Fredrik i Trollhättan Posted November 26, 2006 Share Posted November 26, 2006 Är inne på samma spår. En axel som inte är rund kan inte rotera i fästet. Man kanske kan stoppa i en fyrkantsprofil i en annan och på så sätt får en kollapsbar enhet... Det där med dubbel D fattar jag inte. tror jag behöver en bild... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kenneth Lundblad Posted November 26, 2006 Share Posted November 26, 2006 Hur fungerar den? Vilken del ger med sig? Den trycks ihop vid pilarna på den här bilden //Kenneth Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Michael Th Posted November 26, 2006 Share Posted November 26, 2006 dubbel d axeln ser ut som 2 st Dmed den flata sidam mot varan.. eller en rund axel som man fräst 2 platta sidor på sedan finns det rör som passar på.. smidigt då axeln kan skjutas ihop.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alverby Posted January 19, 2007 Share Posted January 19, 2007 Dammar av tråden !!!!!!! Om man använder knutar med känt matrial och rör med känt matrial. Och svetsar samma allt så måste det vell bli godkänt??????? Vet att jag någon stans sett nya knutar som var framtagna för att använda till styrnigen. Dom gick att svetsa och var av känt matrial. Kolapsbarheten lös sig med två fyrkantiga rör i varandra. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thomas Posted January 19, 2007 Share Posted January 19, 2007 De är ju svetsade på fabriken så känner man till material och vilken svetsmetod o matrialtillförsel man ska ha så måste det va ok. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tommy Posted January 28, 2007 Share Posted January 28, 2007 Lånar denna tråd! Någon som vet art, nr på lagringen i torpedväggen till Sierra rattstången? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fredrik i Trollhättan Posted January 28, 2007 Share Posted January 28, 2007 (edited) Kanske jag kan hjälpa dig där. Bussningen är märkt med följande kryptiska information: 83BB-3513-AB 177526 samt på ett annat ställe: 83BB-3K570-AB G35190 Inte vet jag hur ett ford-artikelnummer ser ut... Dessutom har den inte mindre än två stycken ford-loggon på sig så det är förmodligen ingen universal... :lol: Edit: Detta gäller gummiringen som sitter i torpeden.... Edited January 28, 2007 by Fredrik i Trollhättan Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
BeLo Posted January 28, 2007 Share Posted January 28, 2007 85 spänn kostade en komplett lagring på Ford i Karlstad. Numret har jag tyvärr inte. Bengt Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thomas Posted January 29, 2007 Share Posted January 29, 2007 Volvo 740 har också en lagring (nållager) det tog jag från en skrotad bil o det var i kanonskick Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.