Michael Posted September 16, 2005 Share Posted September 16, 2005 Indyn har bokmått men tuneln är smalare tror jag. Vidare är den utrustad med stående pedaler därav den bättre platsen för långa förare. Beskriv vilka mått du vill ha så kan jag mäta så du kan jämföra. Det enda platsproblemet med pinton är höjden vad jag kan förstå. Lev väl Michael W Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
_coffe_ Posted September 16, 2005 Author Share Posted September 16, 2005 okej, så en indy är helt i bokmått?? eller vad är det för skillnad annars?? jag tycker den ser längre ut?! du får gärna ta måttet mellan dina motorfästen, om det inte blir allt för bökigt... så att ja vet hur brett det blir.... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Acke Posted September 17, 2005 Share Posted September 17, 2005 Michael: orkar du a en bild på dina pedler vore de great.. :) jag kommer ihåg att jag blev imponerad över enkelheten, men kommer inte ihåg hur det var gjort.. ( minne guldfisk. :( ) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
_coffe_ Posted September 17, 2005 Author Share Posted September 17, 2005 du får gärna lägga upp bilden här om du vill. så kan jag också få se hur det ser ut :D Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Michael Posted September 17, 2005 Share Posted September 17, 2005 (edited) Avståndet mellan motorfästena jag förstår inte riktigt vilket mått du efterfrågar är det hur bred motorn är? Michael Edited September 17, 2005 by Michael Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Michael Posted September 17, 2005 Share Posted September 17, 2005 fy vad knöligt det är vill ni ha bättre bilder så skriv till mig på wanstrom@glocalnet.net så skickar jag bättre jag har massor från bygget Michael Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
_coffe_ Posted September 17, 2005 Author Share Posted September 17, 2005 ja precis... måttet mellan där du bultar fast motorn, alltså hur bred den är mellan motorfästena och hur mycket plats den tar i motorrummet på bredden.... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Michael Posted September 18, 2005 Share Posted September 18, 2005 Det har jag tyvärr ingen utrustnning för att mäta motorns bredd med precition. Vad skall du med måttet till motorn är relativt smal och det finns massor av plats vid sidorna. Michael W Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Michael Posted September 18, 2005 Share Posted September 18, 2005 m2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
_coffe_ Posted September 18, 2005 Author Share Posted September 18, 2005 nä, ja bara funderar på platsen i bokramen och hur mycket plats det finns?! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Michael Posted September 18, 2005 Share Posted September 18, 2005 En rover v8 får platts Michael W Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
_coffe_ Posted September 18, 2005 Author Share Posted September 18, 2005 åhå, men de borde jag ju inte ha några problem då :prop: är indyn längre än boken?? tycker det ser så ut på jontes bilder, eller blir man förvirrad bara för att den är svart?? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
BeLo Posted September 18, 2005 Share Posted September 18, 2005 fy vad knöligt det är vill ni ha bättre bilder så ... Ett tips är att skapa ett fotoalbum på http://groups.msn.com/Super7Karlstad. Det kostar gratis! Hälsningar, Bengt Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
_coffe_ Posted September 25, 2005 Author Share Posted September 25, 2005 Tack för tipset BeLo! Kommer att samla lite bilder och sånt här i fortsättningen: Mitt fotoalbum Givetvis kommer jag att slänga in någon bild här också, men inte lika många :) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
_coffe_ Posted September 25, 2005 Author Share Posted September 25, 2005 föresten, för att ni inte ska tro att det inte händer någonting så ska jag berätta att jag har blivit färdig med botten av ramen på skivan nu... 10 cm bredare blev den... blir längden bra eller ser det skumt ut i proportionerna?? vill ha en lite bredare bil, men det får inte se konstigt ut!! Urstad här på forumet hjälper mig att fixa rör till ett bra pris, så snart blir det även lite kapning och svettsning.... längtar tills jag får ramen på "fötter" :D Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Janne L Posted September 26, 2005 Share Posted September 26, 2005 (edited) Hej! Tror inte att det kommer att se konstigt ut! Har själv byggt ett 10 cm bredare chassi! Jag har nu avlägsnat färgen på A-armarna. m :D h Janne Edited September 26, 2005 by Janne L Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
_coffe_ Posted September 26, 2005 Author Share Posted September 26, 2005 Kanon, då vet jag att det är ett beprövat knep :D oh, ska bli skoj att få börja kapa å svetsa! inte alla som säger de :P Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
_coffe_ Posted September 28, 2005 Author Share Posted September 28, 2005 sådär, då var även nästa steg taget mot att få börja svetsa... beställde rören idag av Urstad.... 25kr/meter blev det.... Kollade med en annan snubbe i Varberg, han skulle ha 30kr/meter + moms :blink: ... så in i helvete dyrt!! Sen köpte jag mig även en flaska mison som jag står å pyser ut i garaget... får inte den där jävla reduceringsventilen att täta... håller på att bli tokig... har testat med hur många olika packninar och grejer som jag hittar... något som vet vad för packning det sitter där från början?? kork?? han jag köpte den av hade visst tappat bort den :mad: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Borken Posted September 28, 2005 Share Posted September 28, 2005 På min misonflaska sitter det en vit plast packning men jag har för mig att jag kört på kopparpackning med. H Borken Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
_coffe_ Posted September 28, 2005 Author Share Posted September 28, 2005 okej, jag testade en gummipackning, men den tätade inte riktigt bra ändå... eller rättare sagt, det läckte som ett såll... har testat med lite alla möjliga gummipackningar... ska in till varberg imorgon och låta något testa ventilen och se om den verkligen är riktig och så ska jag låta dom fixa fram en riktig tätning! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
s-o Posted September 28, 2005 Share Posted September 28, 2005 sådär, då var även nästa steg taget mot att få börja svetsa... beställde rören idag av Urstad.... 25kr/meter blev det.... Kollade med en annan snubbe i Varberg, han skulle ha 30kr/meter + moms :blink: ... så in i helvete dyrt!! Jag var och kollade pris på rör idag. 34,75kr/meter + moms. :blink:-smileyn beskriver min reaktion också. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Michael Th Posted September 28, 2005 Share Posted September 28, 2005 det brukar alltid vara en vit ``nylon´´ packning..jag byter den varje gång jag byter flaska.. det är ju högt tryck i flaskan så det är dumt att inte använda rätt grejer...jag brukar köpa packningarna på järnhandeln i flerpack.. liksom jag rekomenderar att köpa kontakt rör(dvs det som svetstråden ``åker´´ genom) i flerpack.. det fungerar mycket bättre om dom är friska och man blir gladare då :D plus att när man är som bäst i svetsar tagen brukar affärer ha stängt och det är frustrerande att inte kunna jobba vidare/ alternativt ha en dålig svets söm :mad: mvh Michael Th Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
_coffe_ Posted September 28, 2005 Author Share Posted September 28, 2005 Jag var och kollade pris på rör idag. 34,75kr/meter + moms. :blink:-smileyn beskriver min reaktion också. <{POST_SNAPBACK}> Läste i lokalblaskan idag att två företag i trakten har haft inbrott och blivit av med stål... Polisen misstänkte att det var bara för att priserna i Kina har stigit i höjden... Så det kanske är bäst att köpa upp och bunkra.... Men det är sjukt dyrt... Jag ska ju ändå ha 36 meter, det blir några kronor det :( det brukar alltid vara en vit ``nylon´´ packning..jag byter den varje gång jag byter flaska.. det är ju högt tryck i flaskan så det är dumt att inte använda rätt grejer...jag brukar köpa packningarna på järnhandeln i flerpack.. liksom jag rekomenderar att köpa kontakt rör(dvs det som svetstråden ``åker´´ genom) i flerpack.. det fungerar mycket bättre om dom är friska och man blir gladare då :D plus att när man är som bäst i svetsar tagen brukar affärer ha stängt och det är frustrerande att inte kunna jobba vidare/ alternativt ha en dålig svets söm :mad: mvh Michael Th <{POST_SNAPBACK}> Nä, det brukar alltid vara så att det går sönder eller inte riktigt funkar som man vill när det är helg eller kväll då man är som bäst uppe i tempo... Finns det något värre än att då behöva avbryta? Man blir ju så irriterad... Bra idé, ska ta och fixa hem lite såna grejer imorgon innan jag åker och jobbar... Sen är det full rulle... Ska bara lära mig att svetsa också... Har aldig svetsat i hela mitt liv, så det blir spännande :prop: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Michael Th Posted September 28, 2005 Share Posted September 28, 2005 Ska bara lära mig att svetsa också... Har aldig svetsat i hela mitt liv, så det blir spännande :prop: <{POST_SNAPBACK}> jag brukar rekomendera..så mycket spänning (amp) till så lite trådmatning som möjligt utan att man bränner hål... det skall bli en bra smälta.. inte falukorvar som vilar sig... ta ett gäng med prov bitar och öva att svetsa.. pröva sedan att böja bryta isär dom... har du gjort rätt så böjer du grejerna utan att det brister i skarven mellan bitarna.. bilen skall ju vara säker inte bara för dig utan för dom som äker med eller möter dig i full kareta.... en bra svets skall inte behöva slipas ner.. skulle en svets bli kattskit...det händer den bäste.. ta en kapskiva och skär in i svetsen.. och svetsa till glipan igen, så att du inte bara lägger mer skit på högen...eller en hög på en nerslipad(till jämnad skitsvets) svetsarna skall inte bara se bra ut... dom skall var genombrända och förena arbets styckena.. dvs smälta ihop dom.... nej jag är inte en messersmitt... man skall bara vara rädd om sig..och sin omgivning... ps har du en brandsläckare.... och städat bort allt bränbart som ligger runt pärlan...... sluta svetsa en timme..minst innan du lämnar garaget..då hinner du ..oftast upptäcka en brand i tid... sen kan man ju fundera på nästa övning...torrbryta lite :D mvh Michael Th ps har själv haft brand i garaget...inte kul :( ds Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
_coffe_ Posted September 28, 2005 Author Share Posted September 28, 2005 Alltid trevligt med tips, det behövs... Farsan har varit svetsare, så han får ha en liten kurs i hur man går till väga... Vad brukar ni ha för inställning på gasen, hur mycket brukar ni spruta ut?? :P det skall bli en bra smälta.. inte falukorvar som vilar sig... :biglaugh2: En annan sak jag tänkte på... Hur ligger det till med försäkring och sånt om man skulle råka bränna ner sitt garage?? Har hört någonstans att försäkringbolagen blir väldigt mycket mer positivt inställda om man har "Heta arbeten"... stämmer det?? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
_coffe_ Posted October 1, 2005 Author Share Posted October 1, 2005 vad kör ni med för flöde på gasen när ni svetsar?? jag tänkte köpa en ny reduceringsventil på biltema imorgon, dom var rätt billiga där såg jag 298:-... Jag ska ändå förbi där imorgon och köpa gummidamasker till styrväxeln och drivaxlarna.... dock så kunde den reduceringsventilen bara flöda 20l/min, räcker det?? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Borken Posted October 1, 2005 Share Posted October 1, 2005 Hej Jag kör på CO2 12-15 l/min man kan säkert krypa ner till en 6-7 liter utan problem och säkert upp till en 20-25l/min inomhus. Det viktigaste är inte hur mycket gas du kör in i svetsen utan vad som kommer ut, jag rekommenderar dig att köpa en liten flödesmätare som man håller mot handtaget då ser du direkt hur mycket gas som kommer ut kan inte kosta många tior( jag fick med min då jag köpte min svets). Du får säkert bättre råd av de som yrkessvetsar.....en bra dag ser mina svetsar OK ut, en dålig dag vill jag inte ens tänka på :mad: Man bör också skaffa en sån "här förvaras gasflaskor" skylt annars kanske inte brandkåren vill släcka ditt garage vid ev. brand. H Borken Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
_coffe_ Posted October 1, 2005 Author Share Posted October 1, 2005 HejJag kör på CO2 12-15 l/min man kan säkert krypa ner till en 6-7 liter utan problem och säkert upp till en 20-25l/min inomhus. Det viktigaste är inte hur mycket gas du kör in i svetsen utan vad som kommer ut, jag rekommenderar dig att köpa en liten flödesmätare som man håller mot handtaget då ser du direkt hur mycket gas som kommer ut kan inte kosta många tior( jag fick med min då jag köpte min svets). Du får säkert bättre råd av de som yrkessvetsar.....en bra dag ser mina svetsar OK ut, en dålig dag vill jag inte ens tänka på :mad: Man bör också skaffa en sån "här förvaras gasflaskor" skylt annars kanske inte brandkåren vill släcka ditt garage vid ev. brand. H Borken <{POST_SNAPBACK}> Tack för tipset!! Det hade jag inte ens tänkt på... Det är nog bäst att ha en sån... Vad har ni föresten i era brandsläckare?? pulver känns som det bästa alternativet?! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
AlfaRonny Posted October 1, 2005 Share Posted October 1, 2005 Min granne säljer brandsläckare och han propagerar för att man skall ha en liten billig 2kg pulversläckare till småbräder + en stor kolsyresläckare eftersom det är en helt "ren släckning" som kväver elden och därför lämpar sig på elektronik m.m. Skonsamt mot en bil med andra ord. Dessutom är det billigt att fylla på en använd släckare. Det går inte att fylla på en pulversläckare. Oj, nu låter jag som en försäljare :doh: Tack för tipset!! Det hade jag inte ens tänkt på... Det är nog bäst att ha en sån...Vad har ni föresten i era brandsläckare?? pulver känns som det bästa alternativet?! <{POST_SNAPBACK}> Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
_coffe_ Posted October 16, 2005 Author Share Posted October 16, 2005 nu ligger rören här också, nu börjar det kännas som om det verkligen kan bli något det här :) De första fyra rörbitarna är tillkapade och ligger där nu i väntan på en liten svetsklick... fasen va svårt det var att få till snygga kapningar på rören, mycket svårare än jag trodde... å då har jag än så länge bara kapat till 90 gradare... sen så var det lite trixigt att svetsa med, har ju aldrig gjort det förut :P Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
_coffe_ Posted October 16, 2005 Author Share Posted October 16, 2005 på tal om framvagnar... är det någon här som använder sig av sierrans framvagn?? hur har ni löst det i så fall med det fästet till den övre a-armen?? om jag ska använda mig av något annat, finns det något som passar rakt på spindelleden som sierran har på styrleden?? om hålet är mindre kan man ju bara borra upp så att spindeln passar, men vad gör man om det är större?? kom med lite idéer å bollkastning :) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Michael Th Posted October 16, 2005 Share Posted October 16, 2005 (edited) använd denna i ovankant av spindeln sedan en Transit styrled i ``hålet.. en opel Astra spindel led i underkant av Siera spindeln. och det skall funka. :D mvh Michael ps man kan tillverka sådana ``svampar i alu oxå.. dom finns färdiga att köpa från England, vet dock inte riktigt vem som har dom men surfa runt lite så hittar du dom Ds. Edited October 16, 2005 by Michael Th Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
_coffe_ Posted October 16, 2005 Author Share Posted October 16, 2005 hur får man tag i en sån?? måste man bygga en själv eller finns det att köpa?? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Michael Th Posted October 16, 2005 Share Posted October 16, 2005 som sagt det finns färdiga att köpa i England... / Michael Th Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
_coffe_ Posted October 16, 2005 Author Share Posted October 16, 2005 såg nu att du hade lagt till det... då ska jag söka runt lite, tack :) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Michael Th Posted October 16, 2005 Share Posted October 16, 2005 lollokost inte vacker men funkar säkert Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
_coffe_ Posted October 16, 2005 Author Share Posted October 16, 2005 Den var inte speciellt vacker :P ... jag ska fortsätta att söka... vi får se vad vi kan hitta.... eller så kanske det är enklare att byta till något annat... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Michael Posted October 17, 2005 Share Posted October 17, 2005 MK har oxå Michael W Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
_coffe_ Posted October 24, 2005 Author Share Posted October 24, 2005 måste bara säga att det är hur grymt svårt som helst att svetsa... de kommer ta en stund innan man får till de där känner ja... kapade till några småbitar av mitt rör som ja tänkte att "de kan ju inte va så svårt att sätta ihop dom här med varandra"... ja körde igång svetsen, la ena änden mot de andra rörets långsida och tryckte på knappen... det hoppade till å fräste å det blev bara några små punkter lite överallt... fan tänkte ja... de här va rätt svårt... pillade lite på rattarna så att ja fick ut lite mer tråd å med lite stadigare å långsammare hand så fick ja tillslut till en sträng rakt över ett rör... "nog fan ska ja kunna punkta ihop dom här nu" tänkte ja å satte dit svetsen... tryckte på knappen å la en liten svets... tittade efter å den hamnade fan på kanten av det ena röret... försökte igen å samma sak.... jävlar va svårt det va att "sikta"... det gick ju verkligen inte... det hamnde på kanten hela tiden, antingen på de ena röret eller på de andra... inte mitt emellan så att man fick ihop rören.... ja säger då de, va bara tvungen att skriva av mig lite... känns som om att jag får träna en del till innan ja sätter svetsen mot ramen... :racesmile: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Borken Posted October 24, 2005 Share Posted October 24, 2005 Se till att du ser bra, vad har du för dintal på glaset? Jag kör med DIN9, fast ibland känns det som om detär för ljust. H Borken Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tommy Posted October 24, 2005 Share Posted October 24, 2005 såg nu att du hade lagt till det... då ska jag söka runt lite, tack :) <{POST_SNAPBACK}> Jag vet att mk har men är nog lite svåra att beställa från via webben! ... Säg till om du beställer utomlands... då kan vi dela på frakten! :D Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tommy Posted October 24, 2005 Share Posted October 24, 2005 använd denna i ovankant av spindeln sedan en Transit styrled i ``hålet.. en opel Astra spindel led i underkant av Siera spindeln. och det skall funka. :D mvh Michaelps man kan tillverka sådana ``svampar i alu oxå.. dom finns färdiga att köpa från England, vet dock inte riktigt vem som har dom men surfa runt lite så hittar du dom Ds. <{POST_SNAPBACK}> Suverän bild/ ritning! Tack, precis vad jag letat efter...Vart hittade du denna? Finns det fler användbara ritningar? :D Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Michael Th Posted October 24, 2005 Share Posted October 24, 2005 tjadu.. ritningen ligger i en av mina Seven Mappar... har sugit åt mig allt som jag kan i bildväg on lotus 7 o liknande.. dom senaste åren... så jag vet inte riktigt var jag hitta ritningen från början.....tyvärr... nu blir det Opel A Manta spindlar för mig istället... sålde mina fjord sierra spindlar för ofsetten på mina fälgar+ bult mönstret var fel ... mvh michael ps. ritningen kanske skulle ligga i någon annan mapp här på forumet för andra byggare att titta på.. ds. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sonett7 Posted October 25, 2005 Share Posted October 25, 2005 Angående "svampen" att montera i Sierranaven så har jag gjort mina längre än på ritningen och helt utan klack - på så sätt kan jag enkelt flytta övre kulleden upp och ner för att justera rollcentra för framvagnen... Bara ett litet tips alltså. ;) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Michael Th Posted October 26, 2005 Share Posted October 26, 2005 tänkte på ditt svetsande... kanske du har någon i bekantskaps kretsen som är svets kunnig :D .. låt honom(eller henne) ställa in din svets och visa lite hur han(eller hon) svetsar..... om svetsen är fel inställd och du inte kan tillräckligt mycket själv så är det inte lätt att få till både en stark(viktigast) och snygg(roligt)svets.. det är stor skillnad på en bra innstäld svets och en mindre bra... lycka till med ditt svetsande... Ps har själv köpt en beg ESAB220 amp 3 fas svets och den e bara såååå bra :D (pris 7250skr :( men så är det... bra skit kostar)Ds Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
_coffe_ Posted October 27, 2005 Author Share Posted October 27, 2005 Farsan har jobbat som svetsare, fast för hundra år sen... tänkte ta en liten kurs av honom, så får vi tro att det går bättre.... ska kapa lite fler stumpar i helgen, så ska ja allt ta å öva... det ska nog bli bra de här, skam den som ger sig :D Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
_coffe_ Posted December 10, 2005 Author Share Posted December 10, 2005 (edited) äntligen så kan jag göra en liten uppdatering å säga att jag har gjort något :D har tillbringat en 3-4 timmar nu med svetsen å svetsat å svetsat å svetsat... å äntligen börjar ja få lite grepp om hur det ska se ut å funka, dock har ja fått en jävla huvudvärk av all gas, men det är väl smällar man får ta! fan va roligt det var nu när ja såg den första svetsen som riktigt har smällt ner i materialet, den såg kanon ut för att vara en svets från min sida :prop: sen så har jag kapat lite mer rör, så snart är hela bottendelen av ramen färdig, sen är det bara att fortsätta svetsa tills de sitter riktigt bra varje gång... fan va roligt de va nu när man ser att det händer något av alltihop... kommer nog att vara där ute i garaget en bra stund ikväll :D ps. jag märkte att min svetshjälm inte är den bästa direkt... ett helt svart glas bara utan någon tittglugg... det bästa vore om man kunde skrapa fram en med sånt där glas som blir svart när man börjar svetsa (vad de nu heter?)... om inte annat så en med en tittglugg iaf... finns det någon hjälm ni rekommenderar?? jag köpte den billigaste jag kunde hitta bara för att ha något i början, den kostade inte mer än en hundralapp eller så, kvalitén va ju därefter... Edited December 10, 2005 by _coffe_ Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Michael Th Posted December 10, 2005 Share Posted December 10, 2005 (edited) Speedglas. det är dom svets skärmar vi använder på jobbet.. inte lowcost men mycket bra... den jag har hemma är en enkel helsvart som jag använder vid helsvetsning... när jag punktar är jag dum och blundar.... vilket resulterat i så kallat svets blänk, har hänt flera gånger dom senast 20 åren.... en obehaglig solbranna i ögonen som läker med lämplig salva... undvikes helst... hoppas du gör om dom svetsar som inte lyckas... för din och andras skull...inte kul om scassiet brister i en svag svets... det vore illa för mer än dig. lycka till mvh. :racesmile: Edited December 10, 2005 by Michael Th Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tommy Posted December 18, 2005 Share Posted December 18, 2005 Coffe ! Vad använder du för led till sierraspindlarnas nedre del? Jag har kvar kartongerna från mk bygget men vet inte vilken bilmodell det är! :( Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Michael Th Posted December 18, 2005 Share Posted December 18, 2005 (edited) opel astra med konisk tapp...finns även med cylindrisk... finns billiga på biltema... bild på mina bärarmar... hålen som är över var för taunus spindelled... nu kommer dom att byggas om helt och hållet...nu blir det Opel A Manta spindlar.. han jag köpte schassiet av hade förberett för taunus spindelleder...men fick tag i sierra spindlar.. så jag köpte astra leder...många turer blir det.. Edited December 18, 2005 by Michael Th Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.