fjädringsväg bak, om inte skärmarna skall åka med som ofjädrad vikt förståss.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
http://www.rudolph-roadster.de/

snygg eller inte kan ju alltid diskuteras.

men en intressant plasering av ljusen.

Hmm.. ja den ser lite mer ut som en "riktig" bil.....

man blir ju lite fundersam över pris.. den ser ju ut att vara lite mer funktionibel än våra sjuor..

å undra vad den väger ???

Link to comment
Share on other sites

Rätt intressanta bilar på den sidan, särskillt spydern. Alltid intressant med mittmotorbilar. Diardin såg ju lite ut som en sjua. Från vissa vinklar var den riktigt snygg, men jag gillar inte riktigt att bakhjulen sitter "utanpå".

Link to comment
Share on other sites

OT.......... ;)

Denna bil kanske inte platsar som den mest bildsköna men jag måste ändå slänga in den som en Joker .

Jag har alltid haft en vurm för de äldre förlagorna som rejsades med långt innan sjuorna var födda.

Utförandet på denna kanske andas mer funktionalitet än form (den är asful) men det är ändå nåt visst med motorstorleken och bristen på ljuddämpning... 300 % race.... :D

post-7-1097130420.jpg

Link to comment
Share on other sites

OT..........  ;)

Denna bil kanske inte platsar som den mest bildsköna men jag måste ändå slänga in den som en Joker .

Jag har alltid haft en vurm för de äldre förlagorna som rejsades med långt innan sjuorna var födda.

Utförandet på denna kanske andas mer funktionalitet än form (den är asful) men det är ändå nåt visst med motorstorleken och bristen på ljuddämpning... 300 % race.... :D

Är inte detta en av de tidigare Hastighetsrekordbilarna som kördes på sandstrand?

Link to comment
Share on other sites

Är inte detta en av de tidigare Hastighetsrekordbilarna som kördes på sandstrand?

Jo det är ....... (kommer inte på namnet just nu). Den grävdes ner på sandstranden av mekanikerna efter en krasch där föraren dog, men grävdes upp igen för några år sedan och är numera renoverad.

Link to comment
Share on other sites

Den var i sverige på besök i somras (babsen), och det var en enorm slagvolym i motorn

på 20 -30 liter eller något sådant helt galet . :wacko:

den var med i reportage i nostalgia eller classic för ett tag sedan ....

minns jag rätt så sades det att kedjan till kraftöverföringen gick av under körning

och klippte huvudet av föraren. :ph34r:

Edited by Arrowsmith
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...