Göran Nilsson Posted May 18 Posted May 18 Hej Nu har jag hunnit köra en hel del och är väldigt nöjd med det mesta, visserligen med en del efterarbete. Det är en grej jag inte hittat någon förbättring på å det är vindbrus/buller i hjälmen. Oljudet ökar vid 80km/h och uppåt. Jag använder heltäckande hjälm och jag har siliconpluggar i öronen. Jag har försökt med att tejpa visiret tätt - ingen skillnad. Jag har olika halskragar med varierande täthet mot hjälmen - ingen påverkan. Nu senast tillverkade jag en ”vindavvisare” , se foto - resultatet var nedslående ingen märkbar förändring. Jag söker råd på hur jag kan minska bullret. Quote
Christer J Posted May 18 Posted May 18 (edited) Prova en annan hjälm. Jag har en gammal HJC som är tyst. Jag köpte nyss en Nolan N90-3 och den låter så illa att den står på hyllan oanvänd. Tanken med den var att kunna ha BT headset, det låter jättebra när man står still, men helt ohörbart över 60. Edited May 18 by Christer J 1 Quote
Göran Nilsson Posted May 19 Author Posted May 19 Nu har jag hört från flera personer att det kan va stor skillnad hur hjälmen påverkar det upplevda bullret. Jag gjorde en enkel test med två stycken skumgummi rondeller som jag placerade över öronen å det dämpade oljudet mer än vindavvisaren. Quote
Recommended Posts