Jump to content

Fälgar


24-Seven

Recommended Posts

Är det någon som har bra tips på var man kan få tag på fälgar?

dom vanliga återförsäljarna: Svenska fälg, Specialfälgar, Gummihuset, Alvén Ingvarsson, OLC Brorssons, Amring m.m. har varken någon modell jag gillar eller rätt storlekar... :(

Söker fälgar till en Westfield, tänkte försöka pressa in 9x16 bak och 7x16 fram (108/4)

Mvh Martin - Westfield under uppbyggnad

Link to comment
Share on other sites

..............30k........Tell me about it............... :( :( :(

har letat snygga fälgar i ett par år nu med volvocirkel

och unjefär rätt offset

finns enormt litet utbud med volvocirkel tycker jag.

tänk den som hade 100 x 4 eller något...

då jäklar dräller det av olika fälgar.... :(

Link to comment
Share on other sites

Inget ont om 13 tummare, jag har förstått att det är det som gäller bland alla banåkare, hade jag velat ha det hade jag köpt något liknande dom du har = superlätta

Men jag tycker att fälgar är en så stor del av bilens utseende att jag inte kan tänka mig att ha något som ser för klent ut, tycker att sjuan får en mycket kraftfullare och brutalare framtoning med djupa breda fälgar bak... även om det talar emot lättvikts argumenten.

Måste tyvärr erkänna att jag gillar den tyska stilen :icon_oops: ... (bifogar bild)

Om jag skall köra bana någon gång, får jag skaffa några 13" plåtisar med R- däck,

post-3-1114374059.jpg

Link to comment
Share on other sites

9x13 hade varit trevlig, men det är ännu svårare och dyrare att få tag på, förutom minilight kopior har jag bara hittat splitfälgar = $$$ och att få tag på däck i den dimensionen (som inte är R-däck) är stort sett omöjligt.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...