Chrillej82 Posted Thursday at 04:43 PM Posted Thursday at 04:43 PM Hej! Har länge varit sugen på att bygga en egen locost-seven. Men då jag är 204cm lång så har jag velat fram och tillbaka om det går att få plats i en utan att behöva ha skohorn när man ska i och ur. Jag tänkte utgå från ett McSorley 442E ritning, men göra den lite bredare och lite längre i sittbrunnen. Skulle gärna även ha en bur monterad på den, då jag troligtvis kommer ta några varv på bana också. När jag sitter i min Sparco sitta-still-stol så mäter jag cirka 103cm från undersida stol upp till toppen på hjässan. Är det för långt för att det inte ska se konstigt ut att sitta i en locost? Är det någon här som har erfarenhet av att någon i min längd fått plats i en locost eller själv är i min längd och har något tips? Tacksam för alla tips som jag kan få. 🙂 Mvh//Christian Quote
Klubbsson Posted 6 hours ago Posted 6 hours ago Välkommen till vårt forum! Finns som inget som hindar att du anpassar den helt efter dina behov. Kommer inte se det minsta konstigt ut heller, det som är roligt med sjuor är ju att dom finns i alla former och variationer. Om du ökar axelavståndet och spårvidden med 10cm vardera så märker man nog ingen skillnad som vanlig söndagsåkare på banan. 1 Quote
Recommended Posts