pixbo Posted May 7, 2005 Share Posted May 7, 2005 Har en bränslepump från -88 Sierra, Pintomotoriserad mig veteligen.Finns en gul resp. svart anslutning på pumpen.Vad är plus och vad är gjord. Anyone? mvh Pixbo :icon_blink: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thomas Posted May 8, 2005 Share Posted May 8, 2005 kör den i ett fotogenbad eller liknande och prova. där den ger mest är rätt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gustav Sundberg Posted May 8, 2005 Share Posted May 8, 2005 Tittade på en pump idag som jag har på hyllan. Den svarta anslutningen satt det en brun kabel på, den andra minns jag inte.. Mest troligt så är svart till jord och gul till plus. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jonte Posted May 8, 2005 Share Posted May 8, 2005 *s* Jag vet inte om jag ska skratta eller gråta när jag ser denna tråd. Min bränslepump från Sierran gav upp idag. Tur att man inte var allt för långt bort från bebodda trakter. Ska kolla om jag får tag i en imorgon. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marcus a Posted May 8, 2005 Share Posted May 8, 2005 Svart är ju jord överallt annars i sierran så jag satte på vinns eller förlust på jorden där och körde, funkar kannon :) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
pixbo Posted May 8, 2005 Author Share Posted May 8, 2005 Marcus A,du rockar! Tack så mycket! mvh Pixbo :thumbup: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gustav Sundberg Posted May 9, 2005 Share Posted May 9, 2005 *s*Jag vet inte om jag ska skratta eller gråta när jag ser denna tråd. Min bränslepump från Sierran gav upp idag. Tur att man inte var allt för långt bort från bebodda trakter. Ska kolla om jag får tag i en imorgon. Hade du bott lite närmare umeå hade du fått byta min pump mot ett Maxmål... Men jag är rädd att det blir lite kallt på bussgods från v-ås. :P Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jonte Posted May 9, 2005 Share Posted May 9, 2005 attans :( Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
DIRAVI Posted May 10, 2005 Share Posted May 10, 2005 *s*Jag vet inte om jag ska skratta eller gråta när jag ser denna tråd. Min bränslepump från Sierran gav upp idag. Tur att man inte var allt för långt bort från bebodda trakter. Ska kolla om jag får tag i en imorgon. Hade du bott lite närmare umeå hade du fått byta min pump mot ett Maxmål... Men jag är rädd att det blir lite kallt på bussgods från v-ås. :P Kanske erbjudandet kan gölla gräsmyrsbor även, och inte bara västeråsbor ;) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
therealpinto Posted May 10, 2005 Share Posted May 10, 2005 Svarta *kablar* är +12v (med tändning på) i Fords (Boschs...?) värld annars, men bruna kablar är alltid jord. /Gustaf Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marcus a Posted May 10, 2005 Share Posted May 10, 2005 Svarta *kablar* är +12v (med tändning på) i Fords (Boschs...?) värld annars, men bruna kablar är alltid jord./Gustaf :) Så fel man kan ha... Funkar gör det iaf!!! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gustav Sundberg Posted May 10, 2005 Share Posted May 10, 2005 *s*Jag vet inte om jag ska skratta eller gråta när jag ser denna tråd. Min bränslepump från Sierran gav upp idag. Tur att man inte var allt för långt bort från bebodda trakter. Ska kolla om jag får tag i en imorgon. Hade du bott lite närmare umeå hade du fått byta min pump mot ett Maxmål... Men jag är rädd att det blir lite kallt på bussgods från v-ås. :P Kanske erbjudandet kan gölla gräsmyrsbor även, och inte bara västeråsbor ;) Tja.. inget är väl omöjligt :) Behöver du den eller? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Arrowsmith Posted May 10, 2005 Share Posted May 10, 2005 attans :( Jag sålde av mina pumpar jag fick hem i stort sett direkt.... Det var lite dålig timing av dej Jonte, synd att du inte rasade din insprutarpump innan jag krängt den sista :( Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
conco Posted May 10, 2005 Share Posted May 10, 2005 Jonte!!! Det finns en beg-pump till salu på www.westfield.se Kolla salugrejerna Conco Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jonte Posted May 11, 2005 Share Posted May 11, 2005 Köpte en begagnad igår på skroten för 500:-, men jag ska kolla in westfield.se Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
DIRAVI Posted May 11, 2005 Share Posted May 11, 2005 *s*Jag vet inte om jag ska skratta eller gråta när jag ser denna tråd. Min bränslepump från Sierran gav upp idag. Tur att man inte var allt för långt bort från bebodda trakter. Ska kolla om jag får tag i en imorgon. Hade du bott lite närmare umeå hade du fått byta min pump mot ett Maxmål... Men jag är rädd att det blir lite kallt på bussgods från v-ås. :P Kanske erbjudandet kan gölla gräsmyrsbor även, och inte bara västeråsbor ;) Tja.. inget är väl omöjligt :) Behöver du den eller? Tja, jag behöver en till soppapump framöver, för catchtanken, och tänkte en sierapump kanske funkar :) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marcus a Posted May 12, 2005 Share Posted May 12, 2005 *s*Jag vet inte om jag ska skratta eller gråta när jag ser denna tråd. Min bränslepump från Sierran gav upp idag. Tur att man inte var allt för långt bort från bebodda trakter. Ska kolla om jag får tag i en imorgon. Hade du bott lite närmare umeå hade du fått byta min pump mot ett Maxmål... Men jag är rädd att det blir lite kallt på bussgods från v-ås. :P Kanske erbjudandet kan gölla gräsmyrsbor även, och inte bara västeråsbor ;) Tja.. inget är väl omöjligt :) Behöver du den eller? Tja, jag behöver en till soppapump framöver, för catchtanken, och tänkte en sierapump kanske funkar :) Ta inte en sierra pump, Är så fula:) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
DIRAVI Posted May 15, 2005 Share Posted May 15, 2005 *s*Jag vet inte om jag ska skratta eller gråta när jag ser denna tråd. Min bränslepump från Sierran gav upp idag. Tur att man inte var allt för långt bort från bebodda trakter. Ska kolla om jag får tag i en imorgon. Hade du bott lite närmare umeå hade du fått byta min pump mot ett Maxmål... Men jag är rädd att det blir lite kallt på bussgods från v-ås. :P Kanske erbjudandet kan gölla gräsmyrsbor även, och inte bara västeråsbor ;) Tja.. inget är väl omöjligt :) Behöver du den eller? Tja, jag behöver en till soppapump framöver, för catchtanken, och tänkte en sierapump kanske funkar :) Ta inte en sierra pump, Är så fula:) Nu är ju jag inte så intresserad av pumpens utseende, mer av dess funktion ;) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
svante Posted May 26, 2005 Share Posted May 26, 2005 Kopplade min bränslepump på den gulsvarta ledningen, läge 2 på tändningslåset(sierra "original") men den bryts ju då man vrider till startmotorn... :icon_angry: Ska den kopplas till någon annan anslutning eller????? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts