Majshumlan Posted October 17 Share Posted October 17 Hej Jag håller på bygga om/renovera en locost som jag råkade köpa. Kollar på nya coilovers då de gamla ser helt slut ut och ej går att serva. Tänkte låna hem vågceller från jobbet och väga fram vikt på varje hjul. Vad behövs mer för att man ska kunna beställa bra anpassade coilovers och har någon tips på var man kan köpa? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kjelland28 Posted October 17 Share Posted October 17 Du behöver veta hur långt slag du ska ha men kan du ju mäta på de gamla. Ska du använda de gamla fjädrarna ? Om inte så kan det vara bra att ta reda på deras fjäderkonstant. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
super7 Posted October 19 Share Posted October 19 Det beror lite på hur mycket det får kosta. För ca 20 år sen lät jag en kille här i stan tillverka Öhlin dämpare åt mig det blev delar från Mc och skoter. Jag lämnade en fram och en bak dämpare till han och från dom fick han ju måttuppgifter samt fjäder hårdheten som en grund, sen gjorde ju närheten till han det möjligt att jag fick prova x-antal olika fjäder sättningar innan jag blev nöjd...☺️ //Nisse Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kjelland28 Posted October 23 Share Posted October 23 Jag gjorde den här kalkylmodellen till min bil och den verkar ha stämt alla grå fält ska man inte röra det är automatska beräkningar https://docs.google.com/spreadsheets/d/1qEveBTtxB1kzSLaURKOHGNY3hP7ryD-1aUN2Q_M3DHY/edit?usp=sharing Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts