Jump to content

Instrument bräda?


Olzon

Recommended Posts

Hmm, var på Elmia idag och kikade lite, kunde inte hålla mig så letat runt lite på nätet...men är omöjligt.

Det är enormt svårt att hitta riktigt snygga instrument brädor.... :) några som har riktigt läckra intrstument brädor i sina bilar eller byggen? eller kanske hittat ngra på nätet....tittar med stor nyfikenhet på era bidrag.

Link to comment
Share on other sites

Ja, snygg är den i allafall Tommy, liksom bygget i övrigt !!! :thumbup:

Stor eloge till din lackare oxå !!

(glömde fråga dig på mässan var du köpt nät till kartor mm som hängde på kardantunnel ??)

Edited by heralue
Link to comment
Share on other sites

Ja, snygg är den i allafall Tommy, liksom bygget i övrigt !!!  :thumbup:

Stor eloge till din lackare oxå !!

(glömde fråga dig på mässan var du köpt nät till kartor mm som hängde på kardantunnel ??)

Tack ! :D

Näten kommer från England... kommer inte i håg vart men det kollar jag upp !

Link to comment
Share on other sites

Gillar din bräda tommy :) kan det vara så att din bil stod i Dala7ens monter på elmia? tycker jag känner igen den därifrån.....

För övrigt måste jag säga att både dala7ens monter och locost swedens monter var ritkigt intressant....gillar Gripenlands seven som stod där ;) den såg väldigt inbjudande ut....

Hade funderingar på att gå fram och hälsa å prata lite...men blev medsläpad ner till custom hallarna istället....(usel ursäkt) :D

super7, din bräda i kolfiber var läcker ;) fast är svag för ädel trä ;) oavsett om det är ädelt eller betsat...

Link to comment
Share on other sites

I mer välsorterad båttillbehörshandel så finns marinplywood av både teak och mahogny, mahognyn är ofta vbilligare, men i mitt tycke vackrare, oftast är priset inte så farligt, i min bil sitter det mahognyplywood med galon limmat över, och jag tror det är ganska vanligt.

Link to comment
Share on other sites

Jodå, är tävlingsseglare så är väldigt hemma i tillbehörs affärer till båtar...de kan vara rena guldgruvan ;)

Fast den som Tommy hade verkade vara mkt tjockare än mahogny plywood.

Kan fantisera mig fram till en snygg instrument bräda med ädel trä ;) det är stil....är iofs väldigt rejsig av mig :) men min rejsighet ska framföras med stil har jag tänkt....

Link to comment
Share on other sites

Jag gör ett försök att skicka en bild på lite locost arbete. Jag har byggt om Toyotans huvudinstrument till lösa mätare. Det blev en hel del tankearbete och jobb men nu är det klart och alla mätare funkar med orginalgivarna vilket känns som en fördel.

Hoppas nu bilden kommer med

Bengt

post-3-1112303923.jpg

Link to comment
Share on other sites

Se där nu har även jag lärt mej hur man bifogar bilder, berusad av framgången skickar jag en till där man kan se lite mer av hur delarna ser ut

Allt gott

Bengt

ser toppen ut :thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Jag gör ett försök att skicka en bild på lite locost arbete. Jag har byggt om Toyotans huvudinstrument till lösa mätare. Det blev en hel del tankearbete och jobb men nu är det klart och alla mätare funkar med orginalgivarna vilket känns som en fördel.

Hoppas nu bilden kommer med

Bengt

Snyggt jobbat !!

Link to comment
Share on other sites

En liten bild på min bräda i dagsläget.

Plywoodskivan ska agera mall åt kolfiberskivan som är under tillverkning!

Tjena Gustav!

Va fanken......har du bardisk i garaget......vi kommer på störtmos och inviger instrumentbrädan... :D

Conco

Edited by conco
Link to comment
Share on other sites

En liten bild på min bräda i dagsläget.

Plywoodskivan ska agera mall åt kolfiberskivan som är under tillverkning!

Tjena Gustav!

Va fanken......har du bardisk i garaget......vi kommer på störtmos och inviger instrumentbrädan... :D

Conco

Bardisk ?

Ja självklart har vi det! (men vi hade inte råd med en ölpump så det blev en spolarvätskepump, lite rör och en 5l dunk) :hypocrite:

Men nu kommer min fråga:

Hur visste du det? :o

Den är ju i ett annat rum och inte ens med på bild...

Nåja, men visst går det bra att komma hit och inviga brädan, tror vi skulle ha fest nu till helgen i garaget (om en vecka altså)

Link to comment
Share on other sites

de ser ut som en bardisk me barstol framme till höger om bilen..  tycker iaf jag.. :icon_oops:

man ser väl det man önskar att se :whistling:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...