Jump to content

Backventil bromsservo!


pixbo

Recommended Posts

Det är en backventil för att hålla kvar vacuumet vid t.ex. acceleration motorstopp. etc, vid fullgas så har du inget vacuum och dutan den så får du bromsar utan servoverkan

Link to comment
Share on other sites

Bromsservo behövs verkligen inte i våra små lätta bilar..

Jag kör utan och det går hur bra som helst att bromsa!

Bromsservot i en av mina bruskbilar, en volvo 142 valde att gå sönder, började läcka..

Så jag tog bort slangen, går ju såklart lite tyngre att bromsa men, inget som stör tycker jag.

Link to comment
Share on other sites

men mindre diameter ger samma resultat som att ändra utväxlingen mellan cylinder och pedalen, mer kraft längre slag, längre slag känns lastbil ;)

inte helt sant, med längre slag blir de juh som du säger "mer lastbil"... svampig alltså, men mindre dia. så får man en "fast" pedal samtidigt får man ett högre tryck... =lättare bromsning

Link to comment
Share on other sites

men mindre diameter ger samma resultat som att ändra utväxlingen mellan cylinder och pedalen, mer kraft längre slag, längre slag känns lastbil ;)

inte helt sant, med längre slag blir de juh som du säger "mer lastbil"... svampig alltså, men mindre dia. så får man en "fast" pedal samtidigt får man ett högre tryck... =lättare bromsning

Men med mindre diameter får du längre slag.

Eftersom det handlar om volym.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...