Jump to content

Roadster 7 säten


Recommended Posts

God fortsättning!!

Någon som vet vart man kan köpa Cobra Roadster 7 sätena, då det är lite lång ner till Dalhems så skulle det vara bra om det fanns någon lite mer norrut.

Eller fins det någon annad leverantör av säten ??

Vad har alla som bygger för säten?

Själv står vi nu inför 1:a besiktningen men vill gärna ha in säterna. Det finns ca 42 cm tillgodo, men det gåt nog att trycka ner en bredare stol.

post-3-1073132746.jpg

Link to comment
Share on other sites

Krister,

Har tänkt att bygga mig egna stolar, liknande som sitter i Westfieild.

Stålrörskonstruktion plåtklädd och med egensydd vinyl/skinnklädsel( kommer att få hjälp av en tapetsör)

Hade faktiskt tänkt att tillverka stolarna till försäljning om dom blir bra, arbetet med detta hade tänkt påbörjas i Januari och förhoppningsvis också vara klart då med.

Bredden på stolen gör att det passar till det smala chassiet trots att jag själv bygger det bredare ifrån McSorley.

Har egna maskiner som gör att jag skulle klara av att genomföra detta själv.

Caper :D

Link to comment
Share on other sites

När jag kommer så långt som till stolarna så blir det nog en beställning från england, det skiljer trots allt 40% på priset.

Har dock inte kollat frakten än

Link to comment
Share on other sites

varför måste alla stolar vara så tunga ????

jag har inte hittat någon stol under 5 kilo och då är det kevlar och kostar ca: 11.000 STYCK !!!!!!!

gocartstol blir det nog för min del.. man sitter bra, den är lätt, och kostar inte skortan... :)

Link to comment
Share on other sites

Stolarna som Micke med FasT på Rejsa.nu har ser ju klart trevliga ut rent viktmässigt, men jag kommer nog att satsa på lite bekvämare stolar så jag inte får sittsår efter några mil (benig röv ;) )

Link to comment
Share on other sites

Jag har köpt roadster 7 stolar till mitt bygge.

Jag skulle köpa dom själv ifrån England men fick i stället ta dom genom dalhems

p.g.a. frakten från england och hit.

Jag fick svar från cobra att i.o.m. att jag inte hade något fraktavtal med någon speditionsfirma

så skulle frakten kosta xxx £ (kommer ej ihåg exakt).

Men det lönade sej inte att köpa dom själv från england på det viset iallafall.

Dalhems hade ju ett fraktavtal så att det var minimal skillnad prismässigt till slut.

Ska någon köpa från cobra direkt så kolla frakten först, eller försök köpa genom ditt jobb eller någon kompis som kan fixa frakten och som har avtal med speditör.

annars kan det bli svindyrt innan du har stolarna hemma...

Till saken hör att det blev många "mailvändor" med Jörgen på Dalhems och när väl stolarna kom

så hade han ändå inte fattat sej på cobras listor och jag fick stolar utan bälteshål. :angry:

Jag förklarade det ändå flera gånger innan, men han hade tagit för givet att det var standard men det var solklart ett option och det framgick även tydligt på deras hemsida... tyvärr...... :(

Link to comment
Share on other sites

Krister,

Har tänkt att bygga mig egna stolar, liknande som sitter i Westfieild.

Stålrörskonstruktion plåtklädd och med egensydd vinyl/skinnklädsel( kommer att få hjälp av en tapetsör)

Hade faktiskt tänkt att tillverka stolarna till försäljning om dom blir bra, arbetet med detta hade tänkt påbörjas i Januari och förhoppningsvis också vara klart då med.

Bredden på stolen gör att det passar till det smala chassiet trots att jag själv bygger det bredare ifrån McSorley.

Har egna maskiner som gör att jag skulle klara av att genomföra detta själv.

Caper  :D

Hej Jörgen

Låter intresant...... Vad kommer priset att landa på ... Sådär mellan tummen och lillfingret? ;)

///Krister

Link to comment
Share on other sites

Några svar på säten från England

Burton vill ha £165.01 per säte + £40 i frakt per säte. Vilket skulle bli 2591,41 SEK/st med dagens kurs

Merlin vill ha £499,40 för 2 säten med frakt = 6 312,92 SEK <_<

Väntar fortfarande in svar från fler firmor och bl.a den där Örebrofirman

Detta gäller Cobra Roadster 7

Link to comment
Share on other sites

Priset på stolarna (mellan tummen och p-fingret) borde nog hamna nånstans vid 2500-3500 styck,i ett mycket bra vinylkvalitet och om man vill ha äkta skinn blir det nog ca: 4500:- per par.

Kommer nog inte att sy upp skinn ,det är sv-ndyrt med matrialet, om inte nån nu absolut vill.

Vikten kan va svårt att säga så här på detta tidiga stadium, får nog återkomma med detta senare.

Caper ;)

Link to comment
Share on other sites

Några svar på säten från England

Burton vill ha £165.01 per säte + £40 i frakt per säte. Vilket skulle bli  2591,41 SEK/st med dagens kurs

Merlin vill ha £499,40 för 2 säten med frakt = 6 312,92 SEK  <_<

Väntar fortfarande in svar från fler firmor och bl.a den där Örebrofirman

Detta gäller Cobra Roadster 7

Utgångspriset hos Dalhems låg på 2890:- /st. när jag köpte mina.

Det lär väl finnas utrymme för prutning där det är ju inte svårt att gissa

me de påläggen som dom har på sina saker.

Får man ner priset lite så är det inte så stor skillnad om man ska lägga

40£ per säte i frakt från england....

Link to comment
Share on other sites

Det finns ju ett par alternativ som att bygga själv (alu eller glasfiber). kapa säten från skroten (en del jobb och kräver fortfarande ny klädsel), befintliga säten från bilar med smala säten (bussar, minivans, kanske stolar från en R5 passar i ett breddat chassi)...

Link to comment
Share on other sites

Det finns ju ett par alternativ som att bygga själv (alu eller glasfiber). kapa säten från skroten (en del jobb och kräver fortfarande ny klädsel), befintliga säten från bilar med smala säten (bussar, minivans, kanske stolar från en R5 passar i ett breddat chassi)...

Jag har sett ett bygge där man lyckats klämma ner Recaro-stolar från Opel Manta, men om de är modifierade eller inte vet jag tyvärr inte :unsure:

Link to comment
Share on other sites

Fick ett till svar idag från Europa Spares

2 Stolar med bältesuttag: 5023:- inkl frakt

vad det för "Cobra Roadster 7" stolarna ???

hade dom inte varit så tunga så hade ja sammbeställt med dig.. :(

ja menar 17 kilo !!!!! för 2 st stolar .... :( :(

Link to comment
Share on other sites

varför måste alla stolar vara så tunga ????

jag har inte hittat någon stol under 5 kilo och då är det kevlar och kostar ca: 11.000 STYCK !!!!!!!

gocartstol blir det nog för min del..  man sitter bra, den är lätt, och kostar inte skortan...   :)

tjo... :D:D

idag hittade jag en begagnad stol hos en polare....

den ser ut som f*n .. smutsig och hål i klädsen... :(

jag skall ta den till en sadelmakare imorgon och kolla vad det kostar att klä om den....

det gör inget om det kostar lite extra då den är i KEVLAR !!! :D :D :D

å ja vågar inte berätta vad jag får ge för den för då tycker ni inte om mig längre.... :D ;) :D ( iof vem säger att ni gör det nu ? :blink: )

Link to comment
Share on other sites

Fick ett till svar idag från Europa Spares

2 Stolar med bältesuttag: 5023:- inkl frakt

vad det för "Cobra Roadster 7" stolarna ???

hade dom inte varit så tunga så hade ja sammbeställt med dig.. :(

ja menar 17 kilo !!!!! för 2 st stolar .... :( :(

Jepp...det är för 2 st Roadster7 stolar inkl frakt

Link to comment
Share on other sites

Mummel mummel....

gissa om kevlarstolen är ca: 2 cm för bred för Budda...  icon_bigcry.gifbanghead.gificon_bigcry.gif

Kan du inte svetsa om kardantunneln lite och förskjuta den åt passagerarsidan? Det är ju inte ens en rörtjocklek det handlar om...

Link to comment
Share on other sites

kolla var de tagit breddmåttet för den kanske går fritt vid rören på sidorna och då är det ju bara att justera plåten med en liten bula (på kardantunneln)

Där är ett par som säljer bussäten på blocket nu för ca 500kr/st minns inte exakt pris.

Link to comment
Share on other sites

ja skall snacka me min morbror som är en hejjare på glasfiber iaf...

han har byggt ca: 10 st surfbrädor så han får nog hjälpa till...

blir att bygga om stolen lite... :huh:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...