Jump to content

lowcat7

Forumdeltagare
  • Posts

    15
  • Joined

  • Last visited

Reputation

0 Neutral

Profile Fields

  • Locost-status
    Bygger locost
  1. Jag fick mina Mikuni av en bekant, dom har suttit på en Suzuki 1100 och nu sitter dom en Ford CVH 1600 i min S7. Huvudmunstyckena var 1,275 mm orginal men det var för snålt. Jag köpte 1.3mm (dom kostade 18Kr st) och det blev mycke bättre,tidigare blev tändstiften vita för dom gick för snålt. Insuget är hemgjort. Motorn varvar över 9000. Fördelen med Mikuni är att dom tar ingen plats i jämförelse mot Weber, och plats är det ju ont om. Lycka till.
  2. Tänk på att det inte bara är utblåset som låter, det låter lika mycket från insuget om det inte dämpas . Stampa ljudämparen med "diskbollar" funkar bra, spelar ju ingen roll om bilen blir lite slö bara det klarar besiktning. Lycka till.
  3. Hej. Jag besiktade min seven i sommras och det jag fick nerslag var just sidoblinkers. Jag hade satt dom precis under infästningen till backspegeln, men jag fick flytta ut dom på ytterkant av backspegeln, en mycket provisorisk lösning men det gick igenom andra gången. Dom sa att vinkeln sedd bakifrån blev mer än 20 grader (max 5 grader får det vara). Lycka till.
  4. PS: Speglarna köpte jag hos "realcar",tror dom kostade under 300 par. F1 stuk.
  5. Min Dalton är byggd enligt boken. Det jag fick kompletera (SFRO ville) med var ett motsvarande tvärstag i motorummet (ett är ju svetsat från torpedväggen och nästan fram till övre bärarmen som boken visar) men det "motsvarande" staget går att skruva loss, annars får man inte ur motorn vid ev. ras. Jag fick även kompletera tvärstaget som ligger bak under bakaxeln med ett likadant på höger sida. Galonen som är för utomhus som täcker den lilla kofferten ligger ganska tajt, så den fladdrar inte störande mycket, testade med full gas på vägg i 170km och det höll.
  6. Kul att gasa. Jag har oxå en CVH motor i min "Dalton" men man vill ju alltid ha mera kraft. vet du var det vem som säljer vassare kam till CVH (i sverige)? Mvh Ivar
  7. Jag börjar med "jälarna" på sidan som är tillbehör för båtar där dom sitter som ventilation för just motorrum. Luftintaget på noskonen gjorde jag med sticksåg och tryckte ner plasten i bak-kant ,plastade sidorna med glasfiberspackel. Tänk på att lägg i något lämpligt (något som inte glasfiberspackel fastnar på tex fet plast) så att hålen blir lika på båda sidor. Skärmar o noskon köptes av Peter Lilja ca 3000. Jag har inte hans nummer kvar. Lycktorna är från Citroen CV2 ,tror det var årmodell -88. Och lite övrigt: Stolarna är modell Cobra modell "CUB". Fälgarna är breddade Saab 9000 8, 3/4 bak 6 fram. Motorn är en Ford CVH med 4 Mikuni från Suzuki. Lådan är Ford 4vxl från Escort 70 talare, bakaxel från samma. Lycka till med era byggen. PS: våren närmar sej.
  8. Fick min locost "Dalton" godkänd lagom till semestern, 2a semesterdagen så det har blivit ca 300 mil i sommar. Skall prova att lägga in en bild.Fotot är taget utanför bilprovningen i Visby. PS: Ge inte upp era byggen för det är jä.... kul.
  9. Bilder på min Dalton (om det funkar).
  10. SFRO slutbesiktade min "Dalton" i fredags och det gick bra, dB värdet blev 84,36 (-1 dB) . Nu återstår svensk bilprovning, sen jäää......ar. Anmärkningen var att det saknades låsmutter till panhardstaget och att 4st M8 skruvar var lite för korta, vilket jag åtjärdade samma kväll jag kom hem. YES YES YES..Full fart spar tid!
  11. Jag köpte Cobrastol modell "CUB" som har löstagbart nackstöd. Jag tror att det är samma bredd som roadster 7, men väger bara 4,5kg. Jag beställde dom genom Dalhems så med frackt och allt gick dom på 5000:- paret.
  12. Placera motorn så nära (med låda monterad) torpeden som möjligt ca:2cm ,och om du har hjul på bilen så håll koll på hur tråget, bör inte ligga närmare än 7cm från backen. Du får palla upp motorn med träklossar eller vad du har att tillgå. PS: Är inte pintomotorn hög som en hyvelbänk???
×
×
  • Create New...