Arrowsmith Posted June 25, 2007 Share Posted June 25, 2007 man måste medge att det låter gott med en sexa...... :thumbsup: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
hox Posted January 18, 2008 Share Posted January 18, 2008 Tjena R Min kompis som jag snackade om som har byggt en gul mittmotor bil är med i Teknikens värld. (med Bugatti Veiron på framsidan) Bedrövligt reportage tycker jag.(polarns alltså) Han verkar inte så värst glad över sin bedrift. En sak som är den sak som han missat mest är att ha flera polare att dela sin upplevelse med. Och ett forum att leka i när bilen är klar, så locost och kompisar verkar vara helt rätt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
AlfaRonny Posted April 6, 2008 Author Share Posted April 6, 2008 (edited) Tjena! Någon som kan gissa vad jag gjort med bilen? :D (skruva upp ljudet, tyvärr skallrar en alu-plåt lite så den får ni tänka bort) Before After /R Edited April 6, 2008 by AlfaRonny Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
heralue Posted April 6, 2008 Share Posted April 6, 2008 Kopplat in varvräknaren .... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
AlfaRonny Posted April 6, 2008 Author Share Posted April 6, 2008 Jo, men det var motorljudet jag tänkte på. Låter mycket fränare nu. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ingenjören Posted April 6, 2008 Share Posted April 6, 2008 låter helt annorlunda. lite jämnare i ljudet. men vad har du gjort? Öppnat upp för luftfiltret kanske? Var för övrigt iväg till Slagsta och tog en glass i går. kallt med både fartvind och glass men jäkligt roligt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kilkenny Posted April 6, 2008 Share Posted April 6, 2008 gött väsen! :wub: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
AlfaRonny Posted April 6, 2008 Author Share Posted April 6, 2008 (edited) Jag har dragit ihop sidepipsen till ett rör bak under bilen. mao 6-2-1 istället för 2st 3-1. Blev en helt annan karaktär på ljudet (och därmed körkänslan) Edited April 6, 2008 by AlfaRonny Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jckssn Posted April 6, 2008 Share Posted April 6, 2008 Stiligt! Angående insuget, är det polerat eller lackat? Bra glans iaf :) Jag har också pressat trattar i rostfritt, hade inga problem att pressa ut dom rätt ordentligt. http://213.114.116.154/Jckssn/bilder/DSC00580-small.JPG /Jocke Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Olofson Posted April 6, 2008 Share Posted April 6, 2008 (edited) Så ska det ju låta!!! :thumbsup: :thumbsup: :thumbsup: Har funderat på att dra ihop rören på min Westfield V6 också, och det verkar ju helt klart som om det är en bra idé. (Mina välpolerade "sidepipes" blir det ju kvar ändå; har liksom ingen annanstans att göra av ljuddämparna...) Förresten, du drar bara till ca 5000 rpm där, eller...? (Försöker få lite grepp om hur min kommer att låta när man lägger stoppet på 7200 eller så. ;)) Edited April 6, 2008 by Olofson Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
AlfaRonny Posted April 7, 2008 Author Share Posted April 7, 2008 Nja, det är nog lite mer än 5000. Har ett för stort motstånd till varvräknaren så den blir lite "släpig" och hänger inte riktigt med. Men det skall inte vara några problem att dra min till 7000. Dock bryter min motor vid ca 6000 troligen pga för liten soppapump. Jag får återkomma med en ny inspelning och bättre mick :) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
hox Posted April 7, 2008 Share Posted April 7, 2008 Tja R. Blev det mera "Italiano" av soundet? Håkan Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
AlfaRonny Posted May 12, 2009 Author Share Posted May 12, 2009 (edited) En liten uppdatering av läget. Uppgradering från 2,5 till 3,0 motor pågår. Börjar äntligen se ljuset i tunneln. Total översyn av motorn krävdes. Här kommer några bilder ivarjefall, då blir hox-Håkan glad :) Edited May 12, 2009 by AlfaRonny Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thomas Posted May 12, 2009 Share Posted May 12, 2009 snygg motor. vad väger den? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
AlfaRonny Posted May 12, 2009 Author Share Posted May 12, 2009 ganska tung faktiskt, typ 190 utan grenrör tror jag Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thomas Posted May 12, 2009 Share Posted May 12, 2009 nja så mycket kan den inte väga. det gör en V8 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
AlfaRonny Posted May 12, 2009 Author Share Posted May 12, 2009 Startklar direkt urtagen ur orginalbil med alla vätskor, tunga org grenrör, kabelhärva osv. så vägde den över 200 kg (iof mätt med två Lidl badrumsvågar). Även om det är en helalu motor så har den ju några år på nacken och är väl därför inte direkt viktoptimerad. Men stryktåliga är dom. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
hox Posted May 12, 2009 Share Posted May 12, 2009 Fiiifan va bra R-mannen. Super att du fått ihop projektet, va lite orolig ett tag. Jag fick själv inbetalningskortet för förarlicens av SBF idag. Kul. Annars har man själv haft 2 ganska oproduktiva veckor. H Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
DomiSeven Posted May 12, 2009 Share Posted May 12, 2009 Det där var en fin motor :) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
AlfaRonny Posted October 1, 2009 Author Share Posted October 1, 2009 (edited) En liten uppdatering av läget innan vintern. Tyckte det var lite bakhalt med mina 185/60 R-däck på Kinnekulle så jag har fläskat på med 225/50 på 7,5" fälgar. ca 25mm ökad spårvidd oxo med dessa fälgar. Kan för övrigt rekomendera Camskills i england som tar ca halva priset (frakten inräknad) på R-däck jmf mot "vissa" ställen i Sverige. Edited October 1, 2009 by AlfaRonny Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
joaba Posted October 3, 2009 Share Posted October 3, 2009 Ser bra ut har du ingen bild från sidan? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
AlfaRonny Posted October 6, 2009 Author Share Posted October 6, 2009 Ser bra ut har du ingen bild från sidan? Jovisst, här kommer ett par bilder till Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kilkenny Posted October 7, 2009 Share Posted October 7, 2009 cool :thumbsup: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
AlfaRonny Posted May 24, 2014 Author Share Posted May 24, 2014 Fem år sedan jag skrev i denna tråd, tänk va tiden går fort. Behövde plats till nya mittmotorbygget så nu är min AlfaSeven såld. Gick till Blekinge. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thomas Posted May 25, 2014 Share Posted May 25, 2014 Blekinge. Vad trevligt. västra eller östra? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
AlfaRonny Posted May 26, 2014 Author Share Posted May 26, 2014 Karlshamn Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
PeerO Posted May 27, 2014 Share Posted May 27, 2014 Då får man ju gratulera till att du har fått din bil såld. Sedan får man gratullera denna någon fordons köpare i Komunen till ett bra val av bil typ. Nu är det tre bilar i Karlshamn som är regade. Kan ju bli riktigt kul. Från soliga fiskevatten utan för Indonesien. Peer O Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts