Jump to content

Seven träff till våren kanske?


Per Wackt

Recommended Posts

Jag har märkt lite intresse på olika håll, så därför väcker jag frågan.

Finns det något utbrett intresse att träffas alla vi som tillbringar alldeles för mycket tid här och i garaget med våra seven bilar?

I så fall...

Var i Sveriges avlånga land ?

När?

Hur ? Vad ska vi göra vid en träff ? Studiebesök, banträff, fler förslag finns säkert. Se så va lite kreativa nu !

Link to comment
Share on other sites

En garageträff under vintern tycker jag skulle vara kul :D Det kanske till och med skulle gå att ha en rad garageträffar i vinter. Det behöver ju inte vara så otroligt seriöst arrangerat och lite inspiration är ju aldrig fel!!??

Om någon är intresserad av ett byggsatsbygge så är alltid välkomna på besök hos mig i vårt föreningsgarage. Sen finns det ju fler byggen i GBG så man kan man ju ta flera garage samma kväll.

Link to comment
Share on other sites

En garageträff under vintern tycker jag skulle vara kul  :D Det kanske till och med skulle gå att ha en rad garageträffar i vinter. Det behöver ju inte vara så otroligt seriöst arrangerat och lite inspiration är ju aldrig fel!!??

Om någon är intresserad av ett byggsatsbygge så är alltid välkomna på besök hos mig i vårt föreningsgarage. Sen finns det ju fler byggen i GBG så man kan man ju ta flera garage samma kväll.

Jag kommer :P

Link to comment
Share on other sites

Det är väl inte så jätte många som har sina bilar klara så garageträff eller studiebesök röstar jag för. Vore riktigt kul och träffas och diskutera lite byggen.

Mina förslag till studie besök är någon av alla återförsäljare och byggare som finns. T.ex dala7, estfield, Roadster (westfield), Esther. Kanske gunnars garage och se den äkta varan.

Annars är garageträff i Göteborg en mycket bra idé. Fler ställen där det finns många byggen samlade ?

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Gbg!

Ja det e ju nära o bra...

Det e lite trist att man bor i Sundsvall!

Men vi är i allafall 2 st här uppe nu. Jag i s-vall o Svante i förorten Timrå.

Vi får fika destå fler gånger i varandras garage då för att väga upp mot de vi inte besöker i Gbg.

:D Här hänger vi inte läpp inte!!!

Link to comment
Share on other sites

Ja tyvärr så är det ju ganska stor spridning på alla byggen,

Vet inte om det är så jäkla skojsit att sitta i en seven i 60-70 mil :)

Men det går kanske bra:) om man inte testar så får man ju heler aldrig veta...

Link to comment
Share on other sites

Vet inte om det är så jäkla skojsit att sitta i en seven i 60-70 mil :)

Men det går kanske bra:) om man inte testar så får man ju heler aldrig veta...

Man kanske får planera rutten så man får en sevärdhet var x:te mil och pausa lite. Och givetvis inte rakaste vägen, utan efter den kurvigaste. Då kanske man skulle stå ut... ;)

Jag kommer gärna på en träff. Kanske någon kan bjuda mig på en åktur... :rolleyes: Undrar var och när Seven Days ska vara? Sist jag kollade på deras site så var där ingen ny info för detta året iaf. Jag missade det förra året.

Link to comment
Share on other sites

Undrar var och när Seven Days ska vara? Sist jag kollade på deras site så var där ingen ny info för detta året iaf. Jag missade det förra året.

Seven Days????

Berätta mer....

nån hemsida?

Link to comment
Share on other sites

Sök på "se7en days" så kommer du rätt. De har haft trackdays under några år, men 2003 blev det inget av olika anledningar.

Tyvärr så verkar deras hemsida ligga vilande = inget nytt på ett halvår!

Max Nyman och Peter Simons heter pojkarna som har haft hand om det.

Min bil blir klar till sommaren (om inget riktigt allvarligt inträffar) så en banträff vore trevligt. :)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Mycket snack och lite verkstad :D

Vad sägs att boka in en träff i Götet i slutet på Februari. Mitt garage är öppet. Vilka fler kan vi hälsa på? Acke? Pixbo?

Edited by Gripenland
Link to comment
Share on other sites

Jag kommer nog i såna fall, bor i uddevalla så jag har inte så enormt långt att åka. Kan tänka mig att åka längre också, om det skulle bli en träff i till exempel Stockholm, Helsingborg eller Västerås där många byggare verkar bo.

Link to comment
Share on other sites

Tyvärr passar slutet av februari mig väldigt dåligt, men med tanke på hur jag kommer att jobba under våren är det nog ren tur om jag kan komma på någon träff oavsett när det skall vara... :(

Link to comment
Share on other sites

Låter mycket roligt... Jag är klart intresserad av att kolla in andra byggen..

Inspiration kan man aldrig få för mycket av... :D

mitt garage består dock mest av lösa delar just nu... :unsure:

men det kan ju kanske oxså vara roligt att titta på.. :)

Link to comment
Share on other sites

En träff i Stockholms trakten tycker jag att det ska bli... Annars så få rman väl fixa fram lite saft och bullar och bjuda alla som vill komma:)

Hur många inregistrerade locost/seven bilar det i sverige?

Är det någon som har någon siffra på det:)?

Link to comment
Share on other sites

med för guds skull gubbar..

tänkte bättre tankar Tänk utstälning av färdig och pågåenfr byggen ..

Tänk Elmia Custom Motor Show...

Skaffa monter plats... o ragga medlemar... sammt få stora blickar på sina egna bilar från åskådare...

De Tycker Jag ....

de flesta här går la på den utstälningen... !!???

Link to comment
Share on other sites

Inte för att jag vill komma här och va Herr Pessimist. Men jag tror att det kan va rätt svårt att få med några bilar i alla fall till i år. Vi i attitudemotorclub har varit med nu några år men det är inte lätt att få plats. Våra bilar har varit spikade nu sen i början av december. Och det är mässledningen som bestämmer vilka bilar vi ska ha med, givetvis får vi komma med förslag. Så köpa sig en plats går inte utan man måste ha riktigt intressanta bilar att komma med...

Link to comment
Share on other sites

Jag tror att "vår" sorts bilar är ytterst intressant. Det är ganska annorlunda mot alla dessa Fast & furious kopior.

Jag har personligen inget att visa i år.....men kanske nästa :rolleyes:

Link to comment
Share on other sites

Jag tror att "vår" sorts bilar är ytterst intressant. Det är ganska annorlunda mot alla dessa Fast & furious kopior.

Jag har personligen inget att visa i år.....men kanske nästa  :rolleyes:

Det tror jag också... skulle vilja se hela elmia fullt av sjuor !!!!!! Det jag menar är att man måste nog va ute i god tid för att komma med.

Link to comment
Share on other sites

kanske inte i år men nästa år .. kan vi va me...

Med Färdig ochy pågående byggen...

jag ska ju börja i sommar o bygga..

o jag bor bara 15min från elmia...

T.ex 3 färdiga 2 pågående ..

föresten så svårt är de inte att få en plats..

JRC - Jönköping Racing fick en plats ganska lätt men de hade bara 2 bilar men deras montr va ganska stor...

Så vad säger ni ska vi börja klura lite på elmia till nästa vår eller.. lika bra o börja tidigt..

/hellman

Link to comment
Share on other sites

Låter mycket intressant.....

vi får väl se till att bli en löst sammansluten förening, så kanske det blir lättare i byråkratin kring utställningar och banträffar

Link to comment
Share on other sites

vore ju kul att hyra en bana eller så en fin sommardag....

Jag bor så gott som granne med Bilsports superstage bana  det vore kanske med intressant.....

Hmm.. har för mig att jag läst på rejsa.nu att Bilspört har "ensamrätt" på att hyra den ???

( men våra bilar bör ju iof kunna köra under alla bommar som finns.. :D )

Link to comment
Share on other sites

vore ju kul att hyra en bana eller så en fin sommardag....

Jag bor så gott som granne med Bilsports superstage bana  det vore kanske med intressant.....

Hmm.. har för mig att jag läst på rejsa.nu att Bilspört har "ensamrätt" på att hyra den ???

( men våra bilar bör ju iof kunna köra under alla bommar som finns.. :D )

det kan jag inte tänka mej att dom har.....

det förekommer mycket mer aktivitet på det flygfältet än bilsports....

Power meet är väl ett av de större andra...

förövrigt används det som en trafikövningsbana åt körskolorna med....

Link to comment
Share on other sites

det som stod på rejsa.nu var detta...

Jag pratade med en av bilsportsnubbarna när STCS var där och körde. Han sa att dom inte hyr ut fältet... alla träffar där ska vara i bilsports regi. Detta pga att dom enligt vad han sa "inte ville ha en massa inofficiella tider som snurrade runt" En knasig inställning tycker jag

därefter framkommer att det är en bilskola som "äger" platsen..

hur sant detta är har jag dock ingen aning om..

hela tråden finns att läsa här..

http://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=6853...port+superstage

Link to comment
Share on other sites

det som stod på rejsa.nu var detta...

Jag pratade med en av bilsportsnubbarna när STCS var där och körde. Han sa att dom inte hyr ut fältet... alla träffar där ska vara i bilsports regi. Detta pga att dom enligt vad han sa "inte ville ha en massa inofficiella tider som snurrade runt" En knasig inställning tycker jag

därefter framkommer att det är en bilskola som "äger" platsen..

hur sant detta är har jag dock ingen aning om..

hela tråden finns att läsa här..

http://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=6853...port+superstage

det är inte en bilskola som äger fältet det är Emmaboda kommun....

Åke's trafikskola sköter halkbaneträningen där .

Jag vet inte om dom på åke's kanske sköter rörelsen åt kommunen eller något...

äger den gör dom inte....

Bilsports tider skulle väl kanske bli urvattnade om var och varannan människa ska sprida mer och mindre seriösa tider på nätet, det kan jag förstå faktiskt...

det är nog Åke's trafikskola som ska bearbetas vad det gäller hyran skulle jag tro...

Åkes Trafikskola

Järnvägsgatan 32, 361 30 EMMABODA

tel: 0471-137 70

Link to comment
Share on other sites

Vad sägs att boka in en träff i Götet i slutet på Februari.

Lessen Gubbar, men det ser tufft ut att få i hop någon träff i slutet av februari. Jag har inte tid att dra i det hela. Jag gör ett nytt försök när det har lugnat ner sig en smula. Förhoppningsvis i mars någån gång.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...